Strona główna Grupy pl.sci.psychologia myslenie i destrukcja

Grupy

Szukaj w grupach

 

myslenie i destrukcja

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2001-03-10 11:52:14

Temat: myslenie i destrukcja
Od: "Cantor" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich.

Czy zastanawialiscie sie nad takim problemem - a moze gdzies o tym
czytaliscie?
Mowi sie, ze uczac sie i zdobywajac wiedze rozszerzamy swoje horyzonty. W
czasie procesu uczenia mozg sie falduje i stajemy sie bardziej madrzy. Z
drugiej strony czy nie moze byc efektu odwrotnego tzn. ktos za intensywnie
pracuje umyslowo przez jakis dlugi czas i zauwaza ze coraz ciezej przychodza
mu zmagania naukowe. Czy aby nie "pali" polaczen nerwowych gdy tak za
"mocno" pracuje - zamiast je budowac. Pisze to w kontekscie artykulu, ktory
kiedys przeczytalem o tym. Nie pamietam szczegolow. Moze ktos zaobserwowal
cos takiego.
Mysle ze jest to ciekawe i warte glebszej analizy. A moze jest to
spowodowane tym ze osiagnelismy szczyt swoich mozliwosci umyslowych.

Jakie sa Wasze opinie?
Pozdrawiam
Cantor



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2001-03-10 15:41:21

Temat: Re: myslenie i destrukcja
Od: "Darek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zastanawialiscie sie nad takim problemem - a moze gdzies o tym
> czytaliscie?
> Mowi sie, ze uczac sie i zdobywajac wiedze rozszerzamy swoje horyzonty. W
> czasie procesu uczenia mozg sie falduje i stajemy sie bardziej madrzy. Z
> drugiej strony czy nie moze byc efektu odwrotnego tzn. ktos za intensywnie
> pracuje umyslowo przez jakis dlugi czas i zauwaza ze coraz ciezej
przychodza
> mu zmagania naukowe.

Wszystko zalezy prawdopodobnie od tego w jaki sposob myslisz:

Czy zaczynasz od analizy, czy od syntezy ?
Czy to sie przeplata, czy nie ?
Czy podczas analizy i syntezy dokonujesz redukcji i integracji
z posiadana wiedza, czy nie ?
Czy akceptujesz cofanie sie w rozumowaniu, czy nie ?
Czy mozesz rozpoczac je jeszcze raz z innego punktu ?
np z punktu swojego rozmowcy, albo plci przeciwnej ?
Czy probujesz sprawdzic co wyjdzie z zaprzeczenia ?
Czy formulujesz pytania czy korzystasz tylko z wlasnych/cudzych
stwierdzen ? ( wspiera przeplot analizy/syntezy )
Czy probujesz tlumaczyc cos innym, czy tylko przemawiasz ?
(wspiera synteze i pozwala spojrzec na to samo z przeciwnej
strony )

itd..., itd ..

W najprostszym przypadku jesli w wiekszosci analizujesz
to po pewnym czasie giniesz w morzu faktow.
Jesli w pewnym momencie zaczynasz tylko syntezowac to
rezulataty nie nadazaja za zmianami i po pewnym czasie
nikt nie chce cie sluchac ... :-)


Darek





› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-03-11 13:55:56

Temat: Re: myslenie i destrukcja
Od: A...@p...fm (Alienkaa) szukaj wiadomości tego autora


----- Original Message -----
From: Cantor <c...@g...pl>
To: <p...@n...pl>

> Czy zastanawialiscie sie nad takim problemem - a moze gdzies o tym
> czytaliscie?
> Mowi sie, ze uczac sie i zdobywajac wiedze rozszerzamy swoje horyzonty. W
> czasie procesu uczenia mozg sie falduje i stajemy sie bardziej madrzy. Z
> drugiej strony czy nie moze byc efektu odwrotnego tzn. ktos za intensywnie
> pracuje umyslowo przez jakis dlugi czas i zauwaza ze coraz ciezej
przychodza
> mu zmagania naukowe. Czy aby nie "pali" polaczen nerwowych gdy tak za
> "mocno" pracuje - zamiast je budowac. Pisze to w kontekscie artykulu,
ktory
> kiedys przeczytalem o tym. Nie pamietam szczegolow. Moze ktos zaobserwowal
> cos takiego.
> Mysle ze jest to ciekawe i warte glebszej analizy. A moze jest to
> spowodowane tym ze osiagnelismy szczyt swoich mozliwosci umyslowych.
>
> Jakie sa Wasze opinie?

Nie wiem jak to wyglada z naukowego punktu widzenia - jednak z wlasnego
doswiadczenia moge powiedziec, ze skutki uboczne intensywnej nauki objawiaja
sie glownie klopotami ze wzrokiem, ale jaki to ma zwiazek z czymkolwiek
innym to trudno mi powiedziec. A tak a propos to skojarzyl mi sie wierszyk,
ktorym sporo osob pocieszalo sie przed matura :))
Im wiecej sie ucze tym wiecej wiem,
im wiecej wiem tym wiecej zapomne,
im wiecej zapomne tym mniej wiem,
im mniej wiem tym mniej zapomne,
im mniej zapomne tym wiecej wiem!
to po co wlasciwie sie uczyc... :)))

Alienka

-------------------R--E--K--L--A--M--A--------------
-----
Zgadnij jaki to samochod i wygraj Peugeot 607 na tydzien!
http://motoryzacja.interia.pl/
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

czy to jest "chore"?
Taka sobie historyjka... (długie)
rozwiazlosc obyczajowa .. czy normalka????
Proszę o pomoc
przekaz podprogowy

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »