nerki

1. Data: 2005-12-19 21:17:56

Temat: nerki
Od: "pepe_kr" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, czy jest ktos kto moze mi udzielic jakis informacji na temat operacji
guza nerki ? Co sie wiaze z taka operacja, jakie sa nastepstwa, jakie rokowania ...
czego mozna sie spodziewac w najblizszesz przyszlosci ?

2. Data: 2005-12-20 07:41:53

Temat: Re: nerki
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rokowanie i przebieg guza nerki zależy od tego _jaki to guz_. A w obrębie
konkretnego guza silnie zależy od zaawansowania. Najbardziej sensownie na
takie pytanie odpowie Ci lekarz prowadzący, ale jeśli chcesz odpowiedzi na
grupie, to musisz więcej danych podać. Choćby to, jakie jest rozpoznanie.

--
Krzysiek, EBP
Patriotyzm jest ostatnią ucieczką łajdaków

3. Data: 2005-12-20 21:54:01

Od: Geminus <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

pepe_kr napisał(a):
> [...]
> guza nerki ? Co sie wiaze z taka operacja, jakie sa nastepstwa, jakie rokowania ...

> czego mozna sie spodziewac w najblizszesz przyszlosci ?
Jesli jest to podejrzenie nowotworu nerki, to leczeniem z wyboru jest
usunięcie całej nerki wraz z nadnerczem i torebką tłuszczową w której
nerka jest umiejscowoiona. Najczęściej jest to rak jasnokomórkowy, który
nie jest wrażliwy na radioterapię ani chemioterapię tak więc jedynym
leczeniem jest operacja usunięcia nerki. Rokowanie zależy od rodzaju
nowotoworu i jego miejscowego zaawansowania.

Pozdrawiam, Geminus.

4. Data: 2005-12-27 17:49:26

Temat: Odp: nerki
Od: "dantoma" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Geminus <g...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:43a87d0c$0$17926$f...@m...aster.pl...
> [...]
> nerka jest umiejscowoiona. Najczęściej jest to rak jasnokomórkowy, który
> nie jest wrażliwy na radioterapię ani chemioterapię

Kolegi ojciec miał takiego właśnie raka ze zmianami
przeżutowymi i był leczony ponad rok Proleukinem i Roferonem.
D.

odmrozenie?
Brodawka lojotokowa
sakralizacja L5 -kręgosłup