obrzeża trawnikowe

1. Data: 2005-09-20 18:52:18

Temat: obrzeża trawnikowe
Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam wszystkich miłośników ogrodów.
Małe pytanko-czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał plastikowe obrzeża
trawnikowe odporne na promienie UV? Te,które oferują markety i pozostałe sklepy
tzw. ogrodnicze,po sezonie lub dwóch kruszą się jak szkło. Będę wdzięczny za
namiary.

2. Data: 2005-09-20 19:25:47

Temat: Re: obrzeża trawnikowe
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

andrzej wrote:
> [...]
> obrzeża trawnikowe odporne na promienie UV? Te,które oferują markety
> i pozostałe sklepy tzw. ogrodnicze,po sezonie lub dwóch kruszą się
:)
w sumie ja tez kombinuje
jak najtanszym kosztem a przy tym w miare estetycznie i skutecznie
zapobiec rozlazeniu sie klacz moich bambusow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-09-20 20:16:01

Od: z...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak najtanszym kosztem a przy tym w miare estetycznie i skutecznie
> zapobiec rozlazeniu sie klacz moich bambusow

Najtańszy na naszym rynku to będzie rulon falisty dostępny w marketach
budowlanych. ( jak jesteś zaawansowany wiekowo to będziesz pamiętał ze w latach
socjalizmu budowano z tego przystanki PKS) Nic tańszego nie widziałem. A
obrzeża trawnikowe to bym sobie podarował. (przebije albo obejdzie bo to cwana
bestia)

4. Data: 2005-09-20 20:47:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

z...@t...pl wrote:
> [...]
> ze w latach socjalizmu budowano z tego przystanki PKS) Nic tańszego
> nie widziałem. A obrzeża trawnikowe to bym sobie podarował. (przebije
pamietam to tworzywo
ale nie pamietam jak to sie nazywalo
:(
nie dalej jak w sobote pytalem o "rulon falisty"
to pokazano mi taka falista niby pape z jedna strona zrobina na kolorowo
etaniol czy jakos tak to sie nazywalo
:)
na jaka glebokosc wkopywales
?
wiekszosc bambusikow nawet Phyllostachysow
uciekaja praktycznie tuz pod ziemia
ale Ph. viridiglaucescens oraz Bashania qingchengshanensis
ma pedy nawet na polmetra gleboko
:)
musze zaczac o tym watek na bambusy .pl
jak gleboko rozlaza sie ludzia ich bambusiki
?
czy napotkawszy przegrode
bedzie 'wybieral' kierunek ku gorze
czy tez rownie prawdopodobnie bedzie probowal przejsc dolem
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2005-09-20 22:04:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ( jak jesteś zaawansowany wiekowo to będziesz pamiętał ze w latach
> socjalizmu budowano z tego przystanki PKS)

Tadzik jest najstarszym grupowiczem;-)

Pozdrawia kombatanta boletus

6. Data: 2005-09-21 05:49:36

Od: z...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> nie dalej jak w sobote pytalem  o "rulon falisty"
> to pokazano mi taka falista niby pape z jedna strona zrobina na kolorowo
> etaniol czy jakos tak to sie nazywalo

Pod nazwą rulon falisty sprzedają to w Praktikerze

> na jaka glebokosc wkopywales

Ze względów oszczędnościowych tylko 50 cm

> wiekszosc bambusikow nawet Phyllostachysow
> uciekaja praktycznie tuz pod ziemia

Zgadzam się z Tobą ale jak napotykają na przeszkody wówczas zapuszczają
się głębiej

> czy napotkawszy przegrode
> bedzie 'wybieral' kierunek ku gorze

Jak ukształtujesz przegrodę z lekkim odchyłem ku górze to będą się kierowały
do góry

7. Data: 2005-09-21 06:30:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

z...@t...pl wrote:

> Pod nazwą rulon falisty sprzedają to w Praktikerze
:)
musze sprawdzic gdzie w Poznaniu jest Praktiker
:)

> Jak ukształtujesz przegrodę z lekkim odchyłem ku górze to będą się
> kierowały do góry
:)
u mnie nie da sie w ten sposob
bo ta przegroda ma oddzielic jedne od drugich
sadzonych po sasiedzku
:)
w pierwotnej koncepcji mialy sie one naturalnie miksowac
ale doszedlem do wniosku
ze nie jest to dobra koncepcja taki misz-masz
aktualnie posiadanych dwudziestu paru taksonow
:)
tak wogole to bede musial je rozrzedzic
aktualnie maja one dla siebie po kilka metrow
ale docelowo planuje po kilkadziesiat czy nawet wiecej metrow
:)
ale zanim nabiora one odpowiedniego potencjalu
aby wypelnic soba taka przestrzen
przez pierwsze lata beda rosly na nowym miejscu w tych kojcach
a wolna przestrzen miedzy nimi poki co bedzie zwyklym trawnikiem
:)

8. Data: 2005-09-21 06:38:42

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Małe pytanko-czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał plastikowe obrzeża
> trawnikowe odporne na promienie UV?

Wszystkie te obrzeża mają charakter tymczasowy :-(
Od pewnego czasu mąż reguluje obrzeża trawnika kamieniami,
to jest to !
Taka regulacja ma na celu tylko oddzielenie roślin dla swobodnego dostępu
kosiarki,
na pewno nie zatrzyma korzeni.
Kamienie nie musza być duże, trzeba je przepołowić :-(
(układać płaską stroną do góry)
Pieniędzy na to nie trzeba ale pracy trochę kosztuje...........
pozdrawiam, Bogda

9. Data: 2005-09-21 07:54:57

Od: z...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przez pierwsze lata beda rosly na nowym miejscu w tych kojcach
> a wolna przestrzen miedzy nimi poki co bedzie zwyklym trawnikiem

Czytam i wychodzi na to że wyrasta nam w kraju "baron bambusowy"

10. Data: 2005-09-21 10:59:45

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli jest możliwość dostania rozbiórkowej dachówki , najlepiej
"holenderki" to polecam . Sam używam miejscami ; dobra holenderka
wytrzyma w ziemi do 10 lat , jak zdobyta z rozbiórek czy prac dekarskich to
może być
taniutka lub darmowa nawet , w ziemię sięga na jakieś 30-40 cm , układa
się na zakładkę i wtedy jest "szczelna" dla korzeni i odrostów .
Wygląd to oczywiście kwestia gustu ale mi się taka czerwona falka podoba :-)
Można pokombinować z nowszymi falistymi , ale pewnie koszty dużo większe :-(
--

Pozdrawiam :-) pithal

co ja mam?
Eukaliptus