napromienianie

1. Data: 2005-12-14 10:51:29

Temat: napromienianie
Od: "uw" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja koleżanka u której stwierdzono raka krtani przez 7 tygodni będzie
chodziła na napromieniowania plus 2 tygodnie chemii(zaliczyła już 3
tygodnienaświetlań).Ogólnie czyje się coraz lepiej.Czy to nie przesada z
tyloma tygodniami?Czy nie powinna w międzyczasie mieć jakieś kontrolne
badanie oprócz badania moczu przed kolejną chemią?Jakie ma szansze na
całkowity powrót do zdrowia?

2. Data: 2005-12-14 15:44:02

Temat: Re: napromienianie
Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

uw wrote:
> [...]
> tyloma tygodniami?Czy nie powinna w międzyczasie mieć jakieś kontrolne
> badanie oprócz badania moczu przed kolejną chemią?Jakie ma szansze na

Rak to choroba, którą należy niestety leczyć dawkami bardzo dużymy -
należy eleminować głównę ogniska oraz "wolne rodniki" w celu uniknięcia
przerzutów - wtedy to przykre, ale stosuje się zasadę lepiej za duzo,
niż za mało... resztą wolne rodniki jest dość trudno wykryć i nie można
stwierdzić, że np po krótszej (i de facto mniej niszczącej dla
organizmu) terapii nie pojawi się ognisko (tzn konkretnie nowotwór) w
innym miejscu.

Myslę, że jeśli Twoja koleżanka jest osobą młądą i ma siłę, żeby dalej
żyć to nie przeszkodzi jej w tym nic... Skoro czuje się coraz lepiej, to
dobrze świadczy, jednak teraz już będzie częściej widywała lekarza, niż
życzyłbym to komukolwiek.

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/

3. Data: 2005-12-14 20:15:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Dec 2005, Jaroslaw Grzyb wrote:

> Rak to choroba, którą należy niestety leczyć dawkami bardzo dużymy -
> należy eleminować głównę ogniska oraz "wolne rodniki" w celu uniknięcia
> przerzutów - wtedy to przykre, ale stosuje się zasadę lepiej za duzo,

akurat duze dawki napromieniania zwiekszaja ilosc wolnych
rodnikow - wiec to nie "o to biega"

P.
P.S.
unikaj w odpowiedzi "mowy-trawy"
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2005-12-14 20:20:25

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Dec 2005, uw wrote:

> [...]
> chodziła na napromieniowania plus 2 tygodnie chemii(zaliczyła już 3
> tygodnienaświetlań).Ogólnie czyje się coraz lepiej.Czy to nie przesada z

plan leczenia po zabiegu operacyjnym okresla sie - w przypadku
raka krtani - na podstawie oceny rozleglosci zmiany nowotworowej
z uwzglednieniem tego, czy okreslone stacje wezlow chlonnych
byly zajete czy nie. Chodzi o to aby leczenie dawalo jak najwieksze
szanse radykalnosci - czyli wyelimonowania komorek nowotworowych
z organizmu w celu zapobiezeniu wznowom i przerzutom

>Czy nie powinna w międzyczasie mieć jakieś kontrolne
> badanie oprócz badania moczu przed kolejną chemią?Jakie ma szansze na
> całkowity powrót do zdrowia?

morfologia krwi?

P.

5. Data: 2005-12-14 22:04:59

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> akurat duze dawki napromieniania zwiekszaja ilosc wolnych
> rodnikow - wiec to nie "o to biega"

Jeśli wiem, to napromieniowanie miejsca usuwa główną tkankę nowotworową,
a chemoterapia ma na celu nieszczenie właśnie wolnych rodników...

Tworzenie wolnych rodników tylko skutek uboczny (o którym zresztą nie
wiedziałem) i na pewnie nie jest to nic pozytywnego.

Jeśli sie mylę, to proszę o sprostowania.

6. Data: 2005-12-15 07:27:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wiedziałem) i na pewnie nie jest to nic pozytywnego.
>
> Jeśli sie mylę, to proszę o sprostowania.

mylisz sie, wiele chemioterapeutykow tez generuje wolne rodniki
jako dzialanie uboczne, niestety. Celem chemioterapii nie jest
usuwanie wolnych rodnikow ...

P.

7. Data: 2005-12-15 08:52:05

Od: "uw" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koleżanka nie miała operacji oprócz wycięcia węzłów chłonnych po prawej
stronie , w których zresztą nie stwierdzono przerzutów.
Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> [...]
> szanse radykalnosci - czyli wyelimonowania komorek nowotworowych
> z organizmu w celu zapobiezeniu wznowom i przerzutom

CZY TO PRAWDA ???
Ropiejąca bańka na dziąśle
[było] Sectral i przewlekła niewydolność krązenia
wymioty, kwas zoladkowy
wszy?