odśnieżanie

91. Data: 2009-10-23 13:00:11

Temat: Re: odśnieżanie
Od: Piotr S <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Paź, 10:33, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> Guzik prawda. Zobowiązany do odśnieżania jest właściciel posesji, i to on
> dostanie mandat oraz pozew do sadu za złamana noge przechodnia.

Właściciel ma utrzymać chodnik w należytym stanie. Dlatego - na
przykład w przypadku wspólnot - pobiera się od wszystkich mieszkańców
składkę i odśnieżanie zleca firmie. Płacą za to także Ci, którzy nie
są właścicielami, a najemcami. W praktyce w mieście takim jak Łódź
naprawdę bardzo mało mieszkańców tak czy inaczej nie partycypuje w
odśnieżaniu - tylko ci, przy których domach nie ma chodników, czyli
zdecydowana mniejszość. Inni płacą albo machają łopatą.

> na jednej z ulic też, i już wiem, dlaczego.

No, to mają, co chcą, zimą śnieg, latem błoto. W następnej kolejności
niech oprotestują obowiązek wywozu śmieci i opróżniania szamb.

> Właściciele, nie mieszkańcy.>

Zobacz, co pisałem wyżej. Oczywiście, za chodnik odpowiada właściciel,
ale jak to sobie załatwi z najemcą - to już jego sprawa. A z reguły
załatwia to tak (wspólnoty, spółdzielnie - generalnie bloki i
kamienice), że najemca płaci.

> Nie jest prawdą, jakoby.

Ten argument mnie, oględnie mówiąc, niezbyt przekonuje.I proszę, nie
odpowiadaj "Jesteś pewny?" - bo to pytanie też uznaję za słaby
argument. Prawdę mówiąc, uznaję, że złośliwie udajesz, że nie
rozumiesz tego, co piszę.

> Wiesz, ja wychodzę z założenia, że skoro już komuś za coś płacę (tu gminie
> podatki), to wymagam.

Tylko że zapłaciłaś za "coś", a wymagasz czegoś innego. Równie dobrze
mogłabyś powiedzieć: skoro płacę podatki, to chcę mieć za darmo
opróżnione szambo, wywiezione śmieci i żeby mi gmina płot malowała od
zewnątrz dwa razy do roku.

> Nie za darmo - za darmo to Ty chcesz machać łopatą - masz potrzebę, machaj.

Przepraszam, ale to Ty pięć razy piszesz, że już zapłaciłaś, ale
chcesz czegoś jeszcze za te pieniądze. Więc chcesz za darmo. To tak,
jakbyś weszła do sklepu, poprosiła bułkę, zapłaciła za nią, a potem
domagała się drugiej bułki. Wydaje mi się to elementarne: Płacisz
podatki na to, co w tej chwili jest obowiązkiem gminy. Gdyby te
obowiązki się rozszerzyły, musiałabyś płacić więcej. Jeśli myślisz
inaczej, to niestety proponuję pl.alt.fantazje.

Piotr

92. Data: 2009-10-23 13:04:55

Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ten argument mnie, oględnie mówiąc, niezbyt przekonuje.I proszę, nie
odpowiadaj "Jesteś pewny?" - bo to pytanie też uznaję za słaby
argument. Prawdę mówiąc, uważam, że złośliwie udajesz, że nie

93. Data: 2009-10-23 13:22:41

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Właściciel ma utrzymać chodnik w należytym stanie. Dlatego - na
> przykład w przypadku wspólnot - pobiera się od wszystkich mieszkańców
> składkę i odśnieżanie zleca firmie.

I co, jest tam napisane składka na odśnieżanie?

> No, to mają, co chcą, zimą śnieg, latem błoto. W następnej kolejności
> niech oprotestują obowiązek wywozu śmieci i opróżniania szamb.

Ja myslę, ze maja po prostu ulicę bez chodnika. W dodatku odśnieżoną bez
koniecznosci własnoręcznego machania łopatą.;-)

> Zobacz, co pisałem wyżej. Oczywiście, za chodnik odpowiada właściciel,

Właścicielem chodnika jest gmina.

> Ten argument mnie, oględnie mówiąc, niezbyt przekonuje.I proszę, nie
> odpowiadaj "Jesteś pewny?"

Nie zależy mi na przekonaniu Ciebie, uważam to za niewykonalne. A "jesteś
pewny" dotyczyło wywozu szamb. Stwierdziłeś coś, o czym ja wiem, że bywa
zupełnie inaczej.

> Prawdę mówiąc, uważam, że złośliwie udajesz, że nie
> rozumiesz tego, co piszę.

Rozumiem, co piszesz, ale uporczywie się z Twoim zdaniem nie zgadzam.

> [...]
> mogłabyś powiedzieć: skoro płacę podatki, to chcę mieć za darmo
> opróżnione szambo, wywiezione śmieci i żeby mi gmina płot malowała od

Szambo, śmieci i płot są MOJE. Chodnik jest gminy. Jeśli nie rozumiesz tej
różnicy, to nie ma sensu dalej rozmawiać.

Justyna

94. Data: 2009-10-23 15:26:13

Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Paź, 15:22, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

>  I co, jest tam napisane składka na odśnieżanie?

Jest tam napisane "utrzymanie terenu wokół budynku" albo coś
podobnego. W skład tego wchodzi z reguły to, czego wymaga prawo
własności, czyli latem zamiatanie, zimą odśnieżanie. Mieszkałem długo
w bloku we wspólnocie i tak to się właśnie odbywało. A według Ciebie
jak się odśnieża teren na osiedlach, gdzie są bloki? Kto za to płaci?

> Ja myslę, ze maja po prostu ulicę bez chodnika. W dodatku odśnieżoną bez
> koniecznosci własnoręcznego machania łopatą.;-)

Być może jestem w błędzie, ale mam niejasne wrażenie, że mieszkańcy na
ogół jednak wolą mieć chodnik, mimo tych wszystkich horrendalnych
uciążliwości, z jakimi się to wiąże.

> Właścicielem chodnika jest gmina.

Tak, gmina, czyli wszyscy mieszkańcy. Którzy rozwiązują problem
odśnieżania tak, że odśnieża właściciel posesji przylegającej. Nie ma
sensu łapać mnie za słowa. Jak już pisałem trzy razy, własność gminna
tym się różni od prywatnej, że jest dla wszystkich - wszyscy z niej
korzystają (na określonych zasadach). Jeszcze raz powtarzam: odśnieżać
to się nie chce, bo "gminne", ale chodzić po chodniku to się chce, bo
"niczyje", tak?

> Rozumiem, co piszesz, ale uporczywie się z Twoim zdaniem nie zgadzam.

W takim razie podaje się argumenty. Bo inaczej Twoje trwanie przy
swoim jest właśnie "uporczywe", czyli wynika z uporu, nie rozumu.

> Szambo, śmieci i płot są MOJE. Chodnik jest gminy. Jeśli nie rozumiesz tej
> różnicy, to nie ma sensu dalej rozmawiać.

Twoja uwaga nie odnosi się do meritum tego, co ja napisałem: płacisz
podatek i nagle chcesz, żeby za te same pieniądze gmina zaczęła robić
więcej (czyli dodatkowo odśnieżać). To jest naiwność.Jeśli uważasz, że
to możliwe... to spróbuj kupić dwie bułki za cenę jednej.
Nie potrafię tego lepiej wyjaśnić: teraz gmina podpisuje umowę na
utrzymanie dróg z firmą, której płaci rocznie, powiedzmy, 100 tysięcy
złotych. Jeśli zażąda od tej firmy także odśnieżania chodników, to
koszt nie będzie nadal 100 tysięcy, tylko więcej, na przykład 150
tysięcy. Skąd gmina ma wziąć te brakujące 50 tysięcy? Oczywiście tylko
z Twoich podatków.

Jeśli się z tym zgadzasz, to wyjaśnij mi, dlaczego dzisiejszy system,
w którym mogę sam zapłacić za odśnieżanie firmie albo samodzielnie
odśnieżyć, miałby być gorszy od takiego, który Ty proponujesz, w
którym MUSZĘ zapłacić, poprzez podatek, w dodatku firmie, którą
wybrała gmina.

Łapiesz mnie za słowa (niezbyt udolnie) i robisz uniki - tak się nie
dyskutuje.

Piotr

95. Data: 2009-10-23 15:43:04

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

Mieszkałem długo
> w bloku we wspólnocie i tak to się właśnie odbywało. A według Ciebie
> jak się odśnieża teren na osiedlach, gdzie są bloki? Kto za to płaci?

Ty piszesz o blokach, a ja o posesjach. W blokach sa ciecie, w domkach
czasem starowinki na rentach.

> Być może jestem w błędzie, ale mam niejasne wrażenie, że mieszkańcy na
> ogół jednak wolą mieć chodnik, mimo tych wszystkich horrendalnych
> uciążliwości, z jakimi się to wiąże.

A właściciele jak widać, niekoniecznie.

> Tak, gmina, czyli wszyscy mieszkańcy.

No to dawaj, niech będzie grafik i kolejnośc odśniezania. Jak wszyscy, to
wszyscy.

> W takim razie podaje się argumenty. Bo inaczej Twoje trwanie przy
> swoim jest właśnie "uporczywe", czyli wynika z uporu, nie rozumu.

Mam prawo miec inne zdanie. I korzystam z tego prawa.

> Twoja uwaga nie odnosi się do meritum tego, co ja napisałem: płacisz
> podatek i nagle chcesz, żeby za te same pieniądze gmina zaczęła robić
> więcej (czyli dodatkowo odśnieżać).

A może zmienić priorytety wystarczy? zamiasdt stawiać Bardzo Drogie Ławki,
albio uruchamias zbędną fontanne przeznaczyć pieniądze na potrzeby
wszystkich, czyli odśniezania chodników?

> [...]
> złotych. Jeśli zażąda od tej firmy także odśnieżania chodników, to
> koszt nie będzie nadal 100 tysięcy, tylko więcej, na przykład 150

Może warto poszukać firmy, która zrobi to samo za 100?

> Skąd gmina ma wziąć te brakujące 50 tysięcy? Oczywiście tylko
> z Twoich podatków.

To jest najprostsze.

> [...]
> odśnieżyć, miałby być gorszy od takiego, który Ty proponujesz, w
> którym MUSZĘ zapłacić, poprzez podatek, w dodatku firmie, którą

WEź pod uwagę sytuacje samotnej babcinki na rencie, ktora ma posesje na rogu
dwóch ulic. I zapytaj jej, czy stac ja na młodego z łopatą. Ty masz przed
oczami tylko kilkusetosobowy blok, i ciecia ze spółdzielni - maja inne
mozliwosci niz babcinki.

> Łapiesz mnie za słowa (niezbyt udolnie) i robisz uniki - tak się nie
> dyskutuje.

A ja w płacz i na kajak...

Justyna

96. Data: 2009-10-23 17:42:26

Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Paź, 17:43, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> Ty piszesz o blokach, a ja o posesjach. W blokach sa ciecie, w domkach
> czasem starowinki na rentach.

W blokach nie ma cieci. W blokach wynajmuje się najczęściej firmy.
Starowinki mogą zrobić to samo.

> No to dawaj, niech będzie grafik i kolejnośc odśniezania. Jak wszyscy, to
> wszyscy.

W tej chwili w odśnieżaniu nie partycypują tylko ci mieszkańcy, przy
domach których nie ma chodnika. Cała reszta, tak czy inaczej, odśnieża
albo płaci firmom. Więc rozumiem, że chodzi Ci o wciągnięcie właśnie
taj grupy, tak? Bo WSZYSCY inni partycypują. W miastach, zwłaszcza
dużych, jest to absolutnie przeważająca większość, bo chodniki są
prawie wszędzie. Czyli każdy jakoś uczestniczy w odśnieżaniu.

> Mam prawo miec inne zdanie. I korzystam z tego prawa.

Oczywiście, że masz prawo mieć inne zdanie. Nawet wbrew rozsądkowi.
Jestem ostatnim, który chciałby pozbawiać Cię tego prawa, naprawdę.

> Może warto poszukać firmy, która zrobi to samo za 100?

Czyli jednak uporczywie sądzisz, że da się wykonać pewną pracę za zero
złotych. I kupić dwie bułki za cenę jednej. Ech... zazdroszczę Ci
tego...
A do dwóch wymienionych w tej dyskusji wcześniej genialnych pomysłów
na odśnieżanie (odśnieżanie przez wpisanie do obowiązków i odśnieżanie
przez zastępy bezrobotnych) dopisuję Twój, czyli odśnieżanie poprzez
szukanie firmy.

> [...]
> dwóch ulic. I zapytaj jej, czy stac ja na młodego z łopatą. Ty masz przed
> oczami tylko kilkusetosobowy blok, i ciecia ze spółdzielni - maja inne
A Ty masz przed oczami tylko domy jednorodzinne. Posesje to także
wieżowce, bloki, kościoły, stacje benzynowe, hipermarkety, fabryki -
przed nimi też są chodniki i wszyscy ci właściciele tak czy inaczej
muszą sobie radzić z odśnieżaniem. Chcesz, żeby z Twoich podatków
odśnieżano kilkaset metrów chodnika przed jakąś fabryką albo
hipermarketem? I z podatków tej starowinki?
Dlaczego starowinka nie miałaby wynająć firmy, która będzie za nią
odśnieżać? Jeśli jej nie stać, to jak będzie ją stać na zapłacenie
podatku podwyższonego o koszt odśnieżania? Aha, zapomniałem, to
przecież da się zrobić za 0 złotych, jeśli tylko dobrze poszukać :)

Piotr

97. Data: 2009-10-24 11:48:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> W blokach nie ma cieci. W blokach wynajmuje się najczęściej firmy.
> Starowinki mogą zrobić to samo.

Tak, zwłaszcza z renty. Obyś tego luksusu nie doświadczył za kilkadziesiąt
lat.

> Czyli jednak uporczywie sądzisz, że da się wykonać pewną pracę za zero
> złotych. I kupić dwie bułki za cenę jednej. Ech... zazdroszczę Ci
> tego...

Wiesz, zaczynam podejrzewać, że różnimy się właśnie tym, że Ty jesteś
budżetówka, a ja DG. I ja wiem, skąd się biora pieniądze. A Tobie się
wydaje, że z kasy. Jak masz 1 zł na pieczywo, to możesz kupić jedną dużą
bułkę za 1 zł, albo dwie małe po 0,5 zł, prawda? A Ty mnie wysyłasz do
sklepu i mówisz, że sprzedasz mi ta bułkę za 1 zł, pod warunkiem, że kupię
druga dla tego gościa, co pod sklepem stoi. Tylko dlatego, ze ja jestem
właścicielem posesji, a on mieszkańcem.

> [...]
> na odśnieżanie (odśnieżanie przez wpisanie do obowiązków i odśnieżanie
> przez zastępy bezrobotnych) dopisuję Twój, czyli odśnieżanie poprzez

Nie ma to jak odkręcić kota ogonem, prawda? Dla Ciebie nawet właściciel i
mieszkaniec oznacza to samo.

> [...]
> odśnieżano kilkaset metrów chodnika przed jakąś fabryką albo
> hipermarketem? I z podatków tej starowinki?

A co za różnica , gdzie ten chodnik jest? Skoro należy do gminy, niech gmina
odśnieża. Natomiast place manewrowe, parkingi, tereny osiedli należą do
właścicieli stacji, hipermarketów, fabryk i społdzielni mieszkaniowych - i
to ich sprawa, czy sobie odśnieżą, czy nie.A odśnieżą, bo zależy im na tym,
żeby klient dał radę wjechać na ich teren, a mieszkaniec nie pozwał do sądu
o złamaną noge na terenie osiedla, na oblodzonym chodniku.

> [...]
> podatku podwyższonego o koszt odśnieżania? Aha, zapomniałem, to
> przecież da się zrobić za 0 złotych, jeśli tylko dobrze poszukać :)

Wyobraź sobie gminę, w ktorej jest 3000 mieszkańców i 6000 m2 chodnika. Na
jednego mieszkańca przypada więc 2m2 chodnika. Da się wycenić wartość
odśnieżania tego terenu (Ty nie dasz rady, bo ty machasz łopatą za darmo). I
teraz masz wybór - powiedzmuy, że koszt odśnieżania 2m2 chodnika kosztuje
5zł. Ja dałabym ci wybór - zapłac 5 zł, albo odgarnij swoje 2m2 chodnika.
Wtedy każdy mieszkaniec miałby równy wkład. A nie tylko właściciel posesji.
Żeby to zrozumieć, trzeba wiedzieć, co to jest prawo właśności i umieć
odróżnić właścicieli. I o ile ja mam prawo wymagać od gminy, żeby mi drogę
odśnieżyła choćby w ochnastej kolejności odśnieżania, o tyle na moim
podwórkowym podjeździe do garażu muszę sama łopatą pomachać, bo to podjazd
mój, a nie gminny.

Sorry, jaśniej nie potrafię, dlatego kończę temat.

Justyna

98. Data: 2009-10-24 16:02:01

Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Paź, 13:48, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> druga dla tego gościa, co pod sklepem stoi. Tylko dlatego, ze ja jestem

Pieniądze gminy biorą się tylko z podatków, nie ma raczej innych
istotnych źródeł finansowania.
Czy mogłabyś mi wyjaśnić, w jakich - według Ciebie - wypadkach
mieszkaniec, który nie jest właścicielem, nie musi w żaden sposób
partycypować w odśnieżaniu? Czyli jaki właściciel nieruchomości jest
tak bezgranicznie naiwny albo łaskawy, żeby nie obciążyć najemcy
kosztami odśnieżania? Krótko: jacy najemcy nie płacą za odśnieżanie?
(i kto za nich wtedy odśnieża chodnik przed posesją, w której
mieszkają?)

> Nie ma to jak odkręcić kota ogonem, prawda? Dla Ciebie nawet właściciel i
> mieszkaniec oznacza to samo.

No, tu mnie masz. Rzeczywiście, właściciel i mieszkaniec często
oznacza dla mnie to samo. Natomiast zupełnie co innego oznacza dla
mnie właściciel i najemca.

Piotr

99. Data: 2009-10-25 07:53:11

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

? Krótko: jacy najemcy nie płacą za odśnieżanie?
> (i kto za nich wtedy odśnieża chodnik przed posesją, w której
> mieszkają?)

Wszyscy, którzy nie mają wyszczególnione w opłatach:"składka na
odśnieżanie". Najemcy nie mają obowiązku odśnieżania, więc trudno, żeby ktoś
robił to "za nich".

> No, tu mnie masz. Rzeczywiście, właściciel i mieszkaniec często
> oznacza dla mnie to samo. Natomiast zupełnie co innego oznacza dla
> mnie właściciel i najemca.

I jak widać powyżej, twierdzisz, że najemca ma obowiązek odśnieżania.

Justyna

100. Data: 2009-10-25 11:27:20

Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 09:53, krys <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> robił to "za nich".

> I jak widać powyżej, twierdzisz, że najemca ma obowiązek odśnieżania.

To ja Ci po raz drugi wyjaśnię, jak to się odbywa w blokach i
kamienicach, bo najwyrażniej nie masz bladego pojęcia o tym, co
piszesz. Jeśli jest wspólnota, to robi się zebranie wspólnoty (którą
stanowią właściciele mieszkań) i ustala się składkę na utrzymanie
terenu wokół budynku. Za te pieniądze wynajmuje się firmę, która latem
zamiata, a zimą odśnieża. Składkę na to płacą wszyscy właściciele -
choć nie mają nigdzie napisane "składka na odśnieżanie", tylko właśnie
"składka na utrzymanie terenu wokół budynku". (A to dlatego, że do
obowiązków właściciela należy nie tylko odśnieżanie chodnika, ale i -
o zgrozo - uprzątanie z niego śmieci).
W bloku nie ma mieszkań, które nie należałyby do nikogo, więc płacą na
to wszyscy właściciele (za KAŻDE mieszkanie płacona jest składka).
Teraz jeśli jakieś mieszkanie ktoś komuś wynajmuje, to się umawia z
najemcą na zapłatę i składka na utrzymanie terenu jest w to
wkalkulowana. Podobnie jak składka na konserwację, wywóz śmieci itd.
Najczęściej umowa mówi, że wynajem kosztuje x złotych + "czynsz i
opłaty" i właśnie w tym "czynszu" jest składka na utrzymanie terenu.
Przecież nie jest tak, że jeśli wynajmuję komuś moje mieszkanie, to
zimą przychodzę pod blok i odśnieżam 3 m2 chodnika, prawda?
Tak samo jest w spółdzielniach - ustala się składkę na utrzymanie
terenu i płacą ją wszyscy.
Podobnie, jeśli wynajmujesz komuś dom, to w umowie zastrzegasz, że
utrzymanie terenu wokół należy do najemcy. I oczywiście Ty zapłacisz w
razie czego mandat, ale - zgodnie z umową - kosztami obciążysz
najemcę.

Podsumowując: tak, najemca z reguły ma obowiązek dbania o teren wokół
budynku (czyli odśnieżania zimą), który wynika z umowy z wynajmującym.
Mogę sobie wyobrazić rzadkie wypadki, kiedy ktoś wynajmuje dom, ale
sam chce przed nim odśnieżać, albo wynajmuje mieszkanie, ale zastrzega
sobie w umowie, że składka na utrzymanie terenu wokół budynku nie
wchodzi w skład kosztów najmu, ale nie sądzę, żeby to się zdarzało
często.

Jedyne osoby, które w tej chwili nie mają udziału w odśnieżaniu
chodników, to właściciele domów, przy których chodników nie ma,
wszyscy inni tak czy inaczej w odśnieżaniu partycypują.

Piotr

silnik pralki
Od czego zacząć - stan deweloperski
Re: Jak rozmontować takie połączenia