odradzam psychoterapię

31. Data: 2005-08-22 18:37:04

Temat: Re: odradzam psychoterapię
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

J.; <6...@n...onet.pl> :

> Nie atakuję tylko przestrzegam innych zanim zostaną wykorzystani tak jak ja.
> Przypisujesz mi chyba swoje motywy.

I w tym cały problem - obiektywnie może to zostac uznane za
przestrzeganie - ale jeszcze raz się zapytam - dlaczego teraz? ;)

Flyer

32. Data: 2005-08-22 19:59:04

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Po odwiedzeniu ponad czterdziestu terapeutów i psychologów zdecydowanie
> odradzam psychoterapię. Psychoterapeuci sami powinni się leczyć. ...

dzieki za tego posta oszczedzi mi to kasy i czasu. Mi sie w zyciu zdazylo
odwiedzic 2 i mam podobne zdanie. Co wiecej - wydaje mi sie, ze latwiej mi
by bylo ich uleczyc, niz mi zaproponowac cos konstruktywnego. Odnosnie
adresow: nie polecam mimozowatej memei z przychodni MSWiA na Kr.Korony
Polskiej w Szczecinie, co to przez dwie godziny pytala, czego w zasadzie od
niej oczekuje, a w czasie mojejprodukcji nt tego, co mi sie we mnie nie
podoba , pomrukiwala mmhmmmm i aaaa-jakby miala zemdlec (wywolala we mnie
instynkt maciezynski ;-)). Dalam sobie luz, bo wyskakiwalam w czasie pracy i
szkoda mi bylo czasu i benzyny.
Z dziesiec lat temu ciekawosc zawiodla mnie do jakiejs lokalnej slawy, co to
nawet cos wykladala na jakiejsik uczelni (no mysle, ze medycyna to nie byla,
bo w Sz-nie psychologii nie ma), co to po 5 minutach gadki z 19-latka
zawyrokowala "masz kompleks ojca" i chciala nagrywac rozmowe na wideło, coby
studentom pokazywac. Baba na imie ma Anna, przyjmowala prywatnie na os.
Kaliny.
..a moze taki jest sens istnienia psychoterapeutow? - pokazac ludziom, ze
wszystko z nimi OK lub ze choc sa na tyle nie zwichrowani, ze zadnej reakcji
w szpecjalistach wywoklac nie potrafia?

To ja juz wole sobie poczytac madre ksiazki z osiedlowej biblioteki, zapalic
kadzidelko i posluchac plumkania fal z CD nabytego w sklepie z Feng-Shui
albo pojsc na piwo z przyjaciolmi.

Zdrowki
hania

33. Data: 2005-08-26 11:29:13

Od: "yarpeen " <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

J. <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Moje opinie nie są bez bezsadane. Podczas mojej wędrówki wśród terapeutów
> zbierałem ich własne krytyczne (często bardzo) opinie nt. innych terepaeutów
> (np. niektórzy w środowisku mają opinię, cytuję, "kryminalistów",
> "przestęców"). To znaczy to co piszę opieram nie tylko na swoim zdaniu ale
> przede wszystkim na zdaniu samych "specjalistów". Zresztą jeden z nich
> powiedział mi wprost: "jeśli myśl Pan że bez nauczenia się manipulowania
ludźmi

> będzie Pan sobie pewnie w życiu radził, to jest Pan naiwny".
>
> To zepsute środowisko samo sobie wystawiło opinię.
w zeszły rku chyba, na tej grupce forsowałem twierdzenie,że na psychologię, a
potem psychoterapię kierują się ludzie, którzy mają problemy z sobą...I
wówczas dostałem op..l że się nie znam:). A tutaj po czasie wraca temat...No
no no,ale nie o tym, nie o tym:)

34. Data: 2005-08-26 13:26:38

Od: "MP" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I w tym cały problem - obiektywnie może to zostac uznane za
> przestrzeganie - ale jeszcze raz się zapytam - dlaczego teraz? ;)
>
> Flyer

Dlaczego *dopiero* teraz? Wytrwały i cierpliwy byłem.

35. Data: 2005-08-26 13:34:34

Od: "MP" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem co chciałbyś mi udowodnić, ale jeśli masz na myśli odwet, to odpowiem
Ci że nie mam zamiaru zajmować się w życiu takimi rzeczami. Dlatego np. nie
podam żadnych nazwisk. Co nie zmienia faktu że nie podoba mi się co Ci ludzie
robią.

36. Data: 2005-08-26 13:57:03

Od: "MP" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co nie zmienia faktu że nie podoba mi się co Ci ludzie robią.

Czegoś pozytywnego też się nauczyłem i poznałem lepiej siebie.

37. Data: 2005-08-26 19:11:50

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MP; <2...@n...onet.pl> :

> Dlaczego *dopiero* teraz? Wytrwały i cierpliwy byłem.

Naprawdę? ;))) Na marginesie - teraz zaczynasz mieć pewien pewien
dystans do swojego własnego zachowania, śmiejesz sie z niego [tak mi się
wydaje - 43 terapeutów vs. 67].

A wracając do wątku - nie Byłeś - osoba walcząca z pewnym systemem
[pomijając przesłanki jej zachowania ;)] walczy cały czas - Ty walczyłeś
w momentach ciężkich dla siebie - raz na pół roku - czyli chwilowy
kaprys wywołany nastrojem. Z drugiej strony - patrz moje asocjacje - nie
Jesteś w stanie przewidzieć na ile "złe" zachowanie psychoterapeutów
wpłynęło na Twój obecny stan - Jesteś w stanie operować tylko treściami
werbalnymi, podczas kiedy Twój stan ma duuużą składową w
fizjologii/biologii.

Wytrawały Jasiu, to Ja jestem - nie Ty - musisz jeszcze przekroczyć
wiele granic - na razie stoisz w miejscu. Pierwszą rzeczą, którą musisz
zrobić to pozbyć się Wstydu wobec własnej psychiki - co to za operowanie
kilkoma nickami?

Flyer - Broń Boże nie specjalista

38. Data: 2005-08-30 05:49:14

Od: "yarpeen " <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

J. <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Myslę że niektórzy komentujący moje ostrzeżenie sami mogą być terapeutami
> którzy mają coś na sumieniu. W związku z tym mogą próbować zdewaluować moją
> wypowiedź, chcieć mi troszkę dowalić, itp.

a chcesz o tym porozmawiać???:)

39. Data: 2005-09-03 11:57:45

Od: "przezroczystek " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> - "proszę sobie pozwolić na agresywne fantazje o rodzicach"
> - "z pewnością chciał Pan mieć z nią stosunek, tylko nie chce Pan tego uznać"

Ogólnie nie znam się na tym za bardzo, ale chyba na początku bardzo
trudno jest zrozumieć sens takiej lub innej terapii. Widzisz, ja np.
swojej dziewczynie od pół roku usiłuję wytłumaczyć żeby pozwoliła sobie
na myśli o tym, że aż tak bardzo nie chce wychować swoich dzieci (z
poprzedniego związku), ale ona twierdzi cały czas że to nieprawda, że
bardzo chce je wychować i to na bardzo porządnych ludzi, a wystarczy
tylko chwilę popatrzyć, żeby dostrzec jak się na nich wyżywa :)

Pozdrawiam
Mariusz

40. Data: 2005-09-06 07:06:28

Od: "yarpeen " <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

przezroczystek <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Ogólnie nie znam się na tym za bardzo, ale chyba na początku bardzo
> trudno jest zrozumieć sens takiej lub innej terapii.>
bo żadna z terapii nie ma najmniejszego sensu. A jeśli ktoś myśli poważnie o
jakichś problemach - poradzi sobie sam. W końcu na każdej z terapii dochodzi
do wiekopomnego stwierdzenia psych... że musi Pan/Pani sobie sama pomóc, ja
mogę tylko pomóc znaleźć drogę... Misjonarze, qrka jasna:)

Re: proszę o pomoc
Ciągnie się od dziecka (teraz ślina).
15 lat homoseksualizmu
Pieniądze a szczęście