obyczaje japonskie

1. Data: 2004-07-17 21:51:22

Temat: obyczaje japonskie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zaobserwowalem interesujace obyczaje zukow japonskich. Ciekaw jestem,
czy dotyczy to takze ich polskich odpowiednikow. Mianowicie sa one bardzo
towarzyskie i ulegaja modom. Jesli jest moda na dany krzak, to sa na nim
tysiace. A tydzien pozniej, choc krzak jeszcze nie obgryziony do konca,
prawie albo wcale ich tam nie ma.

Aktualnie u mnie panuje glownie moda na kwiaty hibiskusow (aczkolwiek nie
wszystkich). Moda na liscie swidosliwy przeszla dosc szybko. Dzisiaj liscie
winorosli letniej staly sie dosc modne (ale tez nie wszedzie).

Sa tez oczywiscie takie przysmaki, jak kwiaty Rugosy, ktorym nie przepuszcza
niezaleznie od mody. Dluzej niz godzina sie taki kwiat nie uchowa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2004-07-17 22:26:26

Temat: Re: obyczaje japonskie
Od: "mirzanb" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezaleznie od mody. Dluzej niz godzina sie taki kwiat nie uchowa.
>
> W moim ogrodzie rośnie Malva moschata.Na niej siedzą wielkie ilości
chrząszczy o nazwie kowal bezskrzydły.Roślinie nic złego nie robią,
są dodatkową dekoracją.
Czy te piękne fraktale to Twoje dzieło,czy kolekcja różnych artystów?
Jak się je tworzy?
Mirzan

3. Data: 2004-07-17 23:24:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Moda jak moda ;)
> Roslina tez potrafi sie bronic. Zuki zeruja. Roslina w odpowiedzi na atak
> zateza w sobie rozne substancje (trujace badz niezjadliwe). Po pewnym
> czasie stezenie tych substancji wzrasta na tyle, ze owe zuki wola
> przeniesc sie na inna rosline, nieswiadoma jeszcze zagrozenia. Jest to
> mozliwy scenariusz.

Interesujaca teoria, mam nadzieje, ze prawdziwa.

Pozdrowienia,
Michal

4. Data: 2004-07-17 23:24:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzanb" <l...@o...pl> wrote in message

> W moim ogrodzie rośnie Malva moschata.Na niej siedzą wielkie ilości
> chrząszczy o nazwie kowal bezskrzydły.Roślinie nic złego nie robią,
> są dodatkową dekoracją.

Oj, to nie tak jak zuki japonskie.

> Czy te piękne fraktale to Twoje dzieło,czy kolekcja różnych artystów?
> Jak się je tworzy?

Mozna to ujac na rozne sposoby. Z jednej strony to dzielo Stworcy
Wszelkiej Matematyki. Z drugiej strony ja je znalazlem bawiac sie
programem pod nazwa fractint.

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2004-07-17 23:25:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> [...]

mozliwy scenariusz.

> Sa tez oczywiscie takie przysmaki, jak kwiaty Rugosy, ktorym nie

Kwiaty z reguly sa pozywne.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-07-18 00:15:54

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Interesujaca teoria, mam nadzieje, ze prawdziwa.

Udowodniono iż niektóre gatunki mogą się
porozumiewać i gdy zaatakowany jest jeden egzemplarz,
wszystkie rośliny (tego gatunku) w okolicy zaczynają wydzielać niestrawne
substancje.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

7. Data: 2004-07-18 01:35:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Interesujaca teoria, mam nadzieje, ze prawdziwa.

To nie teoria, to jedna z mozliwosci. Rzecz w tym, ze nie wiem co stanowi
prawdziwa przyczyne przemieszczania sie zukow z krzewu na krzew w Twoim
ogrodzie.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2004-07-18 05:39:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> porozumiewać i gdy zaatakowany jest jeden egzemplarz,
> wszystkie rośliny (tego gatunku) w okolicy zaczynają wydzielać niestrawne

hehe
masz na mysli tryfidy
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

9. Data: 2004-07-18 10:42:05

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cdccii$1b9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

> czasie stezenie tych substancji wzrasta na tyle, ze owe zuki wola
> przeniesc sie na inna rosline, nieswiadoma jeszcze zagrozenia. Jest to

To dlaczego mój buldeneż tak zwleka z samoobroną ???
Co On sobie myśli, zwariował, przecież musi się zacząć bronić !!!
;-)))

Zaniepokojona Miłka

10. Data: 2004-07-18 14:26:47

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> To dlaczego mój buldeneż tak zwleka z samoobroną ???

Kalina i mszyce, znana sprawa ;)
W tym przypadku przewage zdaja sie miec owady. Nie wszystkie rosliny staja
sie wystarczajaco trujace dla istot je atakujacych. Twoja kalina ma
sprzymierzencow - owady drapiezne. Trzeba zapewnic im miejsce bytowania w
ogrodzie, a szkodnikow bedzie mniej.

Pozdrawiam,
Bpjea

pułapka na krety