nalewka z pigwy

1. Data: 2001-10-25 07:04:13

Temat: Re: Dzieki!!! :o)
Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki wielkie :o))))
>
> Oberzalam fotke i teraz juz napewno wiem, ze polska pigwa to nasza aiva
> :o))) Nawet kiedys mielismy na dzialce, tylko nie wiedzielismy za bardzo, co
> z nia zrobic, wiec mama oddala sasiadce (nie mialam dostepu do takiej
> skabnicy wiedzy, jaka jest nasza grupa).
>
> Poszukam tej odmiany bezkolcowej :o)
>
> Bozenka z Wilna  :o)
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
odróżnieniu od pigwowca jest to drzewo (podobne do gruszy), ma owoce
gruszkopodobne i znacznie większe od pigwowca. Owoce są też bardziej
aromatyczne.

1. Data: 2001-10-25 08:20:04

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@p...onet.pl napisal:

> odróżnieniu od pigwowca jest to drzewo (podobne do gruszy), ma owoce
> gruszkopodobne i znacznie większe od pigwowca. Owoce są też bardziej
> aromatyczne.

I nigdzie nie moge tego drzewa dostać :-( W każdym punkcie ogrodniczym
proponują mi pigwowce.

Krycha

1. Data: 2001-10-25 14:50:30

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I nigdzie nie moge tego drzewa dostać :-( W każdym punkcie ogrodniczym
> proponują mi pigwowce.
>
> Krycha
> Pigwa jest używana przez jako podkładka do szczepienia karłowych grusz.
Czasami szkółkarze mają takie "odpadowe" egzemplarze po nieudanym szczepieniu.
Ja miałam taką, wysępioną od szkółkarza jeszcze przez moją mamę. Niestety parę
lat temu musiałam wyciąć. Owoce są duże i aromatyczne tylko jeden feler -
owocują po 8-10 latach.... Podobno w Grójcu p. Warszawą jakiś szkółkarz robi
pigwę szczepioną która owocuje już po 3 latach. Wybieram się tam od jakiś 5
lat...

1. Data: 2001-10-26 07:19:33

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@p...onet.pl napisal:

> Podobno w Grójcu p. Warszawą jakiś szkółkarz robi
> pigwę szczepioną która owocuje już po 3 latach. Wybieram się tam od jakiś 5
> lat...

Nie masz dokładniejszych namiarów? W tym Grójcu może być niejedna szkółka :-)

Krycha

1. Data: 2001-10-26 09:01:04

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie masz dokładniejszych namiarów? W tym Grójcu może być niejedna szkółka :-)
>
> Krycha
> Niestety nie. Wiem tylko, że Grójec i szkółka raczej z tych większych. Mają
też m.in. wybór odmian akacji na które też mam ochotę.

1. Data: 2001-10-26 13:08:08

Temat: OT, szkólka drzewek
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@p...onet.pl napisal:

> też m.in. wybór odmian akacji na które też mam ochotę.

Mają te różowe, co kwitną dużo później?! To ja chyba zacznę
wiosną zwiedzać Grójec ;-)

Krycha

sos winogronowy
próba