nikt nie zna odpowiedzi...

1. Data: 2002-09-06 11:44:35

Temat: nikt nie zna odpowiedzi...
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak już zasygnalizowałem w temacie nikt nie zna odpowiedzi na bardzo ważne
dla mnie pytanie dotyczące kotów grzewczych; a mianowicie:

Stoję przed dylematem zakupu kotła do domu szeregowego (mała łazienka z
umywalką; duża łaz. z umywalką, wanną i prysznicem; kuchnia) i nie wiem czy
kupić kocioł 2 funkcyjny z zasobnikim 60 l. w jednej obudowie (znany model
"Beretty") czuy jednofunkcyjny z zasobnikiem 100-120 l. (Vaillant, Junkers
ewent. Viessmann)

Wiem że wariant z zasobnikiem wolnostojącym jest o ok. 2000 tys droższy ale
jest też wyższy komfort ciepłej wody. Aczkolwiek po rozmowie z fachowcem i
opinii znajomego który ma wspomnianą wcześniej 2- funkc."Berettę" wynika że
ona też jest w stanie obsłużyć tyle punktów poboru ciepłej wody.

Zatem interesuje mnie - i to jest to pytanie - który wariant w eksploatacji
jest tańszy ?

Z góry dzięki za pomocne sugestie.

Pozdr.
Darek

P.s. Czy ktoś z Was ma tą Berettę? Czy rzeczywiście zapewnia komfort ciepłej
wody (z pompą cyrkulacyjną w obiegu)?

1. Data: 2002-09-06 11:57:39

Temat: Re: nikt nie zna odpowiedzi...
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Sep 2002 13:44:35 +0200 I had a dream that Darek <d...@w...pl> wrote:
>Jak już zasygnalizowałem w temacie nikt nie zna odpowiedzi na bardzo ważne
>dla mnie pytanie dotyczące kotów grzewczych; a mianowicie:

Wiem, że nie odpowiadam na temat, ale bardzo mnie te "koty grzewcze"
ubawiły :-)

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-09-06 13:54:01

Od: "Jarek Zwiech" <j...@p...igo.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zatem interesuje mnie - i to jest to pytanie - który wariant w
eksploatacji
> jest tańszy ?
>
> Z góry dzięki za pomocne sugestie.

Hej!
Po prostu wybierz najdroższe z rozważanych rozwiązań. Na 99% będzie
najtańsze w eksloatacji (osobiście wybrałem V...), a na pewno nie
zawiedziesz się na trwałosci, jakości itp.

Pozdrawiam Jarek

1. Data: 2002-09-08 16:21:54

Od: "km" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu wybierz najdroższe z rozważanych rozwiązań. Na 99% będzie
> najtańsze w eksloatacji (osobiście wybrałem V...), a na pewno nie
> zawiedziesz się na trwałosci, jakości itp.

doskonała propozycje !!! moze wiec moja nieco uzywana MORA ( tak ze 20 lat)
stan idealny 15 KW z tego co pamietam dwufunkcyjny sprzedam okazyjnie za
jedyne 39.990 pln ( mysle ze nic drozszego juz nie znajdziesz a jesli nawet
to zawsze moge dozucic komplet kołkow do mocowania ( niezbedne wyposazenie)
za jedyne 17.000 to jak robimy interes ?

przepraszam za uszczypliwosc ale rada warta nobla. ;-)

co do doboru kotla to pierwsza uwaga jest taka ze kociol z zasobnikiem nie
jest dwufunkcyjny ( rowniez ten z wbudowanym zasobniekiem) kociol
dwufunkcyjny to taki ktory przygotowywyje wode tylko wtedy gdy jest ona
potrzebna zazwyczaj wydatek takiego kotla jesli wode o CWU jest niewielki i
nie wystarcza ponad jedna max 2 lazienki. Jesli chodzi o wielkosc zasobnika
to maja one takie parametry jak wydatek w roznych jednostkach czasu ( 10
min, 30 min , godzina lub inne) Wiesz ile masz osob w domu i kiedy one
kozystaja z cieplej wody i w jakiej ilosci. za miarodajne nalezy przyjac iż
prysznic to okolo 80 litrow ( taki nie za dlugi i nie za intensywny slowem
normalny) a wanna wody to ... no wlasnie to juz musisz sobie sam sprawdzic
czyli jaka jest pojemnosc twojej wanny. potem wybierz sobie najgorszy okres
w ciagu dnia ( prawdopodobnie ranek a moze wieczor) i wybierz taki zasobnik
aby nie przekroczyc zadnego z parametru ( zlewy i umywalki mozesz sobie w
tych rozwazaniach pominac.)
Dla przykladu jesli od 7.00 do 7.10 dwie osoby biora prysznic i potem juz
nikt wiecej nie bedzie uzywal cieplej wody to wystarczy ze twoj zasobnik
bedzie mial wydajnosc 160 l / 10 min tyle tylko ze przyjmuje sie ze po tym
czasie woda w nim jest zimna i aby znowu miec ciepla to trzeba poczekac czas
okreslony jako okres przydotowywania wody.

Byloby na tyle. Pozdrawiam
KM

hp1953@zecblach.com.pl
podniesienie pod kafle