o czym rozmawiac z dzieckiem...

1. Data: 2009-10-11 15:44:53

Temat: o czym rozmawiac z dzieckiem...
Od: Hakim <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam 13 letniego kuzyna. Dopiero od niedawna nawiazalismy kontakt przez
internet.
Gdy mial 4 lata zmarla mu matka. Jego ojciec ozenil sie ponownie.
Z kilku rozmow, ktore do tej pory przeprowadzilismy wnioskuje, ze
kuzyn nie za bardzo akceptuje matke zastepcza. Powiedzial, ze ciezko
jest mu rozmawiac z nia o zyciu prywantym. Na pytanie czy czuje sie
samotny odpowiedzial, ze mysli , ze nie i ze moze zawsze o problemach
porozmawiac z przyjaciolmi.
Zaproponowalam, ze moze byloby lepiej, gdyby sprobowal sie otworzyc do
matki zastepczej. Odpowiedzial, ze o tym pomysli.

Moje pytanie: jak rozmawiac z takim dzieckiem? O czym ? Pytac o matke,
matke zastepcza? Czy raczej unikac tego tematu?

Dziekuje

Pozdrawiam

PS: Chce pozostac anonimowa i pisze z konta kolego

2. Data: 2009-10-11 18:06:10

Temat: Re: o czym rozmawiac z dzieckiem...
Od: Józefina <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 17:44, Hakim <g...@g...com> wrote:
> [...]
>
> Dziekuje
>
> Pozdrawiam
>
> PS: Chce pozostac anonimowa i pisze z konta kolego

Nie matka zastępcza a macocha - istotna różnica imo :]

Wydaj mi się ze:

1. cztero letnie dziecko przy dobrych chęciach można ''pozyskać
uczuciowo, emocjonalnie" jeśli wykaże się dużą dozą cierpliwości i
inicjatywy- imho nie było jej za wiele ze strony macochy.

2. biologicznym dzieciom i rodzicom niejednokrotnie ciężko jest sie
porozumieć(np. okres dojrzewania, brak czasu rodziców) ogólnie
powiedziawszy rozbieżność życiowa. Na zwierzenia potrzeba jest
intymności i spokoju również dla nastolatka. Takich spraw, jak
młodzieńcze problemy nie załatwi sie w przestrzeni czasowej między
praniem a rozwieszaniem prania.

3. większość nastolatków woli o swoich problemach rozmawiać z
rówieśnikami gdyż sądzą, że nie są one(problemy) rozumiane przez
rodziców. Sprawa sie pogłębia biorąc pod uwagę w/w przypadek gdy brak
więzi biologicznej i emocjonalnej - żadne dziwy.

4. Ty mu zaproponuj ...albo raczej... jeśłi dostrzegasz taką potrzebę
u chłopca to stwórz mu odpowiednia atmosferę psychicznej stabilizacji,
bezpieczeństwa i zaufania, żeby to Tobie się zwierzył, wygadał
względnie. wypłakał.

Józefinka:)

3. Data: 2009-10-11 18:24:42

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Józefina" <k...@p...onet.pl> wrote in message
h.googlegroups.com...
On 11 Paź, 17:44, Hakim <g...@g...com> wrote:

Znowu kacnerowanie...

4. Data: 2009-10-11 18:31:19

Od: Józefina <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 20:24, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "Józefina" <k...@p...onet.pl> wrote in message

h.googlegroups.com...
> On 11 Paź, 17:44, Hakim <g...@g...com> wrote:
>
> Znowu kacnerowanie...

Możesz mi powiedzieć o co Ci chodzi, bo naprawdę nie wiem. Piszę
najobiektywniej jak potrafię. Już bardziej nie umiem nie
personalizować. :\
????????

5. Data: 2009-10-11 18:34:54

Od: Józefina <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 20:24, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "Józefina" <k...@p...onet.pl> wrote in message

h.googlegroups.com...
> On 11 Paź, 17:44, Hakim <g...@g...com> wrote:
>
> Znowu kacnerowanie...

Po prostu użyj jakiegoś prostszego określenia na to co mi imputujesz,
bo ja nie znam tego słowa - kacnerowanie.

?????????

6. Data: 2009-10-11 18:55:26

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Józefina" napisał:

> Możesz mi powiedzieć o co Ci chodzi, bo naprawdę nie wiem.

A musisz? Nie musisz. Czasem lepiej jest nie wiedzieć :)

> Piszę najobiektywniej jak potrafię.

"cierpliwości i
inicjatywy- imho nie było jej za wiele ze strony macochy."

Tiaaa... subiektywny obiektywizm rulez.

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

7. Data: 2009-10-11 18:56:32

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Józefina" <k...@p...onet.pl> wrote in message
d.googlegroups.com...
> [...]

Możesz mi powiedzieć o co Ci chodzi, bo naprawdę nie wiem. Piszę
najobiektywniej jak potrafię. Już bardziej nie umiem nie

Personalizacja z Torunia.

8. Data: 2009-10-11 19:06:12

Od: Józefina <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 20:55, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> [...]
>
> "cierpliwości i
> inicjatywy- imho nie było jej za wiele ze strony macochy."

słuchaj mam autopsje, a wyjątek (aż) potwierdza regułę ....i nikt mi
nie będzie bredził jak nie wie
no ciekawa jestem ileż to procentowo jest UDANYCH relacji macocha
pasierb, pasierbica, ojczym pasierbi
... itd

9. Data: 2009-10-11 19:41:56

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Józefina" <k...@p...onet.pl> wrote in message
.googlegroups.com...

> [...]

nie będzie bredził jak nie wie
no ciekawa jestem ileż to procentowo jest UDANYCH relacji macocha

Jak w życiu, są chwile dobre i złe...

10. Data: 2009-10-12 05:59:35

Od: Józefina <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Paź, 21:41, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:

> Jak w życiu, są chwile dobre i złe

Hehehe....może mi jeszcze coś powiesz , czy w bidulu są dobre i złe
Oj nie wiesz....szszszkoda

kolejna afera
Re: Szkodliwośćgrzecznośc i
DOBRE