nadmierne pocenie a zatrucie organizmu (grzyby, wirusy, bakterie)

1. Data: 2008-10-02 14:42:44

Temat: nadmierne pocenie a zatrucie organizmu (grzyby, wirusy, bakterie)
Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wiem, że temat nadmiernego pocenia był już kiedyś przerabiany,
natomiast chcę zapytać o kwestie z nim związaną jak w temacie. Pomijam
tutaj fakt robienia badań typu krew, hormony, jonogram i inne, gdyż te
są jak najbardziej ok.
Jak można się dowiedzieć czy nadmierne pocenie nie wynika z zatrucia
organizmu w/w drobnoustrojami, jakie ewentualnie badania można by
wykonać?

dzięki za pomoc.
pozdrawiam.

2. Data: 2008-10-03 08:25:06

Od: krzysiek82 <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A masz czasami taki dziwne uczucie ciepła które temu towarzyszy? Ja mam
i występuje to w różnych godzinach np po 15 każdego dnia, a dzisiaj już
teraz czyli ok godziny 10 się zaczęło. Mnie sie wydaje, że w moim
wypadku to jakaś alergia, pracuje w pomieszczeniu w którym są opony i
jest dosyć duszko śmierdzi nimi dosyć mocno. Pracodawca stwierdził
jednak, że to nie jest szkodliwe. W weekendy czuje sie normalnie i
problem nie występuje.

--
krzysiek82

3. Data: 2008-10-03 12:53:15

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 10:25, krzysiek82 <k...@o...pl> wrote:
> [...]
> jest dosyć duszko śmierdzi nimi dosyć mocno. Pracodawca stwierdził
> jednak, że to nie jest szkodliwe. W weekendy czuje sie normalnie i

Hm, mam cos takiego jakby "napady ciepła" ale to chyba raczej albo
stres albo stres+ciepło, no ale nie jestem pewien?
wogóle to organizm bardzo reaguje na wzrost temperatury - momentalnie
jest mi gorąco, pot leje się po całym ciele, już nie mówiąc o wysiłku,
a tak jak pisałem miliony badań, które nic nie wykazują, dlatego
szukam przyczyn gdzieś indziej.
czy jest cos takiego ze takie bakterie albo wirusy mogą działać
podobnie do tych, z którymi organizm walczy podczas gorączki:
wysoka temperatura w czasie gorączki = obfite pocenie.
wysiłek fizyczny, wysoka temperatura otoczenia = obfite pocenie?
co do alergii bez testów na razie nic nie mogę powiedzieć. Zawsze
reagowałem dość ostro na kurze, pyły (kichanie, pocenie, zaczerwienie
twarzy).

tutaj raczej chodzi mi o ten wysiłek i temperaturę zewnętrzną
otoczenia.

dzięki
pozdrawiam.

4. Data: 2008-10-03 13:02:09

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@i...pl wrote:

> [...]
> natomiast chcę zapytać o kwestie z nim związaną jak w temacie. Pomijam
> tutaj fakt robienia badań typu krew, hormony, jonogram i inne, gdyż te

jeszcze jedna sugestia - tarczycę badałeś? To się zawsze bada
przy "niewyjaśnionych" problemach

> Jak można się dowiedzieć czy nadmierne pocenie nie wynika z zatrucia
> organizmu w/w drobnoustrojami, jakie ewentualnie badania można by
> wykonać?

podniesiona temperatura
odczucie zamroczenia
podwyższone OB
białko reaktywne poza normą
podniesione białe krwinki w morfologii
wartości poza zakresami norm w rozmazie krwi obwodowej

no, to tyle co nie-lekarz może podpowiedzieć :P

5. Data: 2008-10-03 13:41:33

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 15:02, tomek wilicki <t...@w...pl> wrote:

> [...]
> podniesione białe krwinki w morfologii
> wartości poza zakresami norm w rozmazie krwi obwodowej
>
> no, to tyle co nie-lekarz może podpowiedzieć :P

yyy badanie tarczycy w jakim sensie?
jeśli chodzi o TSH było jakieś 4 mies.temu - w normie, nie badałem
natomiast FT3 i FT4 oraz T3 i T4 ale nie wiem czy to cos da? ( zresztą
z nadmiernym poceniem borykam się już jakieś 2-3lata:-(

pozostałe badania tez ok: OB, morfologia, cukier, jonogramy no wsio,
wsio ok.
Wiem ze dwie wartości w rozmazie były ciut nie tak i coś tam w
płytkach, ale lekarz powiedział ze ok. ( nie mam niestety już badań )
Z przedstawionych objawów raczej nic tutaj nie pasuje.

>białko reaktywne poza normą
nie wiem o co tutaj chodzi, ale przypuszczam, ze musi być większosc z
tych objawów żebyt cokolwiek stwierdzic:-)
problem jest własnie w wysiłku i przy wysokich temperaturach. Jeszcze,
jak to się mówi, dobrze nic nie zrobie a już jestem zgrzany i mokry
jak cholera.

No szukam i szukam bo ta przypadłość jest jak zmora.
Nie miałem z tym nigdy problemu.
Co jeszcze powinieniem sprawdzić oprócz tego, żeby lepiej się
odżywiać:-)???

thx

6. Data: 2008-10-03 14:02:20

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@i...pl pisze:
> problem jest własnie w wysiłku i przy wysokich temperaturach. Jeszcze,
> jak to się mówi, dobrze nic nie zrobie a już jestem zgrzany i mokry
> jak cholera.

Nie znam Cię i nie chcę się wymądrzać, ale jak z kondycją fizyczną?
Ile masz lat i ile ważysz? Czy regularny wysiłek aerobowy jakiś masz?
Rower, pływanie, bieganie, rolki itp. cokolwiek z tych rzeczy? Albo
siłownia?
Nadmierna potliwość często wynika z nadwagi i kiepskiej kondycji.
Wysiłek fizyczny aerobowy powtarzany regularnie kilka razy w tygodniu
świetnie poprawia naturalną odporność. A jak się ma wypracowaną kondycję
to zwykłe codzienne czynności nie meczą i nie wywołują pocenia.

> No szukam i szukam bo ta przypadłość jest jak zmora.
> Nie miałem z tym nigdy problemu.
> Co jeszcze powinieniem sprawdzić oprócz tego, żeby lepiej się
> odżywiać:-)??

Zrób głodówkę całkowitą 2-3 dniową. Pij tylko wodę.
Zdziwisz się jak się świetnie poczujesz. Poprawi Ci się cera, poprawi
się węch, będziesz odczuwać pozytywne ożywienie.
Później w diecie odstaw mleko testowo, sprawdzisz jak się będziesz czuć.
Zamiast zwykłych rzeczy codziennie jedz np. dużo bananów i orzechów
(nerkowce, pekany, laskowe). Zamiast smarować chleb masłem lub margaryną
smaruj dojrzałym avocado, albo maczaj w greckiej oliwie.
Generalnie odstawiaj w miarę możliwości żywność przetworzoną
przemysłowo, a jedz więcej naturalnej.
Takie zmiany pomagają i czynią cuda.

STranger

7. Data: 2008-10-03 14:37:11

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 16:02, STranger <p...@b...pl> wrote:

> [...]
> smaruj dojrzałym avocado, albo maczaj w greckiej oliwie.
> Generalnie odstawiaj w miarę możliwości żywność przetworzoną

Z kondycją fizyczną chyba nie jest tak źle, ostatnio dość dużo
jeździłem na rowerze, ale czasami wydaje mi się że jest jeszcze tego
za mało. Praca zawodowa od jakiegoś czasu siedząca.
Mam 24 lata/182cm/70 kg, więc otyły nie jestem.
Może rzeczywiście intensyfikacja wysiłku i dieta pomoze.
A jaki jest wpływ nadciśnienia na potliwośc???
Ja mam teraz przy lekach unormowane gdzieś na poziomie 130/80...

thx

8. Data: 2008-10-03 14:54:48

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 16:37, s...@i...pl wrote:

> [...]
> A jaki jest wpływ nadciśnienia na potliwośc???
> Ja mam teraz przy lekach unormowane gdzieś na poziomie 130/80...

Może jest to też kwestia jakiegoś zakwaszenia organizmu?

Gdzieś spotkałem się z opinią, że niepowikłane nadciśnienie nie
powoduje nadmiernego pocenia (?!). Ale też nikt jednozacznie nie
powtórzył takiego faktu nigdzie indziej.

Kiedy można sie spodziewać jakichś pierwszych rezultatów po
zastosowaniu się do diety i wzmożonego wysiłku fizycznego?

pozdro

9. Data: 2008-10-03 20:40:46

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@i...pl> napisał

Wiem, że temat nadmiernego pocenia był już kiedyś przerabiany
(...)

Mi pomógł magnez na potliwość, przyjmowany w mniejszych dawkach niż Tomek
Wilicki zaleca na swojej stronie. Ale skoro robiłeś jonogram (ja nie) i
jest w normie, to pewnie to Ci nie pomoże.
Pzdr.
A.

10. Data: 2008-10-03 21:17:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> Wilicki zaleca na swojej stronie. Ale skoro robiłeś jonogram (ja nie) i
> jest w normie, to pewnie to Ci nie pomoże.

Jonogram akurat nie wykazuje zaburzenia gospodarki magnezem - a raczej
wykazuje dopiero przy naprawdę skrajnych wartościach.

Tak czy tak, magnez nie zaszkodzi - chociaż bardziej przydałaby się zmiana
diety na taką, która zawiera tego pierwiastka odpowiednio dużo.

Zanik dysków międzykręgowych
Debretin
zmniejszenie dawki SSRI a ucisk i pieczenie w klatce piersiowej i żołądku
Sluchawki kostkowe ?
Czy można przeziębić dziąsło?