na czczo czyli jak?

1. Data: 2006-03-22 15:49:41

Temat: na czczo czyli jak?
Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przyjmować Hemofer F na czczo. Zastanawiam się czy mam przyjąć lek przed
samym sniadaniem, czy zjeść śniadanie z opóźnieniem (tylko jakim).
Znalazłem na stronie ze sterydami dla kulturystów, że trzeba odczekać 0.5
godziny.
Co z piciem kawy rano? Też muszę czekać?
Dziekuję za wszystkie odpowiedzi ;-)

2. Data: 2006-03-22 16:06:47

Temat: Re: na czczo czyli jak?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym przypadku: 2 godziny po poprzednim posiłku i godzinę przed
następnym. Czyli jeśli jadłeś o 10:00, to tabletkę przyjmujesz nie
wcześniej niż o 12:00 i kolejny posiłek jesz nie wcześniej niż o 13:00.
Oczywiście odnosi się to do przeciętnych posiłków, a nie golonki i
chleba ze smalcem ;-).

Żelazo u części pacjentów wywołuje biegunkę, częściej, jeśli jest
przyjmowane na czczo. Może się okazać, że nie jesteś w stanie przyjmować
tabletek na czczo. Wtedy powinieneś się skonsultować z lekarzem, który
zapisał ten lek i ustalić inne zasady.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-03-22 16:56:03

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodeck" <o...@p...fm.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> godziny.
> Co z piciem kawy rano? Też muszę czekać?

a czemu nie zaczales od najprostszej rzeczy - od przeczytania ulotki - tam
jest wszystko dobrze opisane, tez bralam ten lek.

4. Data: 2006-03-22 18:00:28

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czemu nie zaczales od najprostszej rzeczy - od przeczytania ulotki - tam
> jest wszystko dobrze opisane, tez bralam ten lek.

No to chyba ulotki zmienili, bo nic nie zostało napisane, oprócz tego, że
należy przyjmować między posiłkami i na czczo. Lek jest na recepte, a
lekarz zalecił mi przyjmować na czczo. Rano nie mam czasu na odczekiwanie
zbyt długo na śniadanie, dlatego pytam co znaczy "na czczo".

5. Data: 2006-03-23 17:28:56

Od: "TeK" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lekarz zalecił mi przyjmować na czczo. Rano nie mam czasu na odczekiwanie
> zbyt długo na śniadanie, dlatego pytam co znaczy "na czczo".

Moim zdaniem, to znaczy rano przed śniadaniem. A dlaczego miałabyś
odczekiwać? Łykasz tabletkę i jesz śniadanie. Tak to rozumiem.

6. Data: 2006-03-23 22:19:22

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odczekiwać należy po to, żeby lek zdążył się wchłonąć zanim zostanie
zasypany jedzeniem. W przypadku żelaza jest to szczególnie ważne.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2006-03-23 22:37:42

Od: "bodeck" <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjmowane na czczo. Może się okazać, że nie jesteś w stanie przyjmować
> tabletek na czczo. Wtedy powinieneś się skonsultować z lekarzem, który

ja mam ostatnio obstrukcje, nawet po tym zelazie. Jutro wybieram sie do
lekarza POZa, bo mam chore zatoki, to od razu zapytam o to Fe i ewentualne
skutki.
Co prawda Fe przepisał mi hematolog, ale mysle, ze POZ odpowie na moje
pytania.

Nadciśnienie a lot samolotem
TK glowy - prosze o opinie !!!!
Dom przy stacji trafo