na raz czy nie?

następny post »
From: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: na raz czy nie?
Date: Thu, 3 Oct 2002 19:06:56 +0200

Mam pytanie dotyczace brania lekow a dokladniej chodzi mi o witamine c i
rutinoscorbin. Staram sie w "okresie chorobowym" uzupelniac braki tych
skladnikow a szczegolnie wtedy kiedy ktorys z domownikow jest juz chory.
I chcialam sie zapytac czy lepiej wziasc na raz (2 razy dziennie) wieksza
ilosc tabletek tzn ja biore tak 4-12 rutinoscorbinow (w zaleznosci czy
jestem zdrowa czy juz przeziebiona) i jak narazie bralam jedna tabletke wit
c musujacej 1000mg.
Chorobe to odganialo lub jesli byla wyganialo.
Ale dowiedzialam ze ze jednorazowo organizm nie jest w stanie tyle wchlonac.
Czy nie lepiej by bylo lykac co kilka godzin kilka tabletek?
Jesli tak to ile? Jakie dawki najelepiej zastosowac?
Kropelka