oczy i komputer

1. Data: 2002-12-15 21:07:42

Temat: oczy i komputer
Od: "vanilla_sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam po przerwie:)
mam pytanie z serii trywialnych, jak to sie dzieje, ze od komputera bola oczy? co sie
dzieje na takim fizjologicznym
poziomie, ze tak to wplywa? czy to tylko promieniowanie? no i co robi promieniowanie
oczom?
czy mozna sobie naduzywaniem komputera bezowrotnie popsuc wzrok? czy filtry na ekran
duzo daja?
mam nadzieje, ze komus sie zechce wyjasnic mi te proste kwestie, bo sama do konca nie
jestem pewna... jak
chlop krowie na miedzy...:)
pozdrawiam
waniliowa

--
A jednak dobrze jest, wszystko jest dobrze. Co? - moze nie? Dobrze jest, psiakrew, a
kto powie, ze nie, to go w

Witkacy

2. Data: 2002-12-15 21:26:09

Temat: Re: oczy i komputer
Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vanilla_sky" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
filtry na ekran duzo daja?
> mam nadzieje, ze komus sie zechce wyjasnic mi te proste kwestie, bo sama

Odpowiedz jest banalna - będąc skoncentrowanym rzadziej mrugasz
- rzadziej mrugasz wysycha rogówka i spojówka, powstaje odczyn zapalny.
Dodatkowo kineskop wydziela ciepło co jeszcze bardziej wysusza i zaburza
film łzowy.
Wniosek : nakleić na ekran postita z napisam Mrugaj! , lub używać
sztucznych łez

Pozdrawiam serdecznie

Tichy

3. Data: 2002-12-15 21:48:47

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zechce wyjasnic mi te proste kwestie, bo sama do konca nie jestem
> pewna... jak chlop krowie na miedzy...:) pozdrawiam waniliowa

Generalnie, powodów jest wiele i można by na ten temat napisać spory
artykuł. Ponieważ ten temat pojawiał się już kilka razy, sugeruję przejrzeć
archiwum grupy. Żeby jednak coś dodać, nadmieniam, że dla mnie osobiście,
najważniejszym czynnikiem odpowiedzialnym za uczucie zmęczenia oczu, jest
częstotliwość odświeżanie obrazu. Sprawdź ten parametr w Twoim komputerze i
jeżeli nie jest ustawiony na wartość maksymalną, to ją na taką zmień. Moim
zdaniem, częstotliwość odświeżanie obrazu w monitorze CRT, nie powinna być
mniejsza od 100 Hz (u mnie mam 144 Hz).

Pozdrawiam, andrzej

4. Data: 2002-12-15 23:36:36

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.Tichy" wrote:

> [...]
> film łzowy.
> Wniosek : nakleić na ekran postita z napisam Mrugaj! , lub używać

Z tym cieplem wydzielanym przez kineskop to juz trafiles kula w plot.
Lepiej poczytaj cos madrego na ten temat zanim znow zaczniesz pisac
glupoty.

Zainteresowanych tematem i zespolem Computer Vision Syndrome zapraszam
do skorzystania
z Google.
Napisano na ten temat setki prac, przeprowadzono setki badan.
Naprawde warto poczytac teksty fachowe, a nie po raz setny wymyslac to
co juz dawno zostalo wymyslone.

Mozna z latwoscia przeprowadzic badania porownawcze aby wyeliminowac
efekt monitora i braku mrugania i
"ciela wydzielanego" przez monitor.

Wystarczy czytac ksiazke przy slabym oswietleniu, zbyt blisko oczu,
i pomimo mrugania, pomimo "braku wydzielania ciepla" przez ksiazke, oczy
beda podobnie piekly, beda czerwone, zmeczone.

Ale te testy sa tak proste, za proste.
Zatem mrugamy, mamy zimny monitor, a oczy nas tak samo moga bolec i
uniemozliwiac dlugotrwala prace.

Czynnikow jest zatem kilkanascie i eliminujac kolejne znajdujemy te,
istotne dla indywidualnej osoby.
I tym sie zajmuje Computer Vision Syndrome.

Nie mozna zapominac, ze sa osoby, ktore wykazuja zerowe predyspozycje do
pracy z komputerem i powinny takiej pracy unikac.

Monitory, komputery, to ostatnie 20 lat,
a efekty wplywu na zdrowie beda znane dopiero za kolejne 20 lat.
Od monitora zdrowia nie przybywa, naturalne ogladanie ekranu z 70 cm nie
jest.
Gdyby nie koniecznosc, to czym dalej od monitora , komputera tym lepiej.
Brak ruchu, skrzywienie komputera, bol ramienia, nadgarstkow, bol szyi,
glowy, migreny
setki objawow zebrano i opisano pod pojeciem Computer Vision Syndrome.

http://www.google.com/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=c
omputer+vision+syndrome

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

5. Data: 2002-12-16 05:50:50

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> glowy, migreny
> setki objawow zebrano i opisano pod pojeciem Computer Vision Syndrome.

Dzisus... Ja moze nie bede zaczynala tej dyskusji po raz ponowny... ;)))))))

6. Data: 2002-12-16 08:42:24

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisus... Ja moze nie bede zaczynala tej dyskusji po raz ponowny...
;)))))))
> Pozdrawiam

Witam
Przepraszam że odpisuję pod twoim postem na post Jacka, ale mam go w
filtrze.
Otóż moja wiedza jest oparta na tym czego sie nauczyłem
na zajęciach z okulistyki w I klinice okulistycznej w Szpitalu Praskim,
także jest weryfikowalna, w odróżnieniu od osób które podpierają sie
pseudo - angielsko - naukowym bełkotem.

Pozdrawiam serdecznie Tichy

Więcej nie będe ustosunkowywać sie do postów w/w osoby, co nie znaczy że
zgadzam się z jej poglądami , wprost przeciwnie.

7. Data: 2002-12-16 13:03:33

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Więcej nie będe ustosunkowywać sie do postów w/w osoby, co nie znaczy że
> zgadzam się z jej poglądami , wprost przeciwnie.

Tez sie dolaczam, Tichy, masz racje.
Kolega Jacek uparcie twierdzi swoje zupelnie odrzucajac wiedze medyczna.
Dyskusja na ten temat nie ma sensu, bo znowu bedzie na zasadzie dziad swoje,
baba swoje. Wystarczy poczytac chociazby podstawy okulistyki, aby wiedziec,
ze przy czytaniu z bliska tez mrugamy rzadko i dlatego tez oko podsycha. Ale
tego w internecie na stronach anglojezycznych widocznie nie pisza:-))))) Tak
czy siak: najwiekszym problemem komputerowym jest wysychanie galek ocznych
spowodowanych rzadkim mruganiem. Do tego dolacza sie promieniowanie cieplne,
ktore nawet przy tzw zimnych monitorach istnieje. Czesto mrugac i stosowac
sztuczne lzy. Zachowac odleglosc ok 50 cm od monitora. Reszta to pikus i nie
dac sie oszolomic badaniami okolomonitorowymi.
A na marginesie - uczyles sie w dobrej klinice:-)))))))
pozdrawiam
casus

8. Data: 2002-12-16 13:31:18

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.Tichy" wrote:

> [...]
>
> Więcej nie będe ustosunkowywać sie do postów w/w osoby, co nie znaczy że
> zgadzam się z jej poglądami , wprost przeciwnie.

Czego ty czlowieku ciagle glupoty gadasz.
Czego ludzi wprowadzasz w blad, czemu rozpowszechniasz byle jakie
informacje.
Ten temat byl badany naukowo i zwyklym chamstwem nalezy okreslic
nazywanie zagranicznych instytutow naukowych i ich dorobku, prac
naukowych, belkotem.

To sa takie chamskie odzywki , jak w melinie pijackiej, a nie na grupie
science medycyna.
To ze nie czytasz nic na ten temat, nie wiesz, jestes odporny na wiedze,
nie masz pojecia, to nie znaczy ,
ze taki jest stan wiedzy.

Napisano na temat Computer Vision Syndrome bardzo duzo prac, wiekszosc
jest dostepnych i kto ma trocje oleju w glowie, to sie z nimi zapozna i
przestanie wprowadzac w blad, ze caly problem polega na mruganiu
powiekami.
Bo tak nie jest.

Jak mozna wypisywac takie bzdury, ze kineskop wydziela cieplo i wyszusza
galki oczne.
Ktory kineskop wydziela cieplo, niech dotknie kineskopu i sprawdzi, czy
jest cieply.
Cieplo wydziela zasilacz, ale mniej wydziela niz zarowka i wydziela z
tylu, za ekranem.
Wiecej ciepla wydziela kaloryfer , a od kaloryfera nikt wzroku nie
traci.

Zatem proponuje aby go wrzucic do killfile i przestac w ogole czytac, bo
bzdury gada, i nie ma jakiegokolwiek pojecia na temat Computer Vision
Syndrome.

Kogo temat interesuje niech szuka prac na ten temat w Medline, w
wyszukiwarce Google lub innych.

Az ta odpornoscia na wiedze, buta, zarozumialstwem i arogancja wobec
dorobku naukowego czolowych
instytutow naukowych na swiecie, nalezy natychmiast skonczyc na tej
grupie.

To nie moze byc tak, ze jak ktos bedzie glosno krzyczal i sie naprezal,
chamsko odzywal,
to temat Computer Vision Syndrome sam zniknie.

Nasze osobiste zdrowie jest wiecej warte niz cudzy prywatny interes, aby
powstrzymac udostepnianie wiedzy nt. Computer Vision Syndrome.
Wiedzy ktora zna caly cywilizowany swiat.

Grupa pl.sci.medicine nie moze dalej byc prowincjonalna, lokalna,
zasciankowa grupa dyskusyjna,
gdzie odporni na wiedze i stan wiedzy na swiecie, z lenistwa beda gadac
glupoty.

Po to jest internet aby wiedze czerpac ze zrodla, czyli z tych osrodkow
na swiecie, ktore
prowadza najnowsze badania, maja najnowsza wiedze i ja udostepniaja w
formie publikacji.

Jezeli Tichy zagwarantuje nam, ze wyplaci odszkodowanie za kazde nasze
pogorszenie wzroku,
gdy bedziemy czesto mrugali, monitor bedzie zimny, a pomimo tego nasze
okulary beda coraz grubsze od siedzenia przed monitorem, to niech powie,
ile moze na odszkodowania przeznaczyc.

A jak nic nie moze przeznaczyc, to nie stuli uszy, siedzi cicho i
przestanie swoich chamskich zagrywek.
Po to sie Europa integruje, swiat naukowy, aby wiedza byla zgodna ze
standardem swiatowym.
Kto tego nie rozumie, ten jest zasciankowy i nie powinien nikomu w
glowach mieszac.

Technika komputerowa przyszla ze Stanow i tam wydano setki milkionow
dolarow na badania nt. szkodliwosci pracy z komputerem i te badania sa
potwierdzalne i wiarygodne.
Poza Stanami badan nt. szkodliwosci pracy z komputerem, na taka skale,
nie preprowadzono w zadnym kraju
i publikowane prace albo maja charakter wtorny, albo dotycza malej
proby, albo obejmuja bardzo krotki okres czasu.

Zatem nie kompromituj sie Tichy i siedz cicho trollu, zanim znow sie
osmieszysz piszac glupoty o "cieplych kineskopach" , ktore wyszuszaja
galki oczne.
To sie nadaje, ale do kabaretu, a nie na grupe science.

9. Data: 2002-12-16 13:44:06

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> Tez sie dolaczam, Tichy, masz racje.
Kompletnie nie ma racji, poniewaz kompletnie nie zna tematu.
Nie zadal sobie trudu, aby przeczytac jakakolwiek prace na ten temat.
To jest gorzej niz dyletanctwo.
To jest po prostu szkodliwe, aby cenzurowac wiedze nt. Computer Vision
Syndrome
i udawac, ze badan nie prowadzono, publikacje nie istnieja.

> Kolega Jacek uparcie twierdzi swoje zupelnie odrzucajac wiedze medyczna.
Klamiesz.
Powoluje sie dokladnie na swiatowy stan wiedzy medycznej, a nie na twoje
czy innego trolla
balamutne wypowiedzi.

> Dyskusja na ten temat nie ma sensu, bo znowu bedzie na zasadzie dziad swoje,
> baba swoje.
Klamiesz.

Wystarczy poczytac chociazby podstawy okulistyki, aby wiedziec,
> ze przy czytaniu z bliska tez mrugamy rzadko i dlatego tez oko podsycha.
Klamiesz.
Przeczytaj dokladnie co napisalem.
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze jak ktos czyta, to rzadko mruga ?
Przeciez napisalem, ze mozemy mrugac czesto, a nadal po czytaniu ze
zmniejszonym dostepe swiatla, zbyt blisko,
oczy nas bola, sa zaczerwienione.

Kazdy moze przeprowadzic test, ze pomimo czestego mrugania,
niedostateczne oswietlenie, zbyt mala czcionka
prowadza do boli glowy, oczu i problemow charakterystycznych dla CVS.

Ale
> tego w internecie na stronach anglojezycznych widocznie nie pisza:-)))))

I co sie lamerze wysmiewasz z prac naukowych wybitnych osrodkow
naukowych na swiecie.
Niewiedza to jak choroba.
Jedynie potrafisz zarechotac.

Tak
> czy siak:
Nieprawda.

najwiekszym problemem komputerowym jest wysychanie galek ocznych
> spowodowanych rzadkim mruganiem.
Nieprawda.
Jest to jedynie jeden z wielu czynnikow, zwiazanych z Computer Vision
Syndrome.

Do tego dolacza sie promieniowanie cieplne,
> ktore nawet przy tzw zimnych monitorach istnieje.
Bzdury.
Kaloryfer promieniuje 100 razy wiecej i nikt z tego powodu wzroku nie
traci.
W czasie dnia slonecznego, w upale, promieniowanie cieplne jest 100 razy
wieksze,
w Afryce jeszcze wieksze i nikt z tego powodu nie traci wzroku.

Czesto mrugac i stosowac
> sztuczne lzy.

handlujesz sztucznymi lzami, ze je tak reklamujesz ?

Zachowac odleglosc ok 50 cm od monitora.
50 cm jest odlegloscia nizgodna z norma, min. to 70 cm
a dodatkowo zalezna od wielkosci monitora.

Reszta to pikus i nie
> dac sie oszolomic badaniami okolomonitorowymi.

Jak trollu mozesz tak publicznie oglupiac ludzi.
Przeciez publikacje naukowe nt. Computer Vision Syndrome sa nowe, i jak
widac w Polsce kompletnie nieznane.

Daj gwarancje finansowe, ze jak ktos bedzie czesto mrugal , kineskop
bedzie zimny ( a jest zimny, kazdy moze sprawdzic dotykiem), odleglosc
50 cm od monitora, to nie straci zdrowia i wzroku od parcy z komputerem.

Postaw 1000 zl, jego rekojmie, ze nie wprowadzasz w blad.
Kto straci wzrok pierwszy, temu wyplacisz 1000 zl.

Jacek

10. Data: 2002-12-16 16:51:45

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[bla bla bla...jak zwykle to samo...]
> [...]
>
> Postaw 1000 zl, jego rekojmie, ze nie wprowadzasz w blad.
> Kto straci wzrok pierwszy, temu wyplacisz 1000 zl.

Jakies zaklady moze ? ;))))))))) hehehe Sluchaj jacus powodujesz u mnie
napady smiechu... Ostrzegam mam myopia alta jak mi sie siatkowka przez
ciebie odwarstwi to cie do sadu podam ;))))) Mam nadzieje ze na prawie tez
sie znasz tak jak na okulistyce ;)))))))
Tuska heh

kłopoty z przełykaniem
emails needed from Ukraine
Sex podczas okresu