obiad ?

1. Data: 2000-02-04 11:27:04

Temat: Pyszności z dzieciństwa, było: Re: obiad ?/Kura na patyku
Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein napisał(a):

> Cos takiego.....
> To moje ulubione danie z dziecinstwa!!!!
> Magdalena! sliczne dzieki, bo zupelnie o tym zapomnialem.
> Dodam ze wtedy tzn lata 1950/60, kurczak byl rarytasem, wiec to danie zamawialem
> jako prezent.
> A tak w ogole, opisujmy nasze ukochane dania z dziecinstwa, co wy na to?
>
> --
> Amicalement Paul Urstein

O, wesoły pomysł i każdy będzie miał coś do powiedzenia.
To zaczynam, proszę bardzo:

- placki ziemniaczane ze śmietaną (uwielbiam do dziś i mam w nosie, że są
kaloryczne)
- pomidorowa z ryżem
- jajecznica na parze
- musztarda (taka jedzona palcem prosto ze słoiczka, a raczej z musztardówki, bo w
takich pojemnikach wtedy kupowało się musztardę, rodzaj - smakowo - był chyba tylko
jeden, a wieczoko do takiej musztardówki nigdy nie chciało się potem już
zamknąć...)
- biszkopciki w kształcie kocich języczków (obecnie produkowane przez San lub
Gurgula)

Kto następny?

Joanna

1. Data: 2000-02-04 11:52:59

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@j...krakow.pl...

> Kto następny?

To moze ja dodam:

- rosol z prawdziwej kury (takiej wychowanej z kurczaczka i biegajacej po
babci podworku, ktora trzeba bylo zlapac)

- wafle z przekladane masa z masla i kakao

- ryz dmuchany smazony na maselku z sola (heh, jeszcze teraz sobie taki
czasem robie)

Jader

1. Data: 2000-02-04 12:07:07

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader napisał(a):

> <...>
>
> - ryz dmuchany smazony na maselku z sola (heh, jeszcze teraz sobie taki
> czasem robie)
>
> Jader

O, to brzmi intrygująco. Any szczegółs, please? :)))

Joanna

1. Data: 2000-02-04 12:19:22

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - ryz dmuchany smazony na maselku z sola (heh, jeszcze teraz sobie taki
> czasem robie)

Chalwa, moi drodzy. Chalwa to byla podstawa :) (jak sie udalo kupic, i
prosze nie mylic z popularnym dawniej tzw. blokiem jakimstam)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-04 12:54:21

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisał(a):

> Chalwa, moi drodzy. Chalwa to byla podstawa :) (jak sie udalo kupic, i
> prosze nie mylic z popularnym dawniej tzw. blokiem jakimstam)
>
> Przemyslaw Koziarski

Czekoladowym, bodajże. Masz rację, moim zdaniem też był d.d.
Nie samkował mi nawet wtedy, gdy smakowało wszystko, co słodkie. A chałwa to
był cymes.
No a sezamki? Pamiętasz jak to było, gdy ktoś przywiózł z zagranicy? Jaka to
była rozkosz? I albo one się zmieniły, albo mój smak, ale teraz IMO to już
nie jest to samo, co kiedyś. Może to po prostu chodzi o zbyt łatwą
dostępność...

Joanna

1. Data: 2000-02-04 13:41:26

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@j...krakow.pl...

> O, to brzmi intrygująco. Any szczegółs, please? :)))

Eeee... nic takiego. Ot zagrycha do piwa. Ryz dmuchany kupuje (nazywa sie
ryz preparowany) - na maslo na patelnie (dosc duzo masla, bo wchlania) + sol
i merdac ciagle az bedzie brazowawy. Pachnie cudnie i smakuje (mi
przynajmniej).

Jader

1. Data: 2000-02-04 13:45:18

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> wrote:
> - placki ziemniaczane ze śmietaną (uwielbiam do dziś i mam w nosie, że są
> kaloryczne)
O, o! Chrupiące ciepłe placki i kwaśna śmietana. Mniam.

> - musztarda
Chleb z masłem i z musztardą.

> - biszkopciki w kształcie kocich języczków (obecnie produkowane przez San lub
> Gurgula)
Groszki 'czarna perełka' oraz draże mleczne.

> Kto następny?
Ja! Zacierka na mleku. Małe okrągłe kluseczki ziemniaczane nazywane
'gałkami', również podawane z mlekiem (robione z utartych ziemniaków,
surowych). Ciasto z kremem z kaszy manny. Kluski na parze, polewane
zmiażdżonymi truskawkami ze śmietaną. Wątróbki drobiowe. No i pieczony
kurczak z rożna. A przede wszystkim świeży chleb, pieczony przez babcię,
ze świeżutkim masełkiem i mleko - prosto od krowy, albo zsiadłe.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-02-04 13:46:50

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> wrote:
> No a sezamki? Pamiętasz jak to było, gdy ktoś przywiózł z zagranicy?
Jasne! Albo porządną czekoladę, Van Houten na przykład, czy belgijskie
pralinki... Chałwę też lubiłam, i uwielbiam do tej pory.

Anetek

1. Data: 2000-02-04 13:49:03

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader napisał(a):

> [...]
> ryz preparowany) - na maslo na patelnie (dosc duzo masla, bo wchlania) + sol
> i merdac ciagle az bedzie brazowawy. Pachnie cudnie i smakuje (mi

Dzięki. Lubię piwo i ryż dmuchany, to wypróbuję.

Joanna

1. Data: 2000-02-04 14:04:27

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekoladowym, bodajże. Masz rację, moim zdaniem też był d.d.
> Nie samkował mi nawet wtedy, gdy smakowało wszystko, co słodkie. A chałwa
> był cymes.

No, a niedawno znalazlem sklepik gdzie sprzedaja chalwe krojona na wage z
duzego kawalka. I nawet nie taka droga 25/kg. A jaka smaczna...

> [...]
> była rozkosz? I albo one się zmieniły, albo mój smak, ale teraz IMO to już
> nie jest to samo, co kiedyś. Może to po prostu chodzi o zbyt łatwą

Wedlowskie sa dalej smaczne, choc namnozylo sie mnostwo tanich podrobek,
ktore naprawde niewiele przypominaja sezamki

Przemyslaw Koziarski

Maszynka do mięsa
RE: nowa
Kotlet i bryndza
zmiękczanie mięsa było: minutensteki
OT: Info w sprawie zmiany opisu pl.soc.wegetarianizm