mleko

1. Data: 2001-05-26 15:56:37

Temat: mleko
Od: "Ludwika" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos z was moze wie czy mleko jest szkodliwe dla doroslych czy nie, bo
czytalam sprzeczne opinie na ten temat

2. Data: 2001-05-26 16:30:18

Temat: Re: mleko
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludwika napisał:

> czy ktos z was moze wie czy mleko jest szkodliwe dla doroslych czy nie, bo
> czytalam sprzeczne opinie na ten temat

prowadzona niestety jest negatywna kampania obrzydzania mleko doroslym i
dzieciom
co wydaje sie zrozumiale w gospodarce rynkowej, gdyz mleko jako produkt
naturalny, nie poddawany skomplikowanemu procesowi przetwarzania nie zawiera w
sobie
wartosci dodanej, poza naturalnymi wlasciwosciami odzywczymi, dietetycznymi i
pewnie leczniczymi.

Dla producenta przetworow mlecznych mleko od krowy w woreczku stanowi
konkurencje wobec produktow mlecznych przetworzonych fabrycznie, wzbogaconych
o wiele dodatkow i zawierajacych w cenie i 80% wartosci dodanej

a wiadomo zgodnie z prawem podazy i popytu,.
ze gdy ktos kupi tanie mleko, to nie kupi innego, wysoce przetworzonego
produktu mlecznego, ktorego cena jest znacznie wyzsza.

Nawet w hipermarketach swieze mleko gdzie sie ukrywa na uboczu a kroluja
rzedy polek z setkami fabrycznie przetworzonych produktow w kubkach
plastikowych.
Ktorych spozywanie moze niekoniecznie byc obojetne dla naszego zdrowia.

Osobiscie lubie mleko , najczesciej prosto od krowy, ale juz jego fabrycznych
przetworow nie.

Pewnie konkurencja rynkowa wymusi za kilka lat zakaz sprzedazy samego swiezego
mleka i bede sobie musial krowe kupic.

Szkoda ze nie ma mleka, kawy zbozowej, kakala w szkolach.

3. Data: 2001-05-26 16:46:22

Temat: Re: Re: mleko
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Osobiscie lubie mleko , najczesciej prosto od krowy
Mam nadzieję, że nie będziesz dawał dzieciom nieprzegotowanego mleka
prosto od krowy - jestem mikrobiologiem i wiem, jaką florę bakteryjną
zawiera takie mleko.
--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

4. Data: 2001-05-26 19:43:41

Od: "bikej" <b...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ludwika" <b...@s...pl> wrote in message
> czy ktos z was moze wie czy mleko jest szkodliwe dla doroslych czy nie, bo
> czytalam sprzeczne opinie na ten temat

Słyszałem, że zboża są rakotwórcze, a miód pszczeli szkodzi na nerki...
;)

5. Data: 2001-05-26 22:24:23

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem, że zboża sš rakotwórcze, a miód pszczeli szkodzi na nerki...

Miod spadziowy istotnie dziala agresywnie na sluzowke zoladka, dlatego zaleca
sie spozywanie po rozcienczeniu 1-2 lyzeczek na szklanke przegotowanej wody
J.

6. Data: 2001-05-27 08:21:33

Od: "Marian" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem, że zboża są rakotwórcze, a miód pszczeli szkodzi na nerki...

A nie chodzi tutaj przypadkiem o kawę zbożową i jej rakotwórcze działanie
wynikające właśnie z faktu przypalania w celu uzyskania aromatu i koloru ?

7. Data: 2001-05-27 08:39:53

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian napisał:

> A nie chodzi tutaj przypadkiem o kawę zbożowš i jej rakotwórcze działanie
> wynikajšce właśnie z faktu przypalania w celu uzyskania aromatu i koloru ?

oczywiscie ze nie,
kawa zbozowa ma wielesetletnia tradycje i nie jest szkodliwa , a przypalanie
tworzy
jedynie zdrowy wegiel, ktory dodatkowo reguluje trawienie

To kolejny przyklad po mleku, jak dobry produkt jest wypierany przez
fabryczne, wysoce przetwarzane srodki zywnosciowe.

Gdyby tak ktos myslal naprawde o zdrowiu, to powinno sie powrocic do opakowan
szklanych w mleczarstwie, jako nietoksycznych, nie wydzielajacych mikrogramow,
powierzchniowo nieutwardzonej powierzchni plastiku, do produktu zywnosciowego

Zamiast pakowania szynki, kielbasy, sera w folie, oczywiscie powrot do papieru
i pergaminu.
Ale to przyjdzie, tyle ze za 5 lat.
Gdy kolejne badania potwierdza szkodliwosc reklamowek z folii, wydzielajacych
zapachy barwnikow na nich i calej plastikowej sztucznosci w przemysle
spozywczym.

Niestety w hipermarketach nie mam wyboru, nie moge doplacic za pakowanie w
papier i duza torbe papierowa, musze z obrzydzeniem zrywac te sztuczne folie w
ktore zapakowano mieso, kielbase, szynke, pomidory, ogorki
a ja chce jedynie pic nieprzetworzone mleko ze szklanej butelki, z kawa
zbozowa, uzywac pergaminu, duzych toreb papierowych na opakowania.

Przeciez chyba czego jak czego, ale papieru nie brakuje.
a torba papierowa jest niewiele drozsza od plastikowej

Czemu w Stanach te torby sa a w krajowych hipermarketach mi pakuja zakupy w 20
plastikowek, wydzielajacych aldehydy, inne utwardzacze, rozposzczalniki farb
drukarskich ?
J.

8. Data: 2001-05-29 06:43:52

Od: "Zbychu" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
w 20
> plastikowek, wydzielajacych aldehydy, inne utwardzacze, rozposzczalniki

Ja tak w skrócie:
doprowadza sie nasze zdrowe jedzonko do wyginięcia
wprowadza sie szajs
za jakis czas ktos powie ze te naturalne zarcie jest bardzo zdrowe
i wrócimy do zdrowego odrzywiania
ale jako luksusu
i bedziemy za to słono płacić (jakis 500% drożej)
mimo ze to co jedliśmy jakies 15 lat temu nie będzie sie niczym różnić
od nowo wprowadzanej ekologicznej zywności
tak właśnie jest w UE do której tak nam pilno

Zbychu

9. Data: 2001-05-29 08:27:09

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie
> wartosci dodanej, poza naturalnymi wlasciwosciami odzywczymi, dietetycznymi i

Mleko jest szkodliwe... oczywiście w nadmiernych ilościach. Wystarczy szklanka
dziennie, a nie litr, jak to niektórzy spożywają, a potem ich muli jak dzika po
szyszkach.

> Nawet w hipermarketach swieze mleko gdzie sie ukrywa na uboczu a kroluja
> rzedy polek z setkami fabrycznie przetworzonych produktow w kubkach
> plastikowych.

Wiesz czemu... widocznie nie. Chleb też jest umieszczany na końcu sklepu - z
prostej przyczyny, abyś idąc po chleb po drodze kupił kilka piwek, sok, zabawkę
itp.

> Osobiscie lubie mleko , najczesciej prosto od krowy, ale juz jego fabrycznych
> przetworow nie.

Prosto od krowy!!! Największy syf... może jeszcze lubisz mleko od krowy
pancernej??

> kawy zbozowej

Istnieje TYLKO JEDEN GATUNEK KAWY!!! KAWA NATURALNA! Wszystko inne to jakieś
wynalazki, które nawet na półkach nie powinny stać obok prawdziwej kawy.

Inż.medycyny
*p*

10. Data: 2001-05-29 08:30:28

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu w Stanach te torby sa

Nie porównuj do kraju, gdzie 90% społeczeństwa ma dużą nadwagę i cieszą się jak
dzieci, jak im się powie, że papier jest ekologiczny i jest nieszkodliwy - im
to i tak nie robi różnicy, jak żrą hamburgery, pączki, chipsy i popijają colą.

*p*

gastritis
Jaka o wada nadwzrocznosc i krotkowzrocznosc
laserowe usuwanie krotkowzrocznosci
konferencje medyczne
Czy w okolicach Katowic mozna udac sie do wizjonetyka?