mlode ziemniaczki wielkosci groszku - pomoc

1. Data: 2004-05-24 19:20:18

Temat: Re: mlode ziemniaczki wielkosci groszku - pomoc
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Albo lodyge selera dla tych, ktorzy pilnuja ilosc soli w jedzeniu. Ziemniaki
> gotowane z lodyga selera nie wymagaja dodatkowego solenia.
> MB

A jaki to ma być seler? Korzeniowy, czy łodygowy? Czy może to wszystko
jedno?

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-05-24 22:02:13

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Co to jest "dodatkowe solenie"? Tzn. takie ziemniaki nie wymagają w
> ogóle solenia? Czy po prostu, soli się je mniej?

Chodzilo mi o to, ze jak do garnka ziemniakow doda sie 1-2 lodygi selera
(korzeniowego) to sol jest
calkowicie zbedna, nie dodaje sie ani krysztalka, a ziemniaki sa bardzo smaczne.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-05-24 22:26:16

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 May 2004 15:33:53 +0200, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Gotuj bez skrobania, zawsze tak robie, maksimum 15 minut, od momentu
>zagotowania.

Ale piasek bedzie w zebach zgrzytal...

Wlasciwy tryb postempowania:

Zalewamy ziemniaczki woda, solimy dosyc mocno (ulatwia to
rozmiekczenie skorki) i intensywnie mieszamy - siemniaki trac o siebie
zetra caly brud z wierzchu i ewentualnie odstajace fragmenty skorki.
Nastepnie kilka razy pluczemy az woda bedzie czysta - i wowczas juz
spokojnie mozemy gotowac.

--
Darek

1. Data: 2004-05-24 22:26:18

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 May 2004 16:55:55 +0200, "waldek" <x...@o...pl> wrote:

>===
>Skórki ze starych też się je.

RZeklbym nawet ze obieranie ziemniaka jest barbarzynstwem - trzy
czwarte smaku sie traci w ten sposob. Posostala cwiartke traci sie
gotujac w osolonej wodzie.

--
Darek

1. Data: 2004-05-24 22:34:21

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
(korzeniowego) to sol jest
> calkowicie zbedna, nie dodaje sie ani krysztalka, a ziemniaki sa bardzo smaczne.

Moze to jeszcze niezbyt precyzyjne: jesli do wody w ktorej gotuja sie ziemniaki doda
sie ....itd.
MB

1. Data: 2004-05-24 22:40:07

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 25 mai 2004 ? 00:26:16, All a écrit :

> Ale piasek bedzie w zebach zgrzytal...

Nie pomyslalam, tutaj wszystkie warzywa juz umyte sprzedaja ;)

ps. ziemniaki z ziemia mozna tylko dostac na stoiskach ze zdrowa
zywnoscia...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-05-25 07:17:49

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mięta, selery, czy inne wynalazki pewnie też są dobre. Ale ja młode
ziemniaczki gotuję z duża ilością koperku. Tylko takie moim zdaniem mają
własciwy smak. A potem świeże masło i koperek świeżutki, usiekany.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-05-25 07:56:35

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzilo mi o to, ze jak do garnka ziemniakow doda sie 1-2 lodygi
selera (korzeniowego) to sol jest
> calkowicie zbedna, nie dodaje sie ani krysztalka, a ziemniaki sa bardzo
smaczne.

Czy z makaronem też tak można? To znaczy czy jak dodam seler do garnka z
gotującym makaronem, to czy nie będzie on wymagał już solenia?

Pozdrawiam
Patrycja

1. Data: 2004-05-25 12:08:19

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci
> Nie pomyslalam, tutaj wszystkie warzywa juz umyte sprzedaja ;)
>
> ps. ziemniaki z ziemia mozna tylko dostac na stoiskach ze zdrowa
> zywnoscia...
Czyli myte nie sa zdrowe!
mruczek

1. Data: 2004-05-25 16:04:13

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Darmond wrote:

> [...]
>
> Czy z makaronem też tak można? To znaczy czy jak dodam seler do garnka z
> gotującym makaronem, to czy nie będzie on wymagał już solenia?

Nie probowalam, ale jak bede miala okazje, sprobuje i dam znac.
MB

szybkie i smaczne, właśnie przetestowałam
Zrobiłam
Truskawki...
Murzynek - czarna masa... :((
łosoś i co z nim dalej