olej

1. Data: 2004-08-12 01:16:55

Temat: olej
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Na pewno każdy jadł konserwy rybne w oleju.
Czasem olej ten jest paskudny, czasem, w droższych puszkach, np. w
niektórych z tuńczykiem, całkiem niezły. Widziałem również bardzo drogie
konserwy z rybą w oliwie.

Od zawsze jednak, jak sięgam pamięcią, najlepszy olej był i jest w
rosyjskich (wcześniej radzieckich) rybkach, czy to w skumbrii, sairze, czy
też w sardynkach (ostatnio innych nie widuję). Olej ten wyróżnia żółty
kolor, maślany smak i takiż, bardzo charakterystyczny, aromat. Z pewnością
nie jest to żaden "normalny" olej, czyli rzepakowy, słonecznikowy itp.

Pytanie jest więc takie: czym oni to zalewają?? Wydaje mi się, że ten olej
byłby znakomity nie tylko do konserw, ale też do innych zastosowań w kuchni.

waldek
===

1. Data: 2004-08-12 05:52:00

Temat: Re: olej
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 03:16:55 +0200, waldek wrote:

Jak ma intensywnie żółty kolor to może jest to olej kukurydziany?
--
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Pandora's star", "Omega", "Absolution Gap"

1. Data: 2004-08-12 13:49:46

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek wrote:
> On Thu, 12 Aug 2004 03:16:55 +0200, waldek wrote:
>
> Jak ma intensywnie żółty kolor to może jest to olej kukurydziany?
===
Jedyny olej kukurydziany z jakim miałem do czynienia był włoski i miał cechy
zwykłego oleju (wygląd i smak). Być może ruski jest jakoś mniej
przetwarzany, oczyszczany, rafinowany, bez podwójnych uszlachetnień itd?
Tylko skąd ten piękny smak w kukurydzy?

waldek
===

1. Data: 2004-08-12 20:49:51

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 15:49:46 +0200, waldek wrote:

> [...]
> zwykłego oleju (wygląd i smak). Być może ruski jest jakoś mniej
> przetwarzany, oczyszczany, rafinowany, bez podwójnych uszlachetnień itd?

Pamiętam frytki na oleju kukurydzianym.. zajebiście pomarańczowy
kolorek miały.

1. Data: 2004-08-12 21:22:48

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <p...@k...foobar.pl>,
Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> wrote:

> Pamiętam frytki na oleju kukurydzianym.. zajebiście pomarańczowy
> kolorek miały.

Że jaki kolorek?

Władysław

1. Data: 2004-08-12 21:26:49

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek wrote:

> Pamiętam frytki na oleju kukurydzianym.. zajebiście pomarańczowy
> kolorek miały.
===
Może masz rację? Wypróbuję na śledziach w najbliższym czasie. Tylko znowu na
tym italiańskim :-(
Ciekawi mnie, czy na przykład na słynnym stadionie dziesięciolecia można
kupić u ruskich ichni olej kukurydziany? Gdyby to był TEN, to byłby
prawdziwy hit!

waldek
===

1. Data: 2004-08-12 21:30:09

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Że jaki kolorek?
>
> Władysław
===
Oj, okularki się kłaniają LOL

Zboldowane wersaliki:

*ZAJEBIŚCIE* *POMARAŃCZOWY* !

Tłumacząc na staro-konserwatywno-galicyjski: intensywnie pomarańczowy.

waldek
===

1. Data: 2004-08-12 21:32:34

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> *ZAJEBIŚCIE* *POMARAŃCZOWY* !
===
Ach, te frytki musiały być piękne! Że też restauracje inne niż wszystkie nie
wpadły na to?

waldek
===

1. Data: 2004-08-12 21:39:14

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cfgnh7$rlo$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> ===
> Oj, okularki się kłaniają LOL
>
> Zboldowane wersaliki:
>
> *ZAJEBIŚCIE* *POMARAŃCZOWY* !

To już do tego poziomu zeszliśmy? Naprawdę?

Władysław

1. Data: 2004-08-12 22:21:56

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> To już do tego poziomu zeszliśmy? Naprawdę?

Nie nie, spokojnie, nie zeszlismy. To napewno byl wypadek przy pracy.

Kot w obronie urody jezyka
--
Kot
m...@p...onet.pl