niedokrwistosc

1. Data: 2000-04-18 09:44:23

Temat: niedokrwistosc
Od: j...@i...isk.skierniewice.pl (Joanna Pulawska) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wlasnie kilka dni temu naszemu synowi (17m) zdiagnozowano anizomikrocytoze.
Jest to
podobno jakas odmiana niedokrwistosci, niestety nie udalo mi sie w
posiadanych przeze mnie podrecznikach znalezc opisu tej przypadlosci, wiec
pierwsze pytanie, czy moze ktos wie cos na ten temat i moglby sie ze mna swa
wiedza podzielic?
Kubie przepisano Hemofer - preparat zelazowy, ktory ma dostawac przez
miesiac tylko mam go tak podawac zeby nie mial kontaktu z zebami, bo mu
zczernieja. Jaki moze miec negatywny skutek dla zebow ich zczernienie
od zelaza?
Slyszalam, ze Hemofer jest czasami ciezko przyswajalny przez dzieci, jakie
sa inne preparaty zelazowe na naszym rynku?
Pozdrawiam
Aska

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

2. Data: 2000-04-19 08:25:43

Temat: Re: niedokrwistosc
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Pulawska" <j...@i...isk.skierniewice.pl> wrote in message
erniewice.pl...
> [...]
> Slyszalam, ze Hemofer jest czasami ciezko przyswajalny przez dzieci, jakie
> sa inne preparaty zelazowe na naszym rynku?

Najlepszym jest kaszanka!
Problem niedokrwistości nie ma nic wspólnego z zelazem.
zelazo stanowi znikomą masę hemoglobiny. Dlatego raczej mu zamo ferrum nie
pomoże.
W kaszance masz całą krew. Organizm dzieciaka po strawieniu wchłonie to co
mu potrzebne i poprawi sobie krew.
Kaszanka i czerwony salceson!
A sama zobaczysz.
Jacek

3. Data: 2000-04-19 09:33:18

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomoże.
> W kaszance masz całą krew. Organizm dzieciaka po strawieniu wchłonie to co

O Jezus Maria!!!
To mi przypomina twierdzenia mojego Dziadka (zresztą podobno świetnego
kowala), że w żołądku jedzenie powinno gnić, a krety dostają się pod
ziemię wkręcając (stąd miał pochodzić kręt->kret) jak śruba.
A Dziadziu nigdy nie twierdził, że jest naukowcem ...
Trzeba mieć trochę odwagi, i powiedzieć wprost: lubisz jeść tłusto jak
jasny sz...malec, i ok, Twoja sprawa. Tylko nie dorabiaj do tego
ideologii, a jeśli tak, to najpierw zrób lekcje i doczytaj (nie tylko
p.Kwaśniewskiego, ale i np. jakąś biochemię (Harper będzie dobry) i
fizjologię (parę lat temu dobry był Traczyk, ale z pewnością coś
znajdziesz).
Jak się obkujesz w temacie, będzie na pl.sci.medycyna z pewnością
ciekawiej.

Wiele radości, i kopy świątecznych jaj wszystkim czytelnikom (a
optymalnym 44 kopy ... oby nie zemdliło)

Krzysztof Okon, MD
Department of Pathology
Collegium Medicum, Jagiellonian University
Kraków, Poland

4. Data: 2000-04-19 11:50:52

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"KO" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> p.Kwaśniewskiego, ale i np. jakąś biochemię (Harper będzie dobry) i
> fizjologię (parę lat temu dobry był Traczyk, ale z pewnością coś
To powiedz dokładnie co mam doczytać. Mam tą książeczkę i co jakiś czas
czytam, do poduszki.

> Jak się obkujesz w temacie, będzie na pl.sci.medycyna z pewnością
> ciekawiej.
>
> Wiele radości, i kopy świątecznych jaj wszystkim czytelnikom (a
> optymalnym 44 kopy ... oby nie zemdliło)

Dziekuję, ale ja jem zawsze tyle samo jaj. Wielkanoc nie stanowi dla mnie
sygnału do jedzenia ich więcej niż zwykle. Postu również nie stosuje na
sobie. To jest masochizm!

Widzisz, prezentujesz tu postawę, która jest katastrofą współczesnej
medycyny.
Wiara w lekarstwa. Dziś lekarze wierzą że każda choroba jest spowodowana
brakiem odpowiedniego lekarstwa i tylko trzeba poczekać aż lek na kolejna
chorobę zostanie wynaleziony a będzie super!
Najgorsze jest to że firmy farmaceutyczne to przekonanie wykorzystują i co
gorsza utrwalają w umysłach ludzi.
Ale zauważcie że kiedyś lekarstw nie było a gatunek ludzki przetrwał
dziesiątki tysięcy a moze i setki tysięcy lat. Podobnie jest u zwierzętami.
Czy dzikie zwierzęta jedzą tabletki? Nie. Czy chorują a cukrzycę albo
buergera czy SM?

Podrawiam
Jacek

5. Data: 2000-04-19 12:08:47

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To powiedz dokładnie co mam doczytać. Mam tą książeczkę i co jakiś czas
> czytam, do poduszki.
Proponuję o patogenezie anemii z niedoborowych (nie wszystkich na raz)
A tak w ogóle to z Twoich postów wynikało, że dla Ciebie pokarm się
wchłania bezpośrednio do krwiobiegu...
Biję się w piersi (żony).

> Dziekuję, ale ja jem zawsze tyle samo jaj. Wielkanoc nie stanowi dla mnie
> sygnału do jedzenia ich więcej niż zwykle. Postu również nie stosuje na
> sobie. To jest masochizm!

A na kim stosujesz ????? :-0 To może podpadać pod kk :-)).
NB post to nie masochizm, a wybór. Byłby masochizmem jakbyś miał z niego
_niezdrową_ frajdę.

> Widzisz, prezentujesz tu postawę, która jest katastrofą współczesnej
> medycyny.
> Wiara w lekarstwa.

Ja nie bardzo wierzę w lekarstwa. Zobacz na mój podpis. Ja z tych, co
wszystko wiedzą, wszystko umieją - ale za późno...

> [...]
> dziesiątki tysięcy a moze i setki tysięcy lat. Podobnie jest u zwierzętami.
> Czy dzikie zwierzęta jedzą tabletki? Nie. Czy chorują a cukrzycę albo

Ewoluują Mój Drogi ... zmiennośc + przetrwanie najlepiej przystosowanych
(=_eliminacja żle przystosowanych_) -> to nie takie może miłe?
ej, może jednak?
Optymalni stworzą NOWEGO CZŁOWIEKA? Powodzenia.

6. Data: 2000-04-19 13:10:53

Od: Miros/law `Jubal' Baran <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT Jacek pisze:

> To powiedz dokładnie co mam doczytać. Mam tą książeczkę i co jakiś czas
> czytam, do poduszki.

Którą, Harpera, Ganonga czy Traczyka? Aha. Opisz mi, proszę, okładkę.
Drogi Expercie. ;->

> Wiara w lekarstwa. Dziś lekarze wierzą że każda choroba jest spowodowana
> brakiem odpowiedniego lekarstwa i tylko trzeba poczekać aż lek na kolejna
> chorobę zostanie wynaleziony a będzie super!

Co za bzdury Waść piszesz.

> [...]
> dziesiątki tysięcy a moze i setki tysięcy lat. Podobnie jest u zwierzętami.
> Czy dzikie zwierzęta jedzą tabletki? Nie. Czy chorują a cukrzycę albo

Tak. I na chorobę wrzodową. Jak również nowotwory. Tyle, że giną
szybko. ICMPTZ?

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

I doubt, therefore I might be.

7. Data: 2000-04-19 13:14:21

Od: Małgorzata Majkowska <a...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]

> Ale zauważcie że kiedyś lekarstw nie było a gatunek ludzki przetrwał
> dziesiątki tysięcy a moze i setki tysięcy lat.

Po pierwsze przetrwal to dobre slowo... Trzeba by sprawdzic jaka to byla
smiertelnosc bez tej medycyny konwencjonalnej. A czlowiek to taka bestia co
sie do najgorszych warunkow przystosuje. Nawet do kurczaka pedzonego na
hormonach i warzywek pedzonych na olowiu. A przy okazji sie zastanawiam nad
jednym... Wg. Pana w sytuacji gdyby wszyscy ludzie stosowali D.O. to pewnie
nie trzeba by bylo szczepionki przeciwko czarnej ospie, dzumie, AIDS,
rozyczce, WZW, swince, odrze, gruzlicy... Po co? Sami zdrowi. Raj na ziemi.
A jak poczytac historie to tylko epidemie i mor zabierajacy miliony ofiar. A
my som szczesliwe bo mamy D. O. tylko stosowac i dozyc 900 lat jak
Matuzalem. Jemu chyba jakis jamiol przekazal cichcem w sekrecie tajniki D.O.

> Podobnie jest u zwierzętami. A propos
> Czy dzikie zwierzęta jedzą tabletki? Nie. Czy chorują a cukrzycę albo
> buergera czy SM?

Nie zdaza zachorowac bo wczesniej czlowiek je odstrzeli.:-)))) A wlasnie co
z tymi nowotworami??? Dzikie zwierzaki ponoc choruja na raka... A niby D.O.
zapobiega tworzeniu sie nowotworow?

Malgorzata Majkowska
----
"Są tylko dwie rzeczy nieskończone -
Wszechświat i ludzka głupota"
a...@b...com.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/
--------

8. Data: 2000-04-19 13:36:51

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> my som szczesliwe bo mamy D. O. tylko stosowac i dozyc 900 lat jak
> Matuzalem. Jemu chyba jakis jamiol przekazal cichcem w sekrecie tajniki D.O.

To się nazywa OptyArchanioł, czyli Anioł Optymalny

Co do Buergera, to widać mało papierosków palą...

> Nie zdaza zachorowac bo wczesniej czlowiek je odstrzeli.:-)))) A wlasnie co
> z tymi nowotworami??? Dzikie zwierzaki ponoc choruja na raka... A niby D.O.
> zapobiega tworzeniu sie nowotworow?

Pewnie rzadko czytają Kwaśniewskiego...

9. Data: 2000-04-19 15:33:09

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Miros/law `Jubal' Baran" <b...@h...pl> wrote in message

> Którą, Harpera, Ganonga czy Traczyka? Aha. Opisz mi, proszę, okładkę.
> Drogi Expercie. ;->

Harpera na zmiane ze Stryera a co?

> Co za bzdury Waść piszesz.
NIe bzdury nie bzdury.
Prawie wszyscy mówią bez przerwy o wynajdywaniu nowych leków które rozwiążą
problem kolejnej choroby. Nie widzisz tego?
Nikt już nie mówi o zdolności samoleczenia organizmu, wszystko to tylko brak
odpowiedniego leku.
A teraz z innej beczki:
A czy obecni tu chirurdzy wiedzą że obcięty poniżej ostatniego stawu palec u
dzieci ponizej 11 roku zycia odrasta w formie takiej jaki był przed
obcięciem?

Niestety warunkiem koniecznym jest niezaszywanie utworzonej rany skórą,
ponieważ uniemożliwia to utworzenie blastemy, której utworzenie jest
warunkiem koniecznym rozpoczęcia procesu odrastania.
A ponieważ standardem jest zaszywanie takiej rany to mamy niemało dzieci
których części utracone palców nigdy nie odrosną.

> Tak. I na chorobę wrzodową. Jak również nowotwory. Tyle, że giną
> szybko. ICMPTZ?

Które zwierzęta na to chorują, proszę wymień gatunki.
Jacek

10. Data: 2000-04-19 21:06:39

Temat: Odp: niedokrwistosc
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miros/law `Jubal' Baran <b...@h...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:8dkb8t$3jq$...@g...uci.agh.edu.pl...

> Którą, Harpera, Ganonga czy Traczyka? Aha. Opisz mi, proszę,
okładkę.
> Drogi Expercie. ;->

Prawdopodobnie tzw "małego" Traczyka pan Optymalny posiada , więc i
wiele się z niej nie dowie.
A co do Ganonga i Harpera -
Z nimi jest jak z Biblią - trzeba całej sfory "uczonych w piśmie" aby
książki te zinterpretować.
A a'propos Traczyka - przypomniał mi się stary dowcip - ale zrozumiały
tylko dla studentów i absolwentów Łódzkiej AM.
Na życzenie prześlę

Tlumaczenia
Biopsja watroby
Anoreksja i E2