morfologia - wyniki

1. Data: 2008-02-06 18:10:12

Temat: morfologia - wyniki
Od: "Anna G.." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężczyzna w wieku 40 lat uskarża się na dolegliwości sercowe, ogólne złe
samopoczucie, zmęczenie i senność.
Morfologia:
- krwinki białe WBC - 10,04 [ 10^3 / ?l ] (podwyższone)
- krwiniki czerwone RBC - 5,50 [ 10^6 / ?l ] (górna granica normy)
- hemoglobina HGB - 16,00 [ g / dl ]
- hematokryt HCT - 48,10 [ % ]
- MCV - 87,8 [ f ]
- MCHC - 33,3 [ g / dl ]
- MCH - 29,2 [ pg ]
- PLT - 283 [ 10^3 / ?l ]
- glukoza - 129 mg / dl (podwyższone)
- kreatynina - 1,34 mg / dl (podwyższone)
- sód - 135 mmol / l
- potas - 5,99 mmol / l (podwyższone)

Czy powyższe wyniki dają podstawy co do słuszności podejrzeń o tło
kardiologiczne i jakie powinno być dalsze postępowanie?

Pozdrawiam
A.G.

2. Data: 2008-02-06 19:45:40

Temat: Re: morfologia - wyniki
Od: QWERTY <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Anna G.. pisze:
> [...]
>
> Czy powyższe wyniki dają podstawy co do słuszności podejrzeń o tło
> kardiologiczne i jakie powinno być dalsze postępowanie?

Raczej nie, ale mogą to być obj. cukrzycy. Na początek warto pójść do
lekarza rodzinnego.

3. Data: 2008-02-07 22:48:35

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna G.." <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
>
> Czy powyższe wyniki dają podstawy co do słuszności podejrzeń o tło
> kardiologiczne i jakie powinno być dalsze postępowanie?

Nie wiem, jakie jest tło rodzinne i inwidualne normy, ale może jest to
miażdzyca? Duża ilość erytrocytów jest potrzebna, gdy albo jest dużo
zużywanego tlenu (czyt. także niewydolność tlenowa), albo jest niskie
ciśnienie tętnicze... No i glukoza... Duże stężenie glukozy powoduje
senność, niedotlenienie i też zły humor... Być może jest to początek
cukrzycy... A co do serca, to palący?? Albo jedzący dużo tłustych rzeczy??

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.forall.pl

4. Data: 2008-02-08 15:02:15

Od: "Anna G.." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> senność, niedotlenienie i też zły humor... Być może jest to początek
> cukrzycy... A co do serca, to palący?? Albo jedzący dużo tłustych rzeczy??

Ciśnienie tętnicze utrzymuje się na niskim poziomie, palący i to w dużych
ilościach, ogólnie niehigieniczny i siedzący tryb życia, silny stres oraz
stany depresyjne. Lekka nadwaga, objawy astmy oskrzelowej, w rodzinie nie
stwierdzono chorób typu cukrzyca.
Ogólna senność utrzymuje się wraz z bezsennością, przy dużych problemach z
zaśnięciem. Badanie moczu, EKG, RTG płuc w normie.

Dziękuję za pomoc i w tym miejscu chciałabym wyjaśnić, że nie oczekuję
diagnozy, a jedynie zdania na ten temat, aby osobie której się to tyczy
naświetlić ogólnie problem i tym samym nakłocić do wizytu u lekarza.

Pozdrawiam
A.G.

5. Data: 2008-02-08 17:56:21

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna G.." <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
> diagnozy, a jedynie zdania na ten temat, aby osobie której się to tyczy
> naświetlić ogólnie problem i tym samym nakłocić do wizytu u lekarza.

Istnieje bardzo duże zagrożenie miarzdzycą... Proponuję zrobić USG dobre no
i oczywiście przedewszystkim zmienić nawyki, a ospałość sama minie...

Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.forall.pl

Ból nogi
Krwiak na wewnetrznej stronie policzka
Czy to w Krakowie, Warszawie, czy w Zakopanem.
opryszczka - leczenie Heviranem
pytanie - choroby kości