opis rtg kręgosłupa -co to za zmiany ?

1. Data: 2005-07-08 11:47:09

Temat: opis rtg kręgosłupa -co to za zmiany ?
Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam .
Jak w temacie .
RTG VL/S -kręgosłup pogranicza piersiowo -ledzwiowego i górnego odcinka
lędzwiowego łagodnym łukiem wygiety w prawo.Rotacja trzonów kręgów w osi
dlugiej w dolnym odcinku ledzwiowym.Przewęzona przestrzeń miedzykręgowa L5/S1
bez ewidentnych wtórnych odczynów zwyrodnieniowych na tym poziomie .Odczyny
kontaktowe na krawędziach wyrostków kolczystych .
Zdjecie to miałam zrobione po 5 tygodniach po pobytu na rehabilitacji w
zwiazku z wypadnięciem dysku po niefortunnym przesunięciu kanapy .Leczona
byłam metoda MCKenziego i kinezo i fizykoterapia .Nie rozumiem tylko tego .
Czy ten opis wskazuje na zwyrodnienie stawów kegosłupa ?Bo tak mam napisane w
karcie informacyjnej .Nie wiem dlaczego ?Moze ktoś mi to wytłumaczy .Bardzo
proszę i z góry dziekuje i pozdrawiam .