odrębna instalacja CO w domu wielorodzinym

1. Data: 2007-03-27 19:33:37

Temat: odrębna instalacja CO w domu wielorodzinym
Od: "pm" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mieszkam w domu wielorodzinnym (6) ze wspólnym CO i podgrzewaniem wody
zarządzanym przez spółdzielnię.
Chcę zrobić własną instalacją w oparciu o piec dwufunkcyjny (mam zgodę
spółdzielni).
gdzie dodatkowo taki fakt powinienem zgłościć ew. zgody??
czy potrzebny jest jakiś "papier" na komin?
czy muszę coś uzgadniać z gazownią (do tej pory była tylko podłączona tylko
kuchenka?
czy firma/osoba montująca musi mieć jakieś uprawniania? (piec to już jakiś
specjalista/serwisant chyba podłączy)?
jakie piece polecacie na 100m2?

--
pm

2. Data: 2007-03-28 10:47:24

Temat: Re: odrębna instalacja CO w domu wielorodzinym
Od: "Lagoda" <lagodaniespamować!maupalistkropeczkapl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spółdzielni).
> gdzie dodatkowo taki fakt powinienem zgłościć ew. zgody??
> czy potrzebny jest jakiś "papier" na komin?

Musisz mieć projekt budowlany na instalację gazową i do tego proj dołączyc
ekspertyzę kominiarską.

> czy muszę coś uzgadniać z gazownią (do tej pory była tylko podłączona
> tylko
> kuchenka?

Musisz wystąpić o warunki. Dokładniej: o zmianę warunków.

> czy firma/osoba montująca musi mieć jakieś uprawniania?

Do gazu tak.

3. Data: 2007-04-02 18:35:04

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarządzanym przez spółdzielnię.
> Chcę zrobić własną instalacją w oparciu o piec dwufunkcyjny (mam zgodę

Pamiętam taki przykład że facet wykonał ogrzewanie we własnym zakresie
(elektryczne), co nie zwolniło go z opłat za ogrzewanie na rzecz
spółdzielni.
Poza tym w kosztach ogrzewania mieszkania zawsze ukryte są koszty ogrzewania
klatek, piwnic itp.
To takie wolne myśli, ale należy na te sprawy zwrócić uwagę. Czy oprócz
zgody ze strony
spółdzielni masz jej zobowiązanie że przestaną pobierać od Ciebie w/w opłat?

Pozdrawiam emarcin

uprawnienia na podlaczanie gazu
Robaki
ogród