na raz czy nie?

1. Data: 2002-10-03 17:06:56

Temat: na raz czy nie?
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczace brania lekow a dokladniej chodzi mi o witamine c i
rutinoscorbin. Staram sie w "okresie chorobowym" uzupelniac braki tych
skladnikow a szczegolnie wtedy kiedy ktorys z domownikow jest juz chory.
I chcialam sie zapytac czy lepiej wziasc na raz (2 razy dziennie) wieksza
ilosc tabletek tzn ja biore tak 4-12 rutinoscorbinow (w zaleznosci czy
jestem zdrowa czy juz przeziebiona) i jak narazie bralam jedna tabletke wit
c musujacej 1000mg.
Chorobe to odganialo lub jesli byla wyganialo.
Ale dowiedzialam ze ze jednorazowo organizm nie jest w stanie tyle wchlonac.
Czy nie lepiej by bylo lykac co kilka godzin kilka tabletek?
Jesli tak to ile? Jakie dawki najelepiej zastosowac?
Kropelka

2. Data: 2002-10-03 17:30:59

Temat: Re: na raz czy nie?
Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości news:anhth8$h5h$1@news.tpi.pl
> Mam pytanie dotyczace brania lekow a dokladniej chodzi mi o witamine
> c i rutinoscorbin. Staram sie w "okresie chorobowym" uzupelniac braki
[ciach]

W Stanach uprawiają medycyne opartą na faktach (EBM) i tam witaminy C ani
żadnego rutinoscorbinu w infekcjach sie nie daje, ponieważ dowiedzino, że
nie działają.

Co nie zmienia tego, że sam czasem też biorę witaminę C w czasie infekcj.

Wniosek: a łykaj sobie ile Ci serce dyktuje (w zakresie zalecanych,
bezpiecznych dawek) i jak Ci robi najlepiej (bo to i tak tylko efekr
placebo).

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Mialem juz chorego przyjac na OINK, ale odpi*****il neurologicznie."
(dr S. T.)

3. Data: 2002-10-03 18:35:52

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>
napisał w wiadomości news:anhvf4$1ae$1@kujawiak.man.lodz.pl...

> W Stanach uprawiają medycyne opartą na faktach (EBM) i tam witaminy C ani
> żadnego rutinoscorbinu w infekcjach sie nie daje, ponieważ dowiedzino, że
> nie działają.

To w takim razie co brac na przeziebienie .Biore aspiryne wit c i
rutinoscorbin.
Skoro to nie skuteczne to co jest skuteczne? Przeciez nie bede pakowala przy
kazdym przeziebieniu antybiotykow. Zreszta wogole staram sie ich unikac ile
sie da.

> [...]
>
> Wniosek: a łykaj sobie ile Ci serce dyktuje (w zakresie zalecanych,
> bezpiecznych dawek) i jak Ci robi najlepiej (bo to i tak tylko efekr

A jakie sa zalecane dawki???

4. Data: 2002-10-03 18:59:42

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości news:ani2lq$bnv$1@news.tpi.pl

> To w takim razie co brac na przeziebienie .Biore aspiryne wit c i
> rutinoscorbin.
> Skoro to nie skuteczne to co jest skuteczne?

Pod pojęciem 'przeziębienie' rozumie się z reguły infekcje wirusową. W
takiej sytuacji skuteczne jest to, co działa objawowo - znosi gorączkę,
kaszel, udrażnia nos... Wszystko, co obkawowo pomaga.
"Na wirusy" niektórzy stosuję izoprynozynę (Groprinosin). Drogie. Nie mam
pojecia, czy tak naprawdę działa.

> A jakie sa zalecane dawki???

Dobre pytanie:) Zależy z jakich wskazań.
"Ogólnie" zaleca się 0.5 - 1 gram na dobę.
Ja tam bym w każdym razie nie przekraczał 2 gramów. Oczywiście o ile nie
masz skłonności do kamicy moczanowej na przykład.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
** Life is too complex for oral communication. **

5. Data: 2002-10-03 21:12:59

Od: Robert Pyzel <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:anhvf4$1ae$1@kujawiak.man.lodz.pl tako rzecze Marek Bieniek

> W Stanach uprawiają medycyne opartą na faktach (EBM) i tam
> witaminy C ani żadnego rutinoscorbinu w infekcjach sie nie daje,
> ponieważ dowiedzino, że nie działają.
Ja biorę Rutinoscorbin (Rutovit) itp. żeby móc oddychać przez suchy
nos, nie żeby zlikwidować infekcję. Na to też nie pomaga?

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

6. Data: 2002-10-03 21:16:55

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> W Stanach uprawiają medycyne opartą na faktach (EBM) i tam witaminy C ani
> żadnego rutinoscorbinu w infekcjach sie nie daje, ponieważ dowiedzino, że
> nie działają.

WOW.
Na czym opierasz ten poglad - o stosowaniu w USA wylacznie terapii
majacych oparcie w badaniach spełniajacych kryteria EBM?
Vlad

7. Data: 2002-10-03 21:22:12

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości

> WOW.
> Na czym opierasz ten poglad - o stosowaniu w USA wylacznie terapii
> majacych oparcie w badaniach spełniajacych kryteria EBM?

Dokonałem szeroko rozumianej nadinterpretacji i niczym nie
usprawiedliwionego uogólnienia:)

Jeśli chodzi o to szczególne twierdzenie - opierałem się na pewnej ichniej
książce... Miała czarno - złota okładkę i była dla lekarzy rodzinnych:)

8. Data: 2002-10-03 21:23:37

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> Ja biorę Rutinoscorbin (Rutovit) itp. żeby móc oddychać przez suchy
> nos, nie żeby zlikwidować infekcję. Na to też nie pomaga?

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić żadnego wytłumaczenia takiego
działania rutinoscorbinu. Ale jeśli ci pomaga - to łykaj:)

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Rozmiary guza sa niewielkie, zas polozenie parszywe,..."
(dr D. J.)

Jak w końcu powinno być ?- GINEKOLOG
alergia
prośba!!!!!!!!