minusy i astygmatyzm

1. Data: 2003-05-25 10:40:10

Temat: minusy i astygmatyzm
Od: "Dino" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

1. Czy jest jakis sposob (medycyna niekonwencjonalna?)
na cofniecie minusow i astygmatyzmu? Do tej pory
slyszalem jedynie o operacji...

2. Czy to prawda ze zmiana okularow po roku na silniejsze
powoduje dalsze poglebianie sie wady?

pozdro

Filip

2. Data: 2003-05-25 11:05:18

Temat: Re: minusy i astygmatyzm
Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. Czy to prawda ze zmiana okularow po roku na silniejsze
> powoduje dalsze poglebianie sie wady?

Przy minusach chyba zawsze, niezależnie od noszenia okularów, wada się
powiększa, bo rośnie gałka oczna itd, jakoś tak.
Natomiast ja przy swoich plusach zauważyłem coś takiego - że miałem P:1,5,
L:3,5 i po pół roku nienoszenia okulistka (prywatna) stwierdziła, że wada
zmniejszyła się o połowę.. ciekawe czy to prawda, czy po prostu naciąganie
na nowe szkła.
Ale i tak nie robi to różnicy, gdyż mój astygmatyzm praktycznie wyklucza z
użytku lewe oko ;(

pozdr

3. Data: 2003-05-25 13:17:56

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

baq6ba$nlv$...@n...news.tpi.pl,
Dino <n...@s...pl>:
> Witam!
>
> 1. Czy jest jakis sposob (medycyna niekonwencjonalna?)
> na cofniecie minusow i astygmatyzmu? Do tej pory
> slyszalem jedynie o operacji...

Jesli chodzi o "minusy" , to oczywiscie jest sporo zwolennikow takich
"metod" niekonwencjonalnych, z ktorych najpopularniejsze to cwiczenia
akomodacji (u niektorych dziala, ale efekt jest niewielki maly i utrzymuje
sie tylko w okresie uprawiania cwiczen), druga to okulary ajuwerdyjskie,
czyli patrzenie przez szparke.

Wspolczesna medycyna nie potwierdza trwalej skutecznosci tych metod.

> 2. Czy to prawda ze zmiana okularow po roku na silniejsze
> powoduje dalsze poglebianie sie wady?

Nie; natomiast odwrotnie - jak najbardziej ;)

--
Robert

4. Data: 2003-05-26 21:43:18

Od: "MarcinS" <m...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie; natomiast odwrotnie - jak najbardziej ;)

a odwrotnie to jak?

5. Data: 2003-05-26 21:49:51

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bau1p9$r0r$...@t...icpnet.pl,
MarcinS <m...@i...wytnij.pl>:

> a odwrotnie to jak?

no poglebianie sie wady powoduje zmiane okularow na silniejsze!

--
Robert

6. Data: 2003-05-26 21:55:35

Od: "MarcinS" <m...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości

> no poglebianie sie wady powoduje zmiane okularow na silniejsze!

AAAAAAAAAAAAAAAAhhhaaaaaa :-)

pozdrawiam
Marcin

Luteina