odsloniete szyjki zebow...

1. Data: 2006-09-17 17:56:06

Temat: odsloniete szyjki zebow...
Od: "robert" <r...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie mam troche odslonily mi sie szyjki 3 zebow dodam ze te zeby sa
troche krzywe(stloczenie) nie mam zadnej parodontozy nic mi z ust nie
smierdzi, dziasla mnie nie bola, nie krwawia wygladaja normalnie, kamien
mialem zdejmowany - da sie cos na to poradzic? czy to moze byc wina np zbyt
mocnego lub zlego technicznie szczotkowania? pytam narazie tutaj bo
periodontologow w polsce to chyba jak na lekarstwo a i nie wydaje mi sie
zeby to bylo cos powaznego bo w sumie zadna dentystka nie zwrocila na to
uwagi a dopiero chirurg stomatolog...

2. Data: 2006-09-17 18:17:15

Temat: Re: odsloniete szyjki zebow...
Od: Radosław Rossa <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smierdzi, dziasla mnie nie bola, nie krwawia wygladaja normalnie, kamien
> mialem zdejmowany - da sie cos na to poradzic?

Da się coś na to poradzić. Jeżeli zęby bolą przy jedzeniu (zimne,
ciepłe, kwaśne itp.), to wystarczy stosować preparaty przeznaczone do
zębów wrażliwych (Sensodyne F, zielony Elmex itp.) i np. stosować
lakiery znoszące nadwrażliwość (pogadaj ze swoim dentystą).

> czy to moze byc wina np zbyt
> mocnego lub zlego technicznie szczotkowania?

Może być. Nie tylko zła technika, ale też zbyt twarde szczoteczki, pasty
"wybielające". Szczoteczkę zmień na miękką (są specjalne do zębów
wrażliwych - np. Sensodyne Sensitiv). Zęby myj metodą wymiatającą (juz o
tym było; zapomnij o szorowaniu i kółeczkach)

> [...]
> periodontologow w polsce to chyba jak na lekarstwo a i nie wydaje mi sie
> zeby to bylo cos powaznego bo w sumie zadna dentystka nie zwrocila na to

Periodontologa do odsłoniętych szyjek nie trzeba.
Pozdrawiam.
Radek :-)

3. Data: 2006-09-17 18:45:59

Od: "robert" <r...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

> Periodontologa do odsłoniętych szyjek nie trzeba.
> Pozdrawiam.
> Radek :-)

no w sumie napisalem szyjki ale ja tam nie wiem czy to szyjki czy juz
korzen...

4. Data: 2006-09-17 18:49:56

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> zębów wrażliwych (Sensodyne F, zielony Elmex itp.) i np. stosować
> lakiery znoszące nadwrażliwość (pogadaj ze swoim dentystą).

mnie te lakiery wogóle nie pomogły więc zaniechałam bo to wyrzucanie kasy w
błoto.

5. Data: 2006-09-17 18:52:53

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

robert napisał(a):
> [...]
> periodontologow w polsce to chyba jak na lekarstwo a i nie wydaje mi sie
> zeby to bylo cos powaznego bo w sumie zadna dentystka nie zwrocila na to

Biedaku ! Na to nie ma ratunku, przynajmniej w Polsce. Możesz przedłużyć
posiadanie zębów nie usuwając kamienia i nie stosując szczoteczek
elektrycznych.

Pozdrawiam
Juanitos

6. Data: 2006-09-17 19:02:05

Od: Radosław Rossa <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mnie te lakiery wogóle nie pomogły więc zaniechałam bo to wyrzucanie kasy w
> błoto.

Bo niekiedy nie pomagają (jeżeli oprócz obnażenia szyjek powstają
głębsze ubytki klinowe, jeżeli lakierowanie stosowane jest nieregularnie
i jeżeli to w ogóle nie jest lakierowanie).
U większości pacjentów lakierowanie przynosi poprawę.
Pzdr.
RR :-)

7. Data: 2006-09-17 20:04:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"robert" <r...@o...com> wrote in message
> no wlasnie mam troche odslonily mi sie szyjki 3 zebow dodam ze te zeby sa
> troche krzywe(stloczenie)

takie recesje w przypadku stloczenia sa czeste, a wina jest nierawidlowe
ustawnienie zeba, co wiaze sie z cienszna tkanka pokrywajaca (od strony
policzkow (warg) ) zab i korzen. warto by bylo zebys pomyslal o leczeniu
ortodontycznym, to raz, oprocz tego musisz (dentysta) obserwowac czy te
recesje nie poglanialaj sie i nie postepuja. zakladam, iz chirurg nie
zareagowal
specjalnei bo sa niewielkie. niektore recesje trzeba leczyc przeszpczepami
ale to musi odenic dentysta albo periodontolog. jesi sa to neiwielkie
recesje, a nie masz nadwrazliwosci zebow, i ubytkwo czy prochnciy to zmien
tylko technike szczotkowania, szczotki uzywj tylko miekkiej i obserwuj czy
recesja sie nie powieszka.

iwon(K)a

8. Data: 2006-09-17 23:03:48

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radosław Rossa napisał(a):

> [...]
> i jeżeli to w ogóle nie jest lakierowanie).
> U większości pacjentów lakierowanie przynosi poprawę.

A nie szczotkowanie Fluormexem?

--
Kaja

9. Data: 2006-09-18 05:57:57

Od: Radosław Rossa <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie szczotkowanie Fluormexem?

Oczywiście że można szczotkować Fluormexem (albo żelem Elmex). Byle nie
za często.
Pzdr.
Radek :-)

10. Data: 2006-09-18 18:34:52

Od: "news" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <r...@o...com> napisał w wiadomości
> no wlasnie mam troche odslonily mi sie szyjki 3 zebow
da sie cos na to poradzic? czy to moze byc wina np zbyt
> mocnego lub zlego technicznie szczotkowania?

Jesli jestes z W-wy to na Chmielnej 26, w podworzu, jest taki sklep tylko z
produktami do higieny jamy ustnej -> sa tam m.in. super szczoteczki do
zebow, a jesli masz nadwrazliwosc to tez Ci cos na pewno doradza.
pozdr.
m.

Skrzywienie kręgosłupa
Skrecenie kostki - jak cwiczyc
Bol, mrowienie, zaburzenie czucia, dretwienie prawej nogi
Niedawno dyskutowaliśmy o nauczaniu...
Wpływ witaminy C na rozwój schizofrenii. ;)