nietypowe oświetlenie ogrodu

1. Data: 2005-05-15 13:32:09

Temat: nietypowe oświetlenie ogrodu
Od: "Barbara " <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam pomocy w kwestii paleniska ogrodowego i oświetlenia ogrodu ogniem,tzw
"ognie rzymskie".Chodzi o to,jak i z czego zrobić stojące palenisko.
Paleniska takie widziałem na filmach historycznych o cesarstwie rzymskim.
Proszę o pomoc tecniczną lub o ciekawe linki,zdjęcia itp

2. Data: 2005-05-15 14:20:48

Temat: Re: nietypowe oświetlenie ogrodu
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:
> [...]
> Paleniska takie widziałem na filmach historycznych o cesarstwie rzymskim.
> Proszę o pomoc tecniczną lub o ciekawe linki,zdjęcia itp

http://disaster.almanac.xs2.net/Disgal/fires/roma.ht
ml
???

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-05-15 16:04:15

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4VIhe.31442$Ib4.21487@tornado.ohiordc.rr.com...

> http://disaster.almanac.xs2.net/Disgal/fires/roma.ht
ml
> ???

:)))) Bardzo efektowny efekt w ogrodzie ale chyba tylko na jeden raz :))A na
powąznie czy o to chodzi?
http://www.wisementrading.com/outdoorcooking/tri-pod
s.htm

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2005-05-15 19:09:02

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara "
> Szukam pomocy w kwestii paleniska ogrodowego i oświetlenia ogrodu
> ogniem,tzw
> "ognie rzymskie".Chodzi o to,jak i z czego zrobić stojące palenisko.
Witam!
Zanęcił mnie temat ale mam myśli w dwie strony.
Jedno to oświetlenie ogniskiem, na wzór ogrzewania na biwaku w zimie - takie
ogniska zapalone po okręgu z ekranami z okrąglaków skierowanymi do środka.
Zrobiłbym palenisko z kamienia z ekranem z blachy KO na zasadzie lampy
naftowej.
Drugie to efekt "ogni rzymskich" jeżeli dobrze pamiętam to efekt
różnokolorowych kul wydobywających się z rury - wyrzutni - to nie bardzo to
widzę przy ognisku ze względu na niestabilność płomienia ale można wysypywać
sproszkowane lub wprowadzać do płomienia na perle z boraksu, czy czegoś
innego związki barwiące płomień ogniska na różne kolory. Może wyglądać
nieźle ale trzeba by to robić ręcznie albo "sporo techniki" zainstalować.
Raz do roku robimy imprezę na działkach - może bym coś pokombinował - jak
coś wymyślisz daj znać.
Pozdrawiam
Tomaszjan

5. Data: 2005-05-15 19:42:49

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o to,jak i z czego zrobić stojące palenisko.

Przepraszam, czytałem nieuważnie - nie kojarzę z kadrami filmowymi - jak
wysoko zapalane były te ogniska? Czy masz sporo miejsca i ile ognisk miało
by być? Czy to stałe wyposażenie ogrodu? Tego jeszcze nie robiłem a może
fajnie wyglądać, szkoda, że nie mam miejsca u siebie. Chętnie pomyślę nad
szczegółami jak podasz bliższe
wskazówki
Tomaszjan

Paskudztwa na róży i bukszpanie
Miłek amurski
Tulipan :)
Męczennice błękitne
Katulowisko - Czyli jak pisać o przyrodzie