[n]Palenie z mama

1. Data: 2002-10-22 18:26:29

Temat: [n]Palenie z mama
Od: "maciej" <frenzz(antyspam)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Dzisiaj w szkole, gdzie pracuję miało miejsce następujące zdarzenie. Po
zakończeniu lekcji matka jednego z uczniów (druga klasa gimnazjum) spotkała
swoją pociechę, gdy ta wychodziła ze szkoły. Stanęli więc oboje już poza
bramą szkoły i zapalili papierosy. Zastanawiam się jak można zareagować na
coś takiego. Może Szanowni Grupowicze mają jakieś pomysły?

Zbulwersowany

maciej

2. Data: 2002-10-22 20:40:20

Temat: Re: [n]Palenie z mama
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciej" <frenzz(antyspam)@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bramą szkoły i zapalili papierosy. Zastanawiam się jak można zareagować na
> coś takiego. Może Szanowni Grupowicze mają jakieś pomysły?

Jeśli to porządna szkoła to zgłosić w dyrekcji i dzieciak ma nieodpowiednią
ocena z zachowania na świadectwie. Rozmowa z mamusią ma sens, ale w
wykonaniu dyrekcji.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2002-10-23 06:09:54

Od: "maciej" <frenzz(antyspam)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisała

> [...]

nieodpowiednią
> ocena z zachowania na świadectwie. Rozmowa z mamusią ma sens, ale w

Ech, to raczej nic nie da. Gdzie ten chłopiec ma ocenę ze sprawowania to ja
przez grzeczność nie napiszę. A rozmowa z mamusią nie sądzę, żeby coś dała
(bo i co jej powiedzieć, skoro ona tak bezczelnie i ostentacyjnie paliła z
synem przed szkołą). To co mnie naprawdę boli to wyszydzenie nauczycieli,
jak my teraz mamy cokolwiek od innych uczniów egzekwować, skoro taki
"rodzic" sobie z nas kpiny urządza. A szkoła jest porządna, jeżeli ma Pani
na myśli dbałość o wychowanie (bo o to w tym przypadku głównie chodzi).

maciej

4. Data: 2002-10-23 16:11:43

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja sie w ogole bardzo ciesze, ze nie jest nam na ogol dane slyszec tego, co
o nas mowia rodzice naszych uczniow w domu, przy dzieciach - opisane powyzej
zajscie swiadczy jednak o tym, za kogo nas maja... i jesli takie dziecko
pali sobie z rodzicem, to naprawde ocena jest dla niego najsmieszniejszym i
najbardziej bezradnym sposobem ukarania... zreszta chyba nie mozna wystawic
oceny z zachowania za caly rok na podstawie takiego jednego zajscia..
Nauczyciel nie moze niestety prawie nic...

sign

5. Data: 2002-10-23 16:21:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
powyzej
> zajscie swiadczy jednak o tym, za kogo nas maja...

Nie wszyscy rodzice mówią źle o nauczycielach. Są nauczyciele, o których nie
mówią źle ani uczniowie, ani rodzice. Na to jak wypowiadają się uczniowie i
rodzice o nauczycielach nauczyciele sami sobie zapracowują.

6. Data: 2002-10-23 16:48:16

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na to jak wypowiadają się uczniowie i
> rodzice o nauczycielach nauczyciele sami sobie zapracowują.

Jest to z calym szacunkiem bardzo naiwne podejscie - to ze u pani w domu
mowi sie o nauczycielach "normalnie", nie znaczy ze tak jest wszedzie - mnie
wystraczylo wejsc na forum w internecie i przeczytac komentarze dot.
podwyzek nauczycielskich (w kwocie 14 zl netto). Przeczytalam tam, ze
poniewaz jakis pan mial wredna wychowawczynie, to wszystkie nauczycielkki
sa jedzami, powinny zarabiac 300 netto i w ogole nie opiekowac sie dziecmi.
Osobiscie srednio sie poczuwam do zasluzenia na taka opinie, a pod nia o
zgrozo byly same glosy poparcia, gloslowne i zazwyczaj opierajace sie na
doswiadczeniu z przeszlosci z jednym nauczycielem, ew. z kilkorgiem.
Jesli natomiast rodzic dziecka, ktore zapalilo przy mnie papierosa, jest
oburzony, ze smialam kazac mu go zgasic, i wypowie przy tym kilka epitetow
pod moim adresem - to faktycznie, jak mowi moja poprzedniczka -
"zapracowalam sobie na to" :-P

sign

7. Data: 2002-10-23 19:24:58

Temat: Odp: [n]Palenie z mama
Od: "McKwack" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

zawsze mi sie wydawalo ze szkola pelni drugorzedowa role wychowawcza -
pierwsi sa rodzice. jesli rodzice dziecku nie zabraniaja palenia, to
tymbardziej nie moze tego zrobic nauczyciel (oczywiscie zakaz palenia na
terenie szkoly to zupelnie inna sprawa).
i czemu odrazu "matka wyszydza", dla niej palenie moze byc rzecza jak
najbardziej naturalna i wcale nie podala dziecku papierosa, mowiac "wez
kochanie, posmiejmy sie z tych glupich nauczycieli"
mckwack

8. Data: 2002-10-23 20:49:33

Od: "maciej" <frenzz(antyspam)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

sign napisała

> Nauczyciel nie moze niestety prawie nic...

I to jest najsmutniejsze. Ja też nie mam pomysłu, jak zareagować na takie
zdarzenie. I podobnie moi Koledzy i Koleżanki z pokoju nauczycielskiego. Jak
teraz widzę i na grupie pomysłów brak.

maciej

9. Data: 2002-10-23 21:08:13

Od: "maciej" <frenzz(antyspam)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

McKwack napisał

> zawsze mi sie wydawalo ze szkola pelni drugorzedowa role wychowawcza -

_drugorzędną_ ?

> pierwsi sa rodzice. jesli rodzice dziecku nie zabraniaja palenia, to
> tymbardziej nie moze tego zrobic nauczyciel

No niby tak. Ale czy "matka" ma jakiekolwiek prawo zezwalać na palenie 13-14
latkowi? A co jeżeli zezwala mu na palenie marihuany? Też nie reagować, bo
matka pozwala, a to ona decyduje?

>(oczywiscie zakaz palenia na
> terenie szkoly to zupelnie inna sprawa).

Już poza terenem. Ale najbliżej jak tylko można.

> i czemu odrazu "matka wyszydza", dla niej palenie moze byc rzecza jak
> najbardziej naturalna i wcale nie podala dziecku papierosa, mowiac "wez
> kochanie, posmiejmy sie z tych glupich nauczycieli"

A czy ja gdzieś napisałem, że świadomie wyszydza?

maciej

10. Data: 2002-10-23 21:10:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdarzenie. I podobnie moi Koledzy i Koleżanki z pokoju nauczycielskiego.

Wszystko przez to, ze nauka jest bezpłatna i obowiązkowa. Jakby szkoła miała
możliwość wyrzucenia ucznia, który nie spełnia pewnych norm, to nie byłoby
problemu...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

[N] cos na GDDW
liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Prace magisterskie, nowe prace w serwisie.
[spam.] sprzedam kilka ksiazek
wych.sexualne -kto prowadzi?