[ntg?] wplyw rosolu na chorego czlowieka

1. Data: 2002-09-03 19:16:20

Temat: [ntg?] wplyw rosolu na chorego czlowieka
Od: "dakini" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie wlasciwosci posiada rosol (o ile to nie sa zwykle, wiejskie zabobony
;)) na chorego czlowieka? Czesto slyszy sie "zjedz rosolek, poczujesz sie
lepiej" itp. na czym to polega?

------------------------
dakini
d...@i...pl
GG: 2652110

2. Data: 2002-09-03 20:06:39

Temat: Re: [ntg?] wplyw rosolu na chorego czlowieka
Od: "Marcin" <m...@g...p-nospam-l> szukaj wiadomości tego autora

"dakini" <d...@i...pl> wrote in message
> Jakie wlasciwosci posiada rosol (o ile to nie sa zwykle, wiejskie zabobony
> ;)) na chorego czlowieka? Czesto slyszy sie "zjedz rosolek, poczujesz sie
> lepiej" itp. na czym to polega?

Czytałem gdzieś (niestety nie pamiętam gdzie), że jakiś naukowiec badał
różne metody walki z katarem i przeziębieniem. Brał pod uwagę
wszelkie leki rzekomo leczące przeziębienie, dostępne powszechnie
w aptece. Okazało się, że efekty działań tych leków były zbliżone do
placebo, a najskuteczniejszym środkiem okazał się... zwykły rosół z kury.
Może ktoś spotkał się z tą publikacją i poda jakieś szczegóły?

Marcin

3. Data: 2002-09-04 05:39:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Sep 2002, dakini wrote:

> ;)) na chorego czlowieka? Czesto slyszy sie "zjedz rosolek, poczujesz sie
> lepiej" itp. na czym to polega?

lubie rosol, hm, jesli ktos lubi rosol to zapewne na depresje
moze podzialac (choc nie ma chyba randomizowanych badan)
co do innych chorob - nie wiem czy sa jakies randomizowane
badania. Przy tym zwracam uwage, ze istnieje roznica
miedzy specjalnie przygotowywanym bulionem miesno-warzywnym,
ktory faktycznie moze byc traktowany jako dieta wysokobialkowa
i witaminowa a rosolem :-)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-09-04 08:53:30

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> badania. Przy tym zwracam uwage, ze istnieje roznica
> miedzy specjalnie przygotowywanym bulionem miesno-warzywnym,
> ktory faktycznie moze byc traktowany jako dieta wysokobialkowa
> i witaminowa a rosolem :-)

... a o tluszczyku tamze plywajacym ani slowa ? :-))))

"Jadarek" - Dariusz Kral (co to czasem jada gestawe zupki na wywarze z kosci
szpikowych nie tylko kurzych :-) )

5. Data: 2002-09-04 10:41:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Sep 2002, Jadarek wrote:

> ... a o tluszczyku tamze plywajacym ani slowa ? :-))))

w typowum bulionie wlasnie tluszczyku nie ma wiele

P.

6. Data: 2002-09-04 11:52:31

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w typowum bulionie wlasnie tluszczyku nie ma wiele

Jak zwal tak zwal ale jak w rosole nie plywaja piekne zólte oczka to nie
jest "prawdziwy" rosól.... :-)

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (co to nie raz ; bedac pacholeciem :-) ; byl
"leczony" babcinym rosolkiem - z golabków tez ! )

7. Data: 2002-09-04 11:55:16

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@g...p-nospam-l> napisał w wiadomości
..
> [...]
kury.
> Może ktoś spotkał się z tą publikacją i poda jakieś szczegóły?

Tę metodę sprzedawał nam bodajże prof. na "zakazach". chodziło o jakiś
związek na "K" (karnityna??)
który miał w ten sposób działać i ponoć jest go najwięcej w kurzym
tłuszczu. i Zwiększa się go związku ilość wraz z wiekiem takiego
kuraka. Na kaszubach ponoć do tej pory babcie leczą sie nawet z
zapalenia płuc rosołkiem ze starej kury...
Więcej szczegółów nie pamiętam...
Pozdro
Massai

8. Data: 2002-09-04 12:46:22

Od: "Marcin" <m...@g...p-nospam-l> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie wlasciwosci posiada rosol (o ile to nie sa zwykle, wiejskie zabobony
> ;)) na chorego czlowieka? Czesto slyszy sie "zjedz rosolek, poczujesz sie
> lepiej" itp. na czym to polega?

http://abcnews.go.com/sections/living/DailyNews/chic
kensoup001017.html

Marcin

9. Data: 2002-09-05 07:26:15

Od: "retina" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mysle,ze rosolek pomaga nie tylko pacjentowi,ale i osobie,ktora go
choremu przyniosla.Pacjent od razu czuje sie lepiej,bo wie ,ze ktos sie o
niego troszczy i specjalnie z mysla o nim ugotowal te zupke.A darczynca ma
poczucie,ze zrobil ,to co bylo w jego mocy,zeby choremu pomoc.Wiecej
rosolkow w szpitalach ;-)!

lekarz na urlopie, co dalej?
powiększony węzeł chłonny
pilnie potrzebuje rady - (ortopedy?)