mieszkanie spółdzielcze a własnościowe różnice czynszu

41. Data: 2006-02-24 08:31:34

Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze a własnościoweróżnice czynszu
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" napisał(a):

> A jakie właściwie widzisz zalety wspólnoty nad spółdzielnią o tej samej
> skali (przy wyodrębnionej własności mieszkań)? Bo wady by się znalazły...

Tak z ciekawości - czy zna ktoś przypadek, że wspólnota ( domyślnie duża
) zatrudnia na etacie ( w ostateczności społecznie ) inspektorów nadzoru
budowlanego ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

42. Data: 2006-02-24 08:37:34

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Feb 2006, P...@o...pl wrote:

> Tak z ciekawości - czy zna ktoś przypadek, że wspólnota ( domyślnie duża
> ) zatrudnia na etacie ( w ostateczności społecznie ) inspektorów nadzoru
> budowlanego ?

A po co? A spółdzielnia może prowadzić inwestycje i wtedy jak najbardziej
może się przydać.

Pozdrawiam,

Alojzy

43. Data: 2006-02-24 09:11:33

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A po co? A spółdzielnia może prowadzić inwestycje i wtedy jak najbardziej
> może się przydać.

Przypadek SM z inwestycjami jest zbyt trywialny. Chodzi mi o raczej o
to, KTO we wspólnocie zawnioskuje o absolutnej konieczności
przeprowadzenia remontu np. z uwagi na zagrożenie życia. Drugi
przypadek: kto z ramienia wspólnoty nadzorować może przeprowadzanie
grubych remontów. Wynajmowanie kogoś z zewnątrz MZ jest w takiej
sytuacji problematyczne - ideałem byłaby osoba z uprawnieniami
budowlanymi, będąca jednocześnie członkiem wspólnoty.

44. Data: 2006-02-24 10:20:18

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przypadek SM z inwestycjami jest zbyt trywialny. Chodzi mi o raczej o
> to, KTO we wspólnocie zawnioskuje o absolutnej konieczności
> przeprowadzenia remontu np. z uwagi na zagrożenie życia.

Nie znam przepisów budowlanych oraz nie chce mi sie teraz w tym celu grzebać po
sieci, ale są chyba jakieś obowiazkowe przeglady techniczne nieruchomości? Zaś
IMO wnioskować w każdej chwili może każdy wlaściciel (IMHO w przypadku
podejrzenia zagrożenia życia to nawet jego obowiązek):
"
Art. 27. Każdy właściciel lokalu ma prawo i obowiązek współdziałania w
zarządzie nieruchomością wspólną. Nie uchybia to jednak przepisom art. 21 ust.
1 i art. 22 ust. 1.
"
(Ustawa o wlaśnosci lokali)

> Drugi
> przypadek: kto z ramienia wspólnoty nadzorować może przeprowadzanie
> grubych remontów.
>Wynajmowanie kogoś z zewnątrz MZ

co to jest MZ ?

> jest w takiej
> sytuacji problematyczne - ideałem byłaby osoba z uprawnieniami
> budowlanymi, będąca jednocześnie członkiem wspólnoty.

IMO z ramienia wspólnoty działa zarząd (ktory obowiazkowo powinien istnieć we
wspólnotach powyżej 7 wyodrebnionych lokali ), natomiast przypuszczam
nadzorowac i tak bedzie musiała osoba ktorej to zlecono oraz posiadajaca
odpowiednie uprawnienia. Nawet jeśli jest akurat członkiem danej wpólnoty, może
zapewne żadać za to odpowiedniego wynagrodzenie - nalezy jednak przypuszczać,
że nadzor (niezaleznie od wyskosci wynagrodzenia) bedzie w takim przypadku
wyjątkowo dokładny ;-)

Przy okazji: proponuję faktycznie przenieść się z dyskusjami "spółdzielnia vs
wspólnota" lub dotyczacymi tylko wspólnot do nowych, osobnych wątków.

pozdrawiam

Stanley

45. Data: 2006-02-24 10:22:27

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> Remont (np. dachu), który przerósł pierwotne oczekiwania.

Nie rozumiem. Nie podpisuje sie z wykonawca umowy na okreslona kwote?

MJ

46. Data: 2006-02-24 10:23:42

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> je odżałować, jeśli mam jednocześnie pewność, że pieniędzy na remonty
> nie zabraknie, a na zebrania tak naprawdę nie trzeba chodzić (ale

Skad masz tę pewność?

MJ

47. Data: 2006-02-24 10:35:54

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Feb 2006, Michal Jankowski wrote:

> Nie rozumiem. Nie podpisuje sie z wykonawca umowy na okreslona kwote?

Z pewnością z milionem zastrzeżeń, jeśli zmieni się jego zakres. Nie
wszystko wiadomo od razu.

Pozdrawiam,

Alojzy

48. Data: 2006-02-24 10:36:44

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skad masz tę pewność?

Bo wszyscy płacą fundusz remontowy w sensownej wysokości, a spółdzielnia
ma płynność finansową.

Pozdrawiam,

Alojzy

49. Data: 2006-02-24 10:56:44

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niego opłat lub wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko
> obowiązującemu
> porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni
> korzystanie z
> innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, wspólnota
> mieszkaniowa
> może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w drodze licytacji na
> podstawie
> przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości.
> 2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do
[cut]

To jest teoria. Praktyka jest taka, że jest baaardzo ciężko odzyskać
zadłużone mieszkanie i mało kto tym się zajmuje.

50. Data: 2006-02-24 11:06:47

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewnością z milionem zastrzeżeń, jeśli zmieni się jego zakres. Nie
> wszystko wiadomo od razu.

A meteoryt tez moze spasc.

MJ

listwy przypodłogowe osłonowe na rury CO
problem elektryczny
[dom] ! Kufry i skrzynie do Twojego domu !
Z a o s t r z e n i e p r z e p i s ó w b u d o w l a n y c h
Czyszczenie ekspresu ciśnieniowego