montaż grilla ogrodowego

11. Data: 2011-05-14 19:47:04

Temat: Re: montaż grilla ogrodowego
Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mają wszędzie gdzie sprzedają płytki lub cegły szamotowe
no i jeszcze żeby nie było zbyt słodko to pamiętaj, ze zaprawa szamotowa nie
lubi wilgoci :)

12. Data: 2011-05-14 19:47:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-14 21:17, medea pisze:

> Dzięki, to jest to czego mi trzeba. Teraz tylko pytanie, gdzie to
> kupić. Ciekawe, czy mają w castoramie.

No niestety, po głębszej analizie stwierdzamy, że to nie to, bo ta
zaprawa scala się dopiero po uzyskaniu temperatury 1000st. a aż tak
wysokiej raczej nie uzyskamy na tych łączeniach.

Ewa

13. Data: 2011-05-14 19:53:12

Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No niestety, po głębszej analizie stwierdzamy, że to nie to, bo ta zaprawa
> scala się dopiero po uzyskaniu temperatury 1000st. a aż tak wysokiej
> [...]

za dużo teorii. Każdy zdun powie, że ta zaprawa wytrzymuje do 1400 stopni.
Wolno schnie, i dlatego należy ją podsuszyć kilka razy delikatnie wypalając.
Musi po prostu glina stracić wodę bo jeśli nie to woda parując pokruszy
zaprawę. Jeśli to jest takie jak na zdjęciu i stać będzie pod chmurką to
zdecydowanie klej mrozoodporny.

14. Data: 2011-05-14 19:59:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-14 21:53, Bogdan pisze:

> [...]
> to woda parując pokruszy zaprawę. Jeśli to jest takie jak na zdjęciu
> i stać będzie pod chmurką to zdecydowanie klej mrozoodporny.

Tak, to ten grill ze zdjęcia.
Coraz bardziej skłaniam się do kleju mrozoodpornego do płytek. Bo tak
sobie myślę, że przecież cały grill łącznie z obudową nie będzie się
rozgrzewał do temperatury 1000st, żeby stosować klej kominkowy. No a
odporność na wilgoć jest jednak istotniejsza.
Widuję tego typu grille w ogrodach dość często - czy ludzie tego niczym
nie sklejają, że temat wydaje się dziewiczy??

Ewa

15. Data: 2011-05-14 20:06:17

Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Widuję tego typu grille w ogrodach dość często - czy ludzie tego niczym
> nie sklejają, że temat wydaje się dziewiczy??

ew połączenie ma zapewnić odporność na przewrócenie od naporu wiatru lub
nieproszonych gości. Ja w swojej konstrukcji oprócz klejenia zastosowałem
czopy z pręta zbrojeniowego fi6 długości ok 5-6 cm. Wiercimy otwory
nieprzelotowe każdy po 3 cm w dwóch łączonych elementach w płaszczyźnie ich
przylegania. nasadzamy na te wystające czopy element górny dając trochę
kleju i moja czapa /duża/ kominkowa wytrzymała już dwie trąby na mazurach :)

16. Data: 2011-05-14 20:17:28

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-14 22:06, Bogdan pisze:

> ew połączenie ma zapewnić odporność na przewrócenie od naporu wiatru
> lub nieproszonych gości.

Dokładnie o to mi chodzi - no i głównie o ewentualne bezpieczeństwo
będących w pobliżu ludzi. Komuś wpadnie do głowy się oprzeć albo coś w
tym stylu, różne rzeczy się zdarzają.

> [...]
> przylegania. nasadzamy na te wystające czopy element górny dając
> trochę kleju i moja czapa /duża/ kominkowa wytrzymała już dwie trąby

Dzięki! Czopy chyba nie będą potrzebne, bo u nas aż tak nie wieje, a
grill będzie w dość osłoniętym miejscu.

Ewa

17. Data: 2011-05-14 20:45:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 May 2011 21:45:21 +0200, medea napisał(a):

> [...]

rodowy_big.jpg

> A daj spokój!

Chyba nie wzięłaś serio powyższej propozycji 3-)

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Precz z GMO!