odkurzanie centralne

1. Data: 2002-10-20 18:35:31

Temat: odkurzanie centralne
Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś z listowiczów ma ten system w swoim domu ?

1. Data: 2002-10-21 16:04:36

Temat: Re: odkurzanie centralne
Od: "alda" <a...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek napisał(a) w wiadomości: ...
>czy ktoś z listowiczów ma ten system w swoim domu ?

ja mam. pytaj, potem odpowiem bo lece do pracy;(
pozdro
alda

1. Data: 2002-10-21 17:55:50

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam. pytaj, potem odpowiem bo lece do pracy;(
> pozdro
> alda
*** i jak było ?
Mam domek ok 500 m2 powierzchni w piwnicy, parterze i na poddaszu w stanie:
mury,kable i rury CO, woda itd. Tynki i podłogi przede mną.
Jestem na etapie szukania informacji o odkurzaczach centralnych, czy warto,
jaka marka, ile gniazd, jaka długość ryry z końcówką, czy potrzebny jest
wyłącznik przy końcówce roboczej czy nie musi być, jaką dobrać moc silnika,
zasobnika na kurz. Czy potrzebne jest gniazdo przypodłogowe w kuchni ?
A może to urządzenie jest zbędne i wystarczy zwykły odkurzacz ?

1. Data: 2002-10-28 16:37:02

Od: "alda" <a...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>*** i jak było ?
uff, sorki ale dopiero dziś znalazłam trochę czasu.....
domek 500m...no małe to to nie jeest:))) gratuluję!

>Mam domek ok 500 m2 powierzchni w piwnicy, parterze i na poddaszu w
stanie:
>mury,kable i rury CO, woda itd. Tynki i podłogi przede mną.
czyli najgorsze przed Tobą;)

>Jestem na etapie szukania informacji o odkurzaczach centralnych, czy warto,
WARTO! mam taki od miesiąca i polecam-słychać tylko syk, nie ciągasz za sobą
ryczącego potwora ''dymiącego'' świeżo połkniętym kurzem, z odkurzacza rurą
wyprowadza się powietrze na zewnątrz.

>jaka marka,
Mam odkurzacz marki Beam www.beam.com.pl , odkurzacz jest prod. USA lub
Kanada ale w zasadzie wszystko jest tamtejsze.

>ile gniazd,
ja mam 5 lub 6 ale to zależy od powierzchni i rozmieszczenia pokoi, zrób
pobieżny plan gdzie powinny byc gniazda tak aby sięgnąć wężem 9metrowym do
każdego kąta mając na uwadze omijanie przyszłych mebli i estetykę oraz
odległość od odkurzacza wiszącego w piwnicy.

>jaka długość ryry z końcówką,
mam 9 metrowy, u mnie starcza, nie wiem czy są dłuższe, miałam
propozycję -rura chyba ze 4 metry ale rozciąga się do 9-10 ale ja kupiłam
zwykłą bo miała wyłacznik.

>czy potrzebny jest wyłącznik przy końcówce roboczej czy nie musi być,
hm, być nie musi;) ale jaki przydatny:)))) polecam z wyłacznikiem, czasem
trzeba w trakcie odkurzania coś odsunąć, przenieść, odebrać telefon, wtedy
albo odkurzacz nadal pracuje, albo idziesz go wyłaczyć wyciągajac za każdym
razem z gniazda co jest kłopotliwe bo gniazdo jest ciasne.

>jaką dobrać moc silnika,
po pierwsze-do ilości gniazd. przedstawiciel w Zielonej Górze powiedział ze
ilośc gniazd nie ma znaczenia bo to niby jest oznaczenie ile gniazd może
pracować jednocześnie [np. w hotelu], ale to nieprawda. W salonie firmowym
powiedzieli ze jest to ważne, a pracuje się na jednym gnieździe. Hotele mają
inne odkurzacze. Z ilością gniazd łączy się też długość całkowita rur więc
moze o to chodzi. wieczorem dopisże jaki mamy model...

>zasobnika na kurz.
tylko nie worek papierowy!!!! ale to w tych tańszych.

>Czy potrzebne jest gniazdo przypodłogowe w kuchni ?
hm, może i przydatne ale ja nie mam. ja miałąm remont i za dużo byłoby z tym
zachodu, jak masz mozliwośc podłaczenia tego no to się zastanów. tu nie
poradzę bo nie wiem ale jak kiedyś będę mogła to zrobię.

>A może to urządzenie jest zbędne i wystarczy zwykły odkurzacz ?

cóż, na pewno jest to drogie, maszynka [np nasza, ale są tańsze] ok 3000zł
plus instalacja ok 700zł, u Ciebie może wyjść więcej bo masz większy dom ,
wężyk ok 400zł.

w zamian-nie jesteś ścigany przez ''potwora'';), i nie słuchasz jego ryku,
nie wąchasz kurzu który własnie odkurzyłeś, nie biegasz po piętrach z
odkurzaczem, jego rurą i kablem, rura od centralnego jest lekka i zajmuje
mniej miejsca, nie masz worków papierowych, śmieci wysypujesz co 2-3
miesiące, nie spada ze schodów, nie wietrzysz pomieszczen po
odkurzaniu...jak coś jeszcze mi się przypomni to napiszę.
życzę przyjemnego zastanawiania się:)))))
pozdrówka
alda
-jak coś to pisz!

Grill (opiekacz) elektryczny z NRD