oklary przeciwsloneczne

1. Data: 2003-06-21 13:46:08

Temat: oklary przeciwsloneczne
Od: "Maciek Rasiej" <r...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Nosze okulary korekcyjne, ale chcialbym kupic sobie zwykle okulary
przeciwsloneczne ze wzgledu na to ze bede pracowal na otwartym terenie,
pochodizlem troche po miescie i widze duze rozbieznosci w cenach takich
okularow, od 25 zl na straganach do 250 i wiecej w sklepach optycznech, moj
dylemat bierze sie stad iz chcialbym kupic okulary z filtrem UV takie ktore
dobrze beda chronic oczy, przegladajac materialy w internecie spotkalem sie
z opinia okulisty ze te okulary na straganach zazwyczaj maja filtry UV wiec
zastanawiam sie czy takie okluary bede spelnialy swoja role ochronna czy tez
nie.
Jakby ktos jest w stanie rozwiac moje watpliwosci w ww temacie to bylbym
wdzieczny, moga to byc chocby linki do stron traktujacej o tym problemie. Z
gory dizekuje

Pozdrawiam

Maciek Rasiej

2. Data: 2003-06-21 14:05:23

Temat: Re: oklary przeciwsloneczne
Od: "Feliks Miszta" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek Rasiej" <r...@d...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Nosze okulary korekcyjne, ale chcialbym kupic sobie zwykle okulary
> przeciwsloneczne ze wzgledu na to ze bede pracowal na otwartym terenie,

Ja również noszę okulary korekcjyne, a ostatnio kupiłem sobie u optyka
okulary słoneczne spełniające również funkcję okularów korekcyjnych -
cena była w normie (185zl razem z oprawkami, tyle co przeciętne normalne
okulary). Mam szkiełka "dymne 90%". Jeżeli jesteś krótkowidzem i masz
wadę 2 dioptrie lub więcej, to stanowczo nie polecam okularów słonecznych
niekorekcyjnych bo po pierwsze nic w nich nie będzieszx wdział, a po drugie
wytężając wzrok (aby coś zobaczyć:)) będziesz sobie go jeszcze bardziej
niszczył.

Felix Miszta f...@c...net
On IRCnet: |OPer GSM: 1E02B0BB
gg#: 1283708 bofh#: 304124 Ga 6,7

3. Data: 2003-06-21 17:02:29

Od: "Sluchaj" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja również jestem okularnik od lat, kupiłem sobie nakładki polaryzacyjne w
sklepie wędkarskim (~35 zl), fajne,ale mało wygodne.

Ostatnio dostałem w optyku oprawki w komplecie z nasadką p.słoneczną
polaryzacyjną, mocowaną na magnesiki do oprawki właściwej, idealna sprawa,
do samochodu na rower i ogólnie na słońce. Może ktoś wie gdzie można dokupić
same nakładki ?

imbir kandyzowany
czy konfikt serologiczny byl "zawsze"?
konflikt serologiczny