Ciasto drożdżowe

1. Data: 2001-10-21 14:09:13

Temat: Re: Ciasto drożdżowe
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <1...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9qup20$moo$1@news.tpi.pl...
> Czy ktoś zna sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe?
>
> Ania

Placek drozdzowy (wykonanie blyskawiczne)
0,5 kg maki
4 jaja
15 dkg cukru
5 dkg drozdzy
0,5 kostki masla.
3/4 szklanki mleka

Kruszonka
10 dkg maki
10 dkg cukru
0,5 kostki masla

w litrowym sloju drozdze zalac lekko cieplym mlekiem , dodac czesc cukru i
ze 3 lyzki maki, wymieszac zakryc i odstawic, aby zaczely pracowac
W tym czasie cale jajka rozetrzec z reszta cukru, a maslo rozpuscic w
rondelku.
Jak drozdze podrosna wlac je do roztartych jajek , mieszac dodajac reszte
maki. Kiedy calosc bedzie gladka dodac roztopiony tluszcz.
Mozna dodac jakis zapach, rodzynki. Ja czesto dodaje usmazone w cukrze
skorki pomaranczowe.
Wylozyc ciasto na blache wysmarowana tluszczem i posypana maka lub tarta
bulka. Skladniki kruszonki zmieszac, aby nabrala wyglady kruszonki, posypac
ciasto i do pieca. Jesli ktos lubi wysoka drozdzowke, to mozna wstawic
blache do zimnego piekarnika i nie nagrzewac go ponad 180-190 stopni. Jesli
drozdzowka ma byc cienka (ja taka lubie) wstawic blache do goracaego (ok 200
stopni)pieca.
W sezonie sliwkowym zdarza mi sie zamiast kruszonka, wierzch ciasta pokryc
polowkami wegierek (skorka do dolu)

--
grazyna
nr Gadu-Gadu 1107650

1. Data: 2001-10-21 15:13:47

Temat: Ciasto drożdżowe
Od: "news.tpi.pl" <1...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe?

Ania

zdradzcie wasze sekrety
nie widze ...
gołąbki