nóż szefa kuchni

1. Data: 2003-11-11 00:39:06

Temat: Re: Victorinox!!!
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bop78s$662$1@news.onet.pl,
Shrek <j...@p...onet.pl> a écrit:

(...)

> Mozna taki noz poznac po tym, ze ma toz przy ostrzu taki
> charakterystyczny falisty wzorek, ktory poza praktycznym ma tez
> znaczenie estetyczne.

Mi sie od czytania tego watku wiadomosci o szablach damascenskich
odswiezyly...

Ewcia

--
/Andrzej Kmicic/

1. Data: 2003-11-11 06:38:21

Od: "EdNarvaniec" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam jeden taki, choc prawde rzeklwszy nie jest to noz high-end, bo
> robiony jest ze stali chromowej.
Czy możesz podać producenta i typ noża? Cenę?
Raczej go nie polecasz, nieprawdaż?

> Mam na szczescie do niego dobra oselke, a
> wlasciwie 2 oselki: zgrubna i wykanczajaca. Niestety naostrzenie tego
> noza, to robota na pol dnia....
Coś też może o osełkach? Japońskie? Cena?

Pozdrowienia
Ed chwilowo z Narvy

1. Data: 2003-11-11 16:43:05

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja uzywam niemieckich nozy formy Wusthof Dreizack. Sa to wspaniale noze,
choc trzeba je ostrzyc. Mam duzy noz z szerokim ostrzem, i maly z
szerokim, rowniez jeden z waskim ostrzem do filetowania i jeden maly do
warzyw. Uzywam ich od lat, i sa w dalszym ciagu w swietnym stanie. Sa
swietnie wywazone, doskonale sie sprawdzaja, nic sie w nich nie zmienilo
od pierwszego dnia do dzis, mimo, ze sa stale w uzyciu. Sa myte w
zmywarce. Goraco polecam. Jak kogos interesuje, to tu link do ich strony:

http://www.wuesthof.de/pl/

MB

1. Data: 2003-11-11 21:53:21

Od: "EdNarvaniec" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
> Ja uzywam niemieckich nozy formy Wusthof Dreizack. Sa to wspaniale noze,
> choc trzeba je ostrzyc.
A czym ostrzysz?

> Sa myte w zmywarce.
Oni polecaja mycie reczne. A czym je spryskuja?

> http://www.wuesthof.de/pl/

Aaaaa i jeszcze tego co zawsze - brak cen. :-(

Wspaniala strona! Wielkie dzieki!!
Pozdrowienia
Ed chwilowo z Narvy

1. Data: 2003-11-12 04:43:54

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

EdNarvaniec wrote:

> Witam,
> A czym ostrzysz?

Ostrzalka ich firmy - moja Babcia nazywala ten przedmiot "stalka"

> Oni polecaja mycie reczne. A czym je spryskuja?

Ja zawsze myje w zmywarce, bo nie cierpie recznego mycia, i jakos od 10
lat nic sie tym nozom nie stalo.

> Aaaaa i jeszcze tego co zawsze - brak cen. :-(

drogie sa bardzo, w dolarach mozesz znalezc ceny w Amazon.com

Gdyby mnie bylo stac na jeden noz, to bym kupila ten, lub o jeden
rozmiar wiekszy, ale ten sam ksztalt:

http://tinylink.com/?UOS3wQoqCo

Kosztuje on co prawda $80, co moze byc bardzo drogo, ale za to jest to
noz na wiele wiele lat.

> Wspaniala strona! Wielkie dzieki!!
> Pozdrowienia
> Ed chwilowo z Narvy

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-13 22:49:38

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Kosztuje on co prawda $80, co moze byc bardzo drogo, ale za to jest to
> noz na wiele wiele lat.

To prawda :) Mam taką sporą walizeczkę szefa kuchni (nożyce, różne noże: do
jarzyn, do mięsa, do filetowania, do pieczywa itd - w sumie ponad 10) z
serii Culinar ze stali NiCr 18/10 i są one po prostu genialne. Genialne
Magdo :) W swojej kuchni urzęduję już ponad 20 lat z mojego dorosłego życia
i nigdy nie spotkałam tak dobrej jakości "sprzętu" jak ten. Pilnuję ich, jak
prawdziwego skarbu.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.cichlidpress.pl

1. Data: 2003-11-16 20:06:57

Od: "EdNarvaniec" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jarzyn, do mięsa, do filetowania, do pieczywa itd - w sumie ponad 10)  z
> serii Culinar ze stali NiCr 18/10 i są one po prostu genialne.

W dalszym ciągu przeglądam strony o tych nożach. Ostatnio natknąłem się na
informację, że są częstym obiektem fałszowania. Jeśli kosztowały Was ponad
1000 Euro to pewnie oryginały. Nie chciałbym wydać tyle pieniędzy i paść
ofiarą oszustów. Czy są jacyś dealerzy w Polsce?

Pozdrowienia
Ed chwilowo z Narvy

1. Data: 2003-11-17 13:05:10

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1000 Euro to pewnie oryginały. Nie chciałbym wydać tyle pieniędzy i paść
> ofiarą oszustów. Czy są jacyś dealerzy w Polsce?

Witam, też planuje zakup noży kuchennych...niestety nie wygrałem w ostatnim
losowaniu totolaotka a że biedny jestem to na zestaw około 5-7 noży chciałbym
przeznaczyć max 300 pln.
Wiem że nie bedzie to mistrzostwo świata ale chyba od laserowego badziewia to
wszystko bedzie lepsze.
Jeśli znacie coś kutego w tej cenie to podzielcje się doświadczeniem.
wpadły mi w oko te oto nożę :
www.naczynia.com/tydzien.htm
powiedzcie czy są coś warte.
Pzdr

1. Data: 2003-11-17 15:54:32

Od: "EdNarvaniec" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wpadły mi w oko te oto nożę :
> www.naczynia.com/tydzien.htm
> powiedzcie czy są coś warte.

Czy coś warte to można powiedzieć po użyciu. Cena atrakcyjna! Ja zmówiłem
przejściowo trzy noże kute w Gerlachu. Zapłaciłem 167 zł. Gerlach gwarantuje
twardość 52 HRC. Jakie będą rzeczywiście sprawdzę za miesiąc.

Pozdrowienia
Ed chwilowo z Narvy

masło
baklazany