odmiany szlachetne

1. Data: 2003-09-03 22:55:36

Temat: odmiany szlachetne
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotykam sie niekiedy z określeniem "szlachetne odmiany".
W związku z tym mam pytania:
1. które są szlachetne, a które nie?
2. co je "uszlachca"?
3. czy szlachetne są w jakiś sposob lepsze od tych nie szlachetnych?
Pozdrawiam :-))
Janusz

2. Data: 2003-09-03 23:37:27

Temat: Re: odmiany szlachetne
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1. które są szlachetne, a które nie?
> 2. co je "uszlachca"?
> 3. czy szlachetne są w jakiś sposob lepsze od tych nie szlachetnych?

Przepraszam Cię, że się wp........w tym miejscu.
Skosztowałem owoców moich winorośli-pysia.
Odmiana "Prim" wg mnie bije tę drugą, czyli
"Perłę Zali".Owoce tej pierwszej smakują jak
super laska po kolacji:-)

Pozdrawia bosko boletus

3. Data: 2003-09-04 02:49:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
> 1. które są szlachetne, a które nie?
> 2. co je "uszlachca"?
> 3. czy szlachetne są w jakiś sposob lepsze od tych nie szlachetnych?

Na ogol "szlachetne" znaczy "slabe i wymagajace stalej opieki".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-09-04 05:51:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
>
> Na ogol "szlachetne" znaczy "slabe i wymagajace stalej opieki".

W odniesieniu do niektórych świerków to się nie sprawdza. Kłujące są
znacznie mniej podatne na ochojniki od pospolitych beskidzkich;-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-09-04 07:02:55

Temat: Odp: odmiany szlachetne
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bj6ker$184$...@a...news.tpi.pl...

> W odniesieniu do niektórych świerków to się nie sprawdza. Kłujące są >
znacznie mniej podatne na ochojniki od pospolitych beskidzkich;-)

A kłujące są szlachetne??? :-) Dlaczego??? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-09-04 10:27:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> znacznie mniej podatne na ochojniki od pospolitych beskidzkich;-)
>
> A kłujące są szlachetne??? :-) Dlaczego??? :-)

Jak dla mnie - ładniejsze:-)
Ale przypomniałą mi się jeszcze jedna klasyfikacja - nieszlachetne kwiaty są
chętniej odwiedzane przez bzykacze.
Z tym, że o ile wiem, to winorośli to nid dotyczy, bo wszystkie mają dość
prymitywne kwiaty;-)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-09-04 11:23:48

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przypomniałą mi się jeszcze jedna klasyfikacja - nieszlachetne kwiaty

> chętniej odwiedzane przez bzykacze.

Dla mnie szlachetne to te, które jakiś ogrodnik powołał i przystosował do
trudnych warunków ogrodowych/domowych , a w naturze niekoniecznie dają sobie
radę.
Jak ludzie:-)

A nieszlachetne to te, którym wsio rawno, czy ogród czy natura. Wszędzie się
wepchną bez pytania, rozmnażają na potęgę, wykaszają konkurencję wszelkimi
metodami.
Jak ludzie:-)

Istnieje możliwość że szlachetne dziczeją:-), a nieszlachetne w niektórych
okolicznościach zostają uznane za ozdobne:-)

;-)Pozdrawiam
p...@r...pl

8. Data: 2003-09-04 14:14:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> Dla mnie szlachetne to te, które jakiś ogrodnik powołał i przystosował do
> trudnych warunków ogrodowych/domowych , a w naturze niekoniecznie dają sobie
> radę.

Czyli definicja zgodna z moja.

Pozdrowienia,
Michal