obowiązek nauki

1. Data: 2005-10-01 21:34:19

Temat: obowiązek nauki
Od: "darek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ucznia (gimnazjum) ktory od 1 wrzesnia nie chodzi do szkoly, brak
kontaktu z rodzicami. Kiedy wg przepisó mogę poinformować organ prowadzący o
niewypelnianiu obowiązku szkolnego ? Czy ktos zna jakies przepisy mowiace o
tym ?

2. Data: 2005-10-02 07:46:02

Temat: Re: obowiązek nauki
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niewypelnianiu obowiązku szkolnego ? Czy ktos zna jakies przepisy mowiace
Co oznacza masz?
Dyrektorem czy wychowawcą jasteś?
Przypuszczam -wychowawcą?
Z Twojej strony po kilku (do 10 -ciągle) dniach:
Wezwania (potwierdzone) do wyjaśnienia rodziców opiekunów prawnych.
Poinformowanie Dyrekcji i pedagoga o braku kontaktu
-odpowiedzi rodziców. Droga adminisitracyjna:
Reszta Już do Ciebie jako wychowawcy nie należy. End
A Przepisy zapytaj w sekretariacie o Statut i pzrepisy o obowiazku szkolnym.
RomanO

3. Data: 2005-10-02 12:18:43

Temat: Re: obowiązek nauki-> przepisy długie
Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
Czy ktos zna jakies przepisy mowiace o....
<...>
Archiwum niusów wyciagnąłem:
"Zadania wychowawcy klasy dotyczące obowiązku szkolnego i obowiązku nauki:

. założenie dziennika lekcyjnego i wpisanie danych o uczniu,

. systematyczne sprawdzanie uczestniczenia uczniów na obowiązkowych
zajęciach szkolnych,

. wyjaśnianie przyczyn nieobecności uczniów na zajęciach szkolnych,

. bieżące kontaktowanie się z nauczycielami uczącymi w klasie celem
uzyskania informacji co do obecności na zajęciach oraz postępach uczniów w
zakresie efektów kształcenia,

. przekazywanie rodzicom (prawnym opiekunom) ucznia informacji o
uczęszczaniu na zajęcia oraz
o zachowaniu i wynikach nauczania (postępach w nauce),

. podejmowanie decyzji o usprawiedliwieniu lub nieusprawiedliwianiu
nieobecności ucznia w szkole,

. współpraca z pedagogiem szkolnym dotyczącym realizacji obowiązku ,

. wzywanie rodziców do regularnego posyłania dziecka do szkoły w
formach określonych w statucie szkoły,

. zawiadamianie dyrektora o podejmowanych działaniach zmierzających
do egzekwowania od rodziców obowiązku regularnego posyłania dziecka do
szkoły,

. przekazania stosownego wniosku do dyrektora szkoły o wszczęcie
postępowania egzekucyjnego, po wyczerpaniu wszystkich możliwości
przewidzianych w zadaniach wychowawcy klasy.

Zadania dyrektora szkoły w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i
obowiązku nauki:

. ogłoszenie zapisów do szkoły oraz zasad rekrutacji uczniów do
szkoły,

. założenie dokumentacji przebiegu nauczania i czuwanie nad
prawidłowym prowadzeniem tej dokumentacji przez osoby za to odpowiedzialne,

. określenie zadań wychowawców klas i innych nauczycieli w zakresie
realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,

. podejmowanie decyzji dotyczących realizacji obowiązku szkolnego i
obowiązku nauki w formach określonych ustawą o systemie oświaty lub w
oparciu o przepisy wykonawcze do ustawy,

. kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci
zamieszkałe w obwodzie szkoły,

. przekazanie informacji o realizacji obowiązku szkolnego dzieci
spoza obwodu szkolnego,

. powiadamianie gminy i niezrealizowaniu przez uczniów obowiązku
nauki,

. podejmowanie na wniosek wychowawcy działań administracyjnych
związanych z przymuszaniem rodziców do wypełniania zadań związanych z
realizacją obowiązku nauki,
i kierowanie wniosków do organu gminy o podejmowania działań egzekucyjnych w
stosunku do rodziców, którzy uchylają się od wypełniana ustawowych zadań
związanych obowiązkiem szkolnym."

RomanO

4. Data: 2005-10-02 17:44:46

Od: "darek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem wychowawcą.
Ale czy masz może jakieś podstawy prawne - Akty prawne mówiące o konkretach
?? Jak narazie są same ogólniki - zadnych ustawowych terminów. Mozesz jakies
podac ?
Ustawa o Systemie Oświaty jest również bardzo ogólnikowa...

5. Data: 2005-10-02 18:18:37

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
<..>
> Ustawa o Systemie Oświaty jest również bardzo ogólnikowa...
<...>
Może więcej:
PODSTAWY PRAWNE
Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz. U.
z 1996 r. Nr 67,
poz. 329 z późniejszymi zmianami)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2001 r. w
sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i
szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 97, poz.
1054; z 2002 r. Dz. U. Nr 14, poz. 131, Nr 127, poz. 1093; z 2003 r.
Nr 2, poz. 21)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w
sprawie organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i
młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz. U. Nr 14, poz. 76)
Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity - Dz. U.
z 1991 r. Nr 36,
poz. 161 z późniejszymi zmianami)

RomanO

6. Data: 2005-10-02 18:47:21

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
<...>
> Ustawa o Systemie Oświaty jest również bardzo ogólnikowa...
<..>
O tu masz całkiem świeżutki wątek:
http://www.vulcan.edu.pl/forum/zpo/thread.php?t=1236
9#FBK

RomanO

7. Data: 2005-10-02 19:26:03

Od: "Anarchistyczna Edukacja" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

darek <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> niewypelnianiu obowiązku szkolnego ? Czy ktos zna jakies przepisy mowiace o

NIE MASZ UCZNIA.
Zostaw w spokoju dziecko i nie zmuszaj go do nauki nadmiaru
przeteoretyzowanej wiedzy.
Przestań wreszcie zmuszać rodziców do harowania na energożerne szkoły i
studia.
Umiesz nauczyć rzemiosła niezbędnego do życia ?
Jeżeli tak by było to dzieci same z ciekawości by do ciebie przychodziły.

Wystawiłem kiedyś koło garncarskie w miejscu publicznym przed pierwszym
czerwca (przed Dniem Dziecka). Dzieci same z siebie zainteresowały się tym co
było robione na owym kole i pytały czy będą jeszcze mogły kiedyś
popróbować "lepić garnki".
Nikt je nie zmuszał, nikt nie kazał uczyć się. Same od siebie chciały.

PRZESTAŃCIE WRESZCIE ZMUSZAĆ DO NAUKI ZBĘDNYCH INFORMACJI.
PRZESTAŃCIE ŻEROWAĆ NA PRZEMĘCZONYCH PRACĄ RODZICACH TYCH DZIECI, NA
RODZICACH KTÓRYCH ZMUSZA SIĘ USTAWAMI I PODATKAMI DO HAROWANIA NA WAS (NA
JAJOGŁOWYCH TEORETYKÓW) I NA CHORY ZCENTARLIZOWANO-TOTALITARNY SYSTEM
WARSZAWSKO-POLITYKO-BIZNESMEŃSKI.

Zajmij się swoim(i) dzieckiem (dziećmi) i ucz je prawdziwego życia.
Inne dzieci zostaw w spokoju ich rodzicom.

8. Data: 2005-10-02 23:03:12

Od: "Anarchistyczna Edukacja" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

RomanO <r...@k...chip.pl> napisał(a):

> O tu masz całkiem świeżutki wątek:
> http://www.vulcan.edu.pl/forum/zpo/thread.php?t=1236
9#FBK

> RomanO

A tu masz komentarz:
Nauka prawdziwego życia zamiast przeteoretyzowanej wiedzy:
Tylu czybków co na http://www.vulcan.edu.pl/forum naraz nie widziałem.

Myślicie, że nauczycie pod przymusem ?

Możecie sobie gdybać bo wolnościowi ludzie tacy jak anarchiści, cyganie i im
podobni nienawidzą takich jak wy (teoretyzujących życie jajogłowych
naukowców).

Co do odbierania dzieci rodzicom, którzy np. nie mają pracy, to nie
uzurpujcie sobie praw do nie swoich dzieci kosztem zubażania owych rodziców
podatkami, z których macie później pensje.

Paranoja polega na tym, że nie ma pomocy dla rodziców ale jest pomoc dla
urzędowych domów dziecka - "ręka pasożytującego urzędnika myje rękę
pasożytującego belfra i odwrotnie".

9. Data: 2005-10-03 07:13:13

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anarchistyczna Edukacja" <t...@g...pl> napisał
w wiadomości news:dhpovg$s5c$1@inews.gazeta.pl...
> A tu masz komentarz:
> Nauka prawdziwego życia zamiast przeteoretyzowanej wiedzy:
> Tylu czybków co na http://www.vulcan.edu.pl/forum naraz nie widziałem.
KYSZ!
A kto cie prosił o komentowanie?
EOT

RomanO

10. Data: 2005-10-07 18:27:54

Od: "darek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

NA CHORY ZCENTARLIZOWANO-TOTALITARNY SYSTEM
> WARSZAWSKO-POLITYKO-BIZNESMEŃSKI.

Chore to jest to co tu piszesz . przeanalizuj to zdanie... wystarzcy :)
Takich bredni nie czytałem od czasów studiów - zajęć poświęconych
literaturze socrealizmu...
[pozdrawiam i życzę zdrowia]

Czy zwierzożerstwo to nekrofilia ? - tłumaczenie z łaciny
Przejazd samochodem Rybnik-Kraków niedziela 3 osoby
Przejazd samochodem Rybnik-Kraków niedziela 3 osoby
gdzie uczniowie + nauczyciel w internecie
test kompetencji - informatyka