Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: nowe powody do utraty wagi
Date: Tue, 14 Dec 2004 20:32:54 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 25
Sender: c...@p...onet.pl@ph199.legnica.sdi.tpnet.pl
Message-ID: <cpnf1k$s0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ph199.legnica.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1103052660 896 217.96.241.199 (14 Dec 2004 19:31:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Dec 2004 19:31:00 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.dieta:43713
Ukryj nagłówki
http://tygodnikforum.onet.pl/342748,2,8020,766,artyk
ul.html
Lekki jak ptak
(7.12.2004)
Otyłość szkodzi środowisku i zwiększa koszty przewoźników lotniczych: im
ciężsi pasażerowie, tym samoloty więcej palą. A w ciągu ostatnich dziesięciu
lat przeciętny Amerykanin przybrał na wadze 4,5 kilograma. Tylko w 2000 r.
zużycie paliwa lotniczego zwiększyło się o 1589 mln litrów, co pociągnęło za
sobą wzrost kosztów o 275 mln dolarów, nie mówiąc o rosnącej emisji
dwutlenku węgla. Kompanie lotnicze w Stanach Zjednoczonych rozważały nawet
pobieranie wyższych opłat od osób otyłych, które w samolocie zajmują dwa
albo nawet trzy miejsca, jednak stowarzyszenie broniące praw grubasów
(NAAFA) wybiło im to z głowy. Nie mogąc dobrać się do skóry pasażerom, linie
lotnicze odchudzają samoloty: plastik wypiera metal wszędzie, gdzie to tylko
możliwe, zrezygnowano także z prenumeraty najgrubszych czasopism
najbardziej zastanawiajace jest to przybranie na wadze przecietnego
amerykanina o 4,5 kg w ciagu ostatnich 10 lat.czy nas tez to czeka??
czy sa jaies badania porownawze wagi polaków z np. 2004 roku i n 1990?
|