obuwik

1. Data: 2005-02-17 09:58:09

Temat: obuwik
Od: "mira korzycka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Jestem nowym uczestnikiem grupy i mam problem z obuwikiem, którego
kupiłam 3 -4 lata temu. W pierwszym roku pojawił się jeden liść i kwiat. Przez
następne lata pojawiały się tylko dwa liście. W moim ogrodzie rośnie w
rozproszonym cieniu (wg przepisu uprawy), ale nie wiem czy ma dobre podłoże.
Obecnie lekko kwaśne. Może ma za mokro?
Z góry dziękuje za porady.
Mira

2. Data: 2005-02-17 10:56:53

Temat: Re: obuwik
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie lekko kwaśne. Może ma za mokro?
> Z góry dziękuje za porady.
> Mira

Ja dostałem w tym roku obuwika w prezencie. Darczyńca zalecał dobrze
zdrenowane podłoże. Tak zrobiłem.

Storczyki darczyńcy można zobaczyć tutaj:

http://ogrody.agrosan.pl/park/

Darczyńca pozostaje anonimowy, bo nie wiem, czy życzy sobie takiego
rozgłosu. Z drugiej strony jest specjalistą wielkiej klasy, z ogromną
wiedzą, zawsze gotowym pomóc, więc pewno sam się odezwie o ile tylko
przeczyta post.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

3. Data: 2005-02-17 19:23:38

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja dostałem w tym roku obuwika w prezencie. Darczyńca zalecał dobrze
> zdrenowane podłoże. Tak zrobiłem.
>
> Storczyki darczyńcy można zobaczyć tutaj:
>
> http://ogrody.agrosan.pl/park/

Obejrzałam, te białe na 1 i 2 zdjęciu - naprawdę piękne !!
pozdrawiam, Bogda

4. Data: 2005-02-17 19:38:32

Od: "piochu" <nončindirizzo@non.scrivere> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, obuwik wymaga zdecydowanie zasadowego podloza i wapnia. Dodaj, np.
dolomitu.
Powodzenia.
Piotr

5. Data: 2005-02-18 11:36:04

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, obuwik wymaga zdecydowanie zasadowego podloza i wapnia. Dodaj, np.
> dolomitu.
> Powodzenia.
> Piotr

Nie zdecydowanie a lekko zasadową. Trzeba uważać z tym dolomitem!

6. Data: 2005-02-18 16:51:04

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> rozgłosu. Z drugiej strony jest specjalistą wielkiej klasy, z ogromną
> wiedzą, zawsze gotowym pomóc, więc pewno sam się odezwie o ile tylko

Może bym sie odezwał, ale z Twojego postu Rafał wynika że tylko odezwie
się darczyńca :-)
Co do Cypripedium należy posadzić w dobrze zdrenowane podłóże i niezbyt
głęboko, Anglicy generalnie piszą aby głębokość nie przekraczała jedego
cala. Zalecane jest posadzenie od strony północnej jednak nie w całkowitym
cieniu, Cypripedium calceolus lubi rozproszone światło. Widziałem
storczyki rosnace w prawie pełnym słońcu pod rozłożysta wiśnią. Dobrze
jest przykryć na okres zimowy stroiszem.
:-) Bogusław

7. Data: 2005-02-19 15:31:17

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał w
wiadomości news:cv1thi$gqi$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ja dostałem w tym roku obuwika w prezencie. Darczyńca zalecał dobrze
> zdrenowane podłoże. Tak zrobiłem.
>
> Storczyki darczyńcy można zobaczyć tutaj:
>
> http://ogrody.agrosan.pl/park/

Bardzo szczodry był ten darczyńca,aż tyle??

Pozdrawiam TeresaR

8. Data: 2005-02-24 22:18:13

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie lekko kwaśne. Może ma za mokro?