mleko krowie

1. Data: 2005-09-15 07:48:29

Temat: mleko krowie
Od: "Mayson" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ostatnio wykonaliśmy mojemu 5 letniemu synowi testy aparatem BICOM 2000.
Wynik testu wykazał alergię między innymi na mleko krowie (oprócz tego
również E133 oraz kilka metali: chrom, kadm, i jeszcze dwa inne, nie
pamiętam dokładnie).
Zdecydowaliśmy się na odczulenie go i zaczęliśmy od mleka krowiego.
Warunkiem powodzenia terapii jest nazwijmy to pełna 2 tygodniowa abstynencja
na mleko krowie (również wszystkie pochodne, a więc: serki, śmietany,
absolutnie wszystko co może zawierać nawet fragment kodu mleka) mojego syna
oraz jego najbliższego otoczenia, a więc także nas, rodziców.

Tyle tytułem wstępu. Moje pytanie, czy można żyć z taką dietą? Pytam, bo
odkąd jesteśmy na tej diecie zauważyliśmy u syna wzmożony apetyt, a muszę
dodać że był strasznym niejadkiem, filigranowej budowy ciała, najmniejszy w
swojej grupie w przedszkolu. Teraz dopomina się o jedzenie i zjada duże
ilości. A i my czujemy się jakby lepiej, lżej na żołądku. Czy odstawienie
mleka ma jakiś sens na dłuższą metę?

Mayson

2. Data: 2005-09-15 08:36:20

Temat: Re: mleko krowie
Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 15 Sep 2005 09:48:29 +0200, na pl.sci.medycyna, Mayson napisał(a):

> Czy odstawienie
> mleka ma jakiś sens na dłuższą metę?

Oczywiście, że ma, bo to przecież pożywienie dla cielaka, a nie dla
człowieka. Przykładowo, takie dzikie plemiona, które mleka krowiego nigdy
nie widziały, nie cierpią na osteoporozę, a w krajach gdzie jest jego
największe spożycie, choroba ta jest coraz częstsza. Z resztą świeże,
niezmienione mleko jest raczej trudno dostępne, a ta mlekopodobna
substancja z kartoników dostępna w sklepach raczej nie przysłuża się
zdrowiu. Naukowcy sponsorowani przez przemysł mleczarski piszą, że UHT
niszczy tylko mały procent witamin, ale ja im nie wierzę. A, że każdy chce
zarobić w ten czy inny sposób, stąd te durne akcje w stylu "pij mleko
będziesz wielki". Podobno to bezinteresownie agencja reklamowa robi, ale mi
takiego kitu nie wcisną.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2005-09-15 10:20:33

Od: "Jendrek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trapez" <t...@p...wp.pl> wrote in message

> Oczywiście, że ma, bo to przecież pożywienie dla cielaka, a nie dla
> człowieka.

Ze swojej strony dodam tylko że ja nigdy nie piłem krowieka mleka (nawet
jako kilkulatek wolałem rosołek) i wyrosłem na dużego, wypasionego i
zdrowego konia. A hasło "pij mleko będziesz kaleką" słyszałem ostatnio kilka
razy i to nie tylko z ust fanatycznych miłośników mięsa - to juz jednak
dyskusja dla osób lepiej znających ludzki organizm ode mnie ;)

A.

4. Data: 2005-09-15 16:07:03

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Trapez <t...@p...wp.pl> napisał(a)
wnews:8jo98zvgkcrs.16r9xkikt0hvq.dlg@40tude.net:

> [...]
> akcje w stylu "pij mleko będziesz wielki". Podobno to bezinteresownie
> agencja reklamowa robi, ale mi takiego kitu nie wcisną.

Moze to i racja. Lecz gdyby nie bylo mleka to i kefiru by nie bylo i
maslanki i pysznych serow ;)

--
Pozdr. Hektor

5. Data: 2005-09-15 16:38:37

Od: "Rysiek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to trochę pomoże:
http://www.medserwis.pl/nm.asp?p=6176,1,1686,92017

Rysiek

6. Data: 2005-09-15 23:00:10

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Może to trochę pomoże:
> http://www.medserwis.pl/nm.asp?p=6176,1,1686,92017

zycze powodzenia przy sledzeniu przytoczionych tzw "tekstow zrodlowych"

--
pozdro
ape

Biofeedback
naczelna pielęgniarek
ucho
drobne zanieczyszczenia wpadające do oka-co się z nimi dzieje?
Zgrubienie pod pacha