ogrzewanie domu

1. Data: 2009-09-05 13:58:45

Temat: ogrzewanie domu
Od: "bourbaki" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy budujac dom mozna w taki sposob skonstruowac ogrzewanie,
zeby wykorzystac wiecej niz jeden rodzaj paliwa ... np. gaz i wegiel ...
tak aby w przypadku klopotow z gazem albo gdyby rachunek przemawial
za danego rodzaju rozwiazaniem mozna by sie bylo przelaczyc na
wegiel lub inny opal (drewno, trociny etc) ...

2. Data: 2009-09-05 14:30:27

Temat: Re: ogrzewanie domu
Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-09-2009 o 15:58:45 bourbaki <b...@g...pl> napisał(a):

> wykorzystac wiecej niz jeden rodzaj paliwa ... np. gaz i wegiel

nie wiem jak to jest teraz, ale ostatnio ogrzewanie gazowe robi sie w
układzie zamkniętym natomiast węglowe musi mieć (chyba) układ otwarty. U
ojca (lata 80'te) są dwa kotły podłaczone do układu otwartego w zależności
od ustawienia zaworów może grzać jeden lub drugi

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

3. Data: 2009-09-05 16:14:47

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za danego rodzaju rozwiazaniem mozna by sie bylo przelaczyc na
> wegiel lub inny opal (drewno, trociny etc) ...

Bez problemu zrobi ci to kazdy wspolczesny instalator hydro. Na rozne
sposoby w zaleznosci od zasobnosci portfela. Da sie to zrobic calkowicie
automatycznie.

Pozdrawiam

Kane

4. Data: 2009-09-06 09:10:48

Od: Adam Duzy <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

lukas wrote:

> [...]
> ojca (lata 80'te) są dwa kotły podłaczone do układu otwartego w
> zależności od ustawienia zaworów może grzać jeden lub drugi

Od lipca tego roku nareszcie w Polsce można robić układ
zamknięty dla kotłów na paliwo stałe. Jest kilka wymogów do
spełnienia, ale można.

Adam Duży

5. Data: 2009-09-07 21:22:53

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Duzy wrote:

> Od lipca tego roku nareszcie w Polsce można robić układ
> zamknięty dla kotłów na paliwo stałe. Jest kilka wymogów do
> spełnienia, ale można.

masz gdzieś linka?

6. Data: 2009-09-09 19:38:43

Od: Adam Duzy <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor wrote:

> masz gdzieś linka?

Czytałem w gazecie Instalator, a ten link dopiero co znalazłem:
http://www.kwl.pl/zmiany-w-prawie-dla-branzy-kominko
wej.htm

Jakie świetlówki E14?
Antena w centrali alarmowej
Zamienniki dla spowalniaczy drzwiczek Ikei?
hydro - dam radę?
dylemat przy zawieszeniu półki