nasiona ciemiernika

1. Data: 2000-05-02 12:57:47

Temat: nasiona ciemiernika
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciemiernik zakwitł mi w tym roku pierwszy raz.
Teraz oprócz płatków kwitowych ma owoce. Tak to oceniam.
Mam nadzieję, że są wypełnione nasionami.
Czy to są nasiona z których mogą powstać nowe roślinki?

Jak doczytałam się na grupie rozmnażanie poprzez dzielenie kępy nie wróży
raczej sukcesu.

Pozdrawiam Krystyna.

2. Data: 2000-05-11 13:18:48

Temat: Odp: nasiona ciemiernika
Od: "Piotr D." <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"> Jak doczytałam się na grupie rozmnażanie poprzez dzielenie kępy nie wróży
> raczej sukcesu......"
Oj to prawda.. ciemiernik nie znosi nawet przesadzania - aktualnie walczę o
życie pochopnie przesadzonego ciemiernika
Pozdrawiam Piotr

3. Data: 2000-05-15 09:12:05

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr D. <p...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8feber$bq0$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> Oj to prawda.. ciemiernik nie znosi nawet przesadzania - aktualnie walczę
> życie pochopnie przesadzonego ciemiernika

Przesadzać można, tyle że faktycznie tego nie lubi i przez parę sezonów nie
wygląda najlepiej. Czy przesadzałeś z bryłką?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-06-08 12:54:20

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas tej Waszej, szerokiej dyskusji torebki nasienne pękły i wyrzuciły
nasionka.
Gdzie? Gdzieś w przestrzeń! I już po nasionkach.
Nie doczekałam się rady od grupowiczów, jak i kiedy je (nasiona) zbierać.
Pozdrawiam Krystyna.

5. Data: 2000-06-08 13:16:59

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0IM%4.14092$q...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Gdzie? Gdzieś w przestrzeń! I już po nasionkach.
> Nie doczekałam się rady od grupowiczów, jak i kiedy je (nasiona) zbierać.

Ja zebrałam trzy z już otwartej torebki nasiennej. Reszta się zdążyła
wysypać, bo też zaspałam. Wcisnęłam palcem w ziemię koło rośliny matecznej.
Może coś z tego będzie?

A ciemiernik cuchnący najbardziej lubi wysiewać się na ścieżkach:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-06-10 07:25:40

Temat: Re: nasiona ciemiernika
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Gdzie? Gdzieś w przestrzeń! I już po nasionkach.
> Nie doczekałam się rady od grupowiczów, jak i kiedy je (nasiona) zbierać.

Przyroda jest mądrzejsza od naszych rad.
Zrobiła to co należało. Przy pieleniu w przyszłym roku, uważaj aby nie
zniszczyć małych ciemierniczków.
Jak zbierać nasiona wyrzucane przez rośliny?
Sprawa chyba jest tak prosta, że nikt nie chciał narażać się pisząc o takich
prostych sprawach.
Na owocujący pęd należy założyć torebkę z przewiewnej tkaniny lub gazy.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

7. Data: 2000-06-12 09:23:33

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hv472$qj0
> Na owocujący pęd należy założyć torebkę z przewiewnej tkaniny lub gazy.
> --
Dzięki. Proste, a nie przyszło mi na myśl.
Poniewż nie wiedziałam że z chwilą dojrzenia torebka nasienna otworzy się
wyrzucając nasiona myślałam że zbiorę nasiona razem z torebką nasienna.
Ciemiernik kwitł u mnie pierwszy raz.
Pozdrawiam Krystyna.

tapinambur
RE: Mapa "nasadzeń"ogrodników i pytanie