noze kuchenne - roznice

1. Data: 2009-05-31 18:52:18

Temat: noze kuchenne - roznice
Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje noze
z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja
traducyjne ostrza.
Ktore rozwiazanie polecacie?
Dzieki
Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2009-05-31 19:18:17

Temat: Re: noze kuchenne - roznice
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 May 2009 20:52:18 +0200, adam napisał(a):

> [...]
> z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci oferuja

Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

3. Data: 2009-05-31 19:26:39

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie noże z ząbkami (poza nożem do sera i pomidorów), na które się
> skusiłam (wysoko- i niskopółkowe) leżą sobie zgodnie w najniższej
> szufladzie dojrzewajac do wywalenia...

Zgadzam się z przedpiszcą, a nawet więcej, bo obejmuje to także noże do
sera i pomidorów. Jakiś maso albo emo to wymyślił. Weź umyj taki nóż
choćby. Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w
takie jakby fale.
--
Grzexs

4. Data: 2009-05-31 19:42:50

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chce kupic zestaw nozy kuchennych. Zauwazylem ze, np. Zepter produkuje
> noze z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci

Noże z ząbkami jak najbardziej ostrzy się. Z jednej strony głowni noża
powierzchnia jest gładka, z drugiej podcięta - tą się ostrzy
| |
rys: --> \|
Strałka wskazuje którą stronę się ostrzy. Do ostrzenia należy używać osełki
(kamienia) dla potrzeb doraźnych oraz szlifieki tarczowej aby naostrzyć
porządnie i na dłużej.
--
Jackare

5. Data: 2009-05-31 19:42:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 May 2009 21:26:39 +0200, Grzexs napisał(a):

> Zgadzam się z przedpiszcą, a nawet więcej, bo obejmuje to także noże do
> sera i pomidorów. Jakiś maso albo emo to wymyślił. Weź umyj taki nóż
> choćby.

Nie no, to robi u mnie zmywarka, bo inaczej oczywiście bym je wyrzuciła
tez.
> Natomiast do krojenia chleba itp. uważam najlepsze z ostrzem w
> takie jakby fale.

A ja - dobry, ostry, prosty nóż, taki co się daje ostrzyć. I tyle.
Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
lądują na całej podłodze kuchni.

6. Data: 2009-05-31 19:44:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 May 2009 21:42:50 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
> (kamienia) dla potrzeb doraźnych oraz szlifieki tarczowej aby naostrzyć

No, ale własnie napisałam też o rozpryskiwaniu sie okruchów spod tych
ząbków. Nie do opanowania sprawa. Dlatego uzywam noży o prostym ostrzu.

7. Data: 2009-05-31 19:52:44

Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31-05-2009 o 20:52:18 adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> noze
> z zabkami a wiec takie, ktorych nie trzeba ostrzyc. Inni producenci

mam kilka nozy tzw. laserowych nie wymagajacych ostrzenia minizabki maja.
No i tradycyjne w tym nóż szefa Amefy. Oba rodzaje sie sprawdzają.
A chleb kroje krajalnica. Do obierania uzywam obieraczki.

Z.

8. Data: 2009-05-31 20:59:46

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 31 May 2009 21:42:58 +0200, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

>Fale i ząbki powodują powstawanie bajońskich ilości okruchów, czego nie
>znosze, zwłaszcza kiedy chleb ma chrupką skórkę i odpryski spod ząbków noża
>lądują na całej podłodze kuchni.

Ja jeszcze do powyższego dołożę notoryczne zjeżdżanie takiego
ząbkowanego noża w jedną stronę (te ząbki są nie symetrycznie
nacięte). Za cholerę nie mogłem tym prosto kromki ukroić, a świeży
chleb był cały poharatany! Zatem specjalny nóż do chleba leży w
szufladzie pod kuchenką, może jak będę miał terochę czasu to przerobię
go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

--
A.

9. Data: 2009-05-31 21:12:17

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

agent73 pisze:

> [...]
> szufladzie pod kuchenką, może jak będę miał terochę czasu to przerobię
> go na szlifierce na taki zupełnie zwykły nóż kuchenny :-)

a moze to kwestia tępoty noża albo po prostu kiepskiego noża ?
chociaż ruchy nożownika też mogą tu wchodzić w grę ;)

10. Data: 2009-05-31 21:41:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 May 2009 21:52:44 +0200, Zbyszek napisał(a):

> mam kilka nozy tzw. laserowych nie wymagajacych ostrzenia minizabki maja.
> No i tradycyjne w tym nóż szefa Amefy.

Mam kilka noży Nirosta i nie jestem zachwycona - ciężkie, grube, sztywne,
nieelastyczne ostrza. Lubię noże o lekkich, cienkich, giętkich ostrzach.

ile styropianu itp
Zasłonka do wanny
Ochrona rynien
Szukam firmy naprawiającej domofony [Bytom]
wymiana grzałki kołowej termoobiegu