o zmaianie osobowosci..

1. Data: 2005-05-28 14:59:23

Temat: o zmaianie osobowosci..
Od: "Sarna" <G...@V...net> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio ktos powiedzial mi ze jestem egocentrykiem. Zastanowiłem sie nad
tym, troche poczytalem artykułów o egocentryzmie, egoizmie i innych typach
osobowosci z 'ego'. Nigdy się specjalnie nie zastanawiałem nad łatkami które
mi mozna przypisć, choc wiedziałem ze cos jest nie tak z moim ego.

W każdym razie dostałem jakis impuls do zastanowienia się. Najogolniej nie
chce być egocentrykiem, narcyzem, kims skupionym nad samym soba i zyjacym
tylko dla siebie. A obserwuję takie zachowania. Tzn wszystko ma być
podporzadkowane dla moich potrzeb, wszystko dla mnie wygodne, projektuje
swoje potrzeby i mysli na innych itp. Problem dotyczy tez sfery zwiazkow z
partnerka - nie potrafie w pełni oddać się i obdarzyć uczuciem. Chyba tez
nie za bardzo umiem przyjac to uczucie. Wieczne poczucie niespełnienia w
zyciu (mimo tego ze w sumie dobrze funkcjonuje), Pesymizm (wewnetrzny, bo
osoby ktore mnie znaja powiedza raczej ze jestem wesołym kolesiem). Krytykę
mojego zachowania czy tez zwrócenie uwagi odbieram czesto jako napasć na
osobę - podswiadomie jakos. Dodatkowo chec zaistnienia w towarzystwie, bycia
rozpoznawanym, akceptacji.

Jak wiadomo taki egocentryzm i narcyzm jest tak naprawdę ukryciem
niezadowolenia z siebie i braku miłosci. Tzn sadze ze ten egocentryzm
wybudował się własnie na podstawie braku miłosci do siebie, braku
akceptacji.

Jak zdazyłem zauwazyc psychologia opisuje te wszystkie zjawiska, mechanizmy
i zachowania te maja swoje podłoze. Skoro znane jest podłoze i mechanizm
usterki osobowosci, najprawdopodobniej tez sa jakies metody "leczenia". I
oto moje pytanie: czy da sie z tym jakos powalczyc?
Aktualnie mam 26 lat - czy jest jeszcze szansa na zmiane swojej osobowosci,
czy tez moze tak głebokie zachowania pozostana juz wbudowane na stałe. Aha -
jeszcze jestem do tego Piotrusiem Panem. Kurcze, poczytalem na wikipedii
trochę o osobowosciach i widze, ze odnajduje u siebie typy tych wszystkich
zachowań zwróconych na siebie. Teoretycznie jest mi z tym dobrze, ale w
praktyce to rodzi we mnie ból. Po prostu jestem nieszczesliwym gosciem. Cos
takiego jak pustka mnie ogarnia. Pusty jak bęben jest człowiek zyjacy tylko
dla siebie.

I teraz tak - wybrać się do psychiatry, psychologa? A moze na dobry poczatek
sam spróbowałbym ze soba powalczyc. Tylko jaki przepis, jakie postanowienia?
Internet wiele pisze o usterkach psyche, opisuje przyczyny, skutki - ale nie
dotarłem za bardzo do metod naprawy, czy usuniecia tych cech. A chciałbym
się tego pozbyć. Praca nad soba - jak domyslam sie. Moze potrzebny
przewodnik, ktory poprowadzi i wyleczy z piotrusiowatosci?

Teraz juz wiem, które zachowania sa typowo egocentryczne. Domyslnie bede z
tym walczyl i bede starał sie tak nie robić. Tylko czy jak juz w czesci to
się uda to znaczy ze wyzbywam się problemów z soba? Mi sie zdaje ze to
raczej bedzie narost skorupy na osobowosci ktora bedzie kryła stłamszony
egocentryzm w tym przypadku. I ze trzeba by to bardziej systemowo rozegrać.

Troche się cieszę ze juz obadałem co mniej wiecej ze mna nie tak. Choc
przyznam ze i spory niepokój jest. Dopóki zylo się nieswiadomie, było
łatwiej. Ale moze jak juz wiem ze mam problem to moze cos uda się zrobić.

Informacyjnie dodam, ze wychowywałem się w normalnej rodzinie, gdzie
panowała miłosc i zgoda, nie jestem jedynakiem. Nikt mnie nie tłukł - zdaje
sie wszystko było ok.

Dziękuję jesli ktos poswiecił czas i to przeczytał:)

--
Tomek
------
Uzytkownik Tomek T. napisal:

<cut>

zacznij moze od uswiadomienia sobie, na czym Ci w zyciu najbardziej
zalezy, czy masz jakies zainteresowania, które sa dla Ciebie wazne
(góry, zeglarstwo, rower, motor etc.) i spróbuj sie temu poswiecic.
Zazwyczaj za hobby stoja tez ludzie - tu mozesz miec pole do popisu,
poswiec sie im troche, pomagaj, spróbuj zzyc sie z nimi... wspólne
wypady, wycieczki itp. Wtedy odnajduje sie serdecznosc i zaangazowanie
równiez z drugiej strony...
a co do Twojej dziewczyny.... skoro nie potrafisz sie calkowicie oddac
uczuciu... czy ona jest rzeczywiscie ta, z która chcesz budowac wspólna
przyszlosc, czy Ty naprawde ja kochasz? zastanów sie nad tym, moze
dlatego nie umiesz przyjac jej uczucia ani obdarzyc ja swoim w pelni.

wiem, latwo jest mówic, ale wierz mi, nie ma czlowieka bez wad, kazdy
powinien nad soba pracowac, Ty masz juz ogromny krok za soba - dotarlo
do Ciebie jak postrzegaja Cie inni ludzie i CHCESZ popracowac nad soba a
to juz bardzo duzo.

Zycze wytrwalosci i osiagniecia akceptacji u innych

pzdr
ahimsa

1. Data: 2005-05-28 15:02:10

Temat: Re: o zmaianie osobowosci..
Od: "Sarna" <G...@V...net> szukaj wiadomości tego autora

sorry, ale to pomylka, mialo pojsc gdzies indziej ;-(
sarna

.net...

------

1. Data: 2005-05-28 17:03:21

Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna wrote:
> sorry, ale to pomylka, mialo pojsc gdzies indziej ;-(

dlaczego otwierajac Twoja odpowiedz do Twojej odpowiedzi wiedzialem ze
zacytujesz caly tekst?

tnij cytaty
odpowiadaj pod cytatami.

--
pawel - http://grek.punktg.com.pl/ (lekkie zmiany na www)

Przybylaś z głosami aniołów, by przypomnieć mi, kim jestem.
Przybylaś ze swiata Boga, by oswietlić moją twarz i kazać mi pamietać....

1. Data: 2005-05-29 00:04:06

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna:
> [...]
> Dziękuję jesli ktos poswiecił czas i to przeczytał:)

Egocentryzm to rzeczywiscie straszna kicha.

Egocentryk to taki Syzyf bioracy od zycia bezskuteczne
korepetycje z poswiecenia.

Obawiam sie, ze eliminujac/modyfikujac zewnetrzne
zachowania w efekcie bedziesz jedynie skuteczniej
nierozpoznawalny jako egocentryk dla otoczenia...
zamiast spodziewanej realnej otwartosci na jego
potrzeby oraz istotne [dla ciebie] oczekiwania wobec
ciebie.
Coz, autentycznie straszna kicha.

Moja rada: odrob porzadnie lekcje z poswiecenia, a
bedziesz miec z glowy. Tylko bez sciemy. ;)

--
Czarek

1. Data: 2005-05-29 01:13:46

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teoretycznie świat jest piękny ;)

czy ktos nagrywal cykl "Maly czlowiek" w TVP2?
Ulegasz innym bo chcesz?
SUper Okazja - Tanio Drukarka Cannon, Cyfrówka Trust, Książki informatyczne
[Okazja Ebay] Tania DRUKARKA, CYFRÓWKA, KSIĄŻKI - ZOBACZ
Po co mi drugie imie