nazwy pomocy dla dyslektyków, dysortografików

1. Data: 2010-08-17 15:55:19

Temat: nazwy pomocy dla dyslektyków, dysortografików
Od: kkrolewna <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
tłumaczę na polski opinię lekarską na temat dziecka cierpiącego na
ADHD i różne trudności w nauce - dysleksję, dysgrafię, dysortografię,
kłopoty z koncentracją. Potrzebna jest mi nazwa dwu pomocy
dydaktycznych, których obrazki udało mi się wyguglować:
http://www.promto.cz/Spies/products.nsf/VyrView/CC08
B87405DB47BC41256A140029F89D?EditDocument
chodzi o rozróżnianie miękkich i twardych sylab (w polskim mogłoby tam
chyba być napisane ci - czy, dzi - dży itp.), dziecko naciska
odpowiednią sylabę.
http://www.format1.cz/Data/img/sort/spot/big/bzucak.
jpg
służy do ćwiczenia odróżniania gługich i krótkich sylab (w j. polskim
może nie tak palący problem, jak w czeskim, z którego tłumaczę), o ile
dobrze rozumiem, to dziecko naciska odpowiednie przyciski (dla
krótkiego i długiego dźwięku), odtwarzając "rytm" wyrazu. Urządzenie
również świeci - długo i krótko.
Czy ktoś z was zna polskie nazwy dla tych urządzeń? Byłabym bardzo
wdzięczna za pomoc.
Pozdrawiam,
Katarzyna

2. Data: 2010-08-19 20:45:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Aug 2010 08:55:19 -0700 (PDT), kkrolewna napisał(a):

> [...]
> również świeci - długo i krótko.
> Czy ktoś z was zna polskie nazwy dla tych urządzeń? Byłabym bardzo

Spytaj jakiegoś logopedę.

3. Data: 2010-08-19 20:59:17

Od: kkrolewna <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 srp, 22:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

8B87405DB47BC41256...
.jpg

> Spytaj jakiegoś logopedę.

wujek dobra rada sie odezwal...
no trudno, taki juz polski usenet
ale pozdrawiam,
Katarzyna

4. Data: 2010-08-19 21:00:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Aug 2010 13:59:17 -0700 (PDT), kkrolewna napisał(a):

C08B87405DB47BC41256...
ak.jpg

> wujek dobra rada sie odezwal...
> no trudno, taki juz polski usenet
> ale pozdrawiam,
> Katarzyna

Myślę, że rada jest najlepsza z możliwych. A Ty byś chciała na talerzu
gotowe.

5. Data: 2010-08-19 21:07:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Aug 2010 08:55:19 -0700 (PDT), kkrolewna napisał(a):

> Witam wszystkich,
(...)
> Czy ktoś z was zna polskie nazwy dla tych urządzeń? Byłabym bardzo
> wdzięczna za pomoc.

Koniec języka za przewodnika. A raczej końce paluszków. Wystarczy napisać i
zapytać:
http://www.demostenes.pl/

Zapraszamy do liceów dla dorosłych dla zapracowanych. Wspomaganie kształceniem na odległość. http://www.mlo.profesorn et.pl Istniejemy 10 lat. Uczą się u nas Polacy pracujący w różnych krajach.
Niemiecki na MP3 - jaki program?