opłaty notarialne?

1. Data: 2006-09-21 08:35:58

Temat: opłaty notarialne?
Od: "Marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie opłaty pobiera notariusz w sytuacji,
kiedy podpisywałabym u niego akt notarialny po wygraniu przetragu na
działkę?

Koszt działki załóżmy wyniosłyby 130K brutto, a środki na nią popłynęłyby z
kredytu...

czy to prawda, że jedyną pozycją negocjowalną wtedy jest wynagrodzenie
notarialne?

Jakie opłaty notariusz musi obligatoryjnie pobrać, a jakie mogłabym
uregulować sama?

proszę o kilka cennych infpormacji czy wskazówek i pozdrawiam

Marta

2. Data: 2006-09-21 08:59:18

Temat: Re: opłaty notarialne?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> działkę?
>
> Koszt działki załóżmy wyniosłyby 130K brutto, a środki na nią popłynęłyby

http://www.money.pl/banki/kalkulatory/koszty/

Taksę mozna negocjowac ale ZTCW notariusze uznali ze jest nieetyczne
pobierac takse inną inż maksymalna

MaW

3. Data: 2006-09-21 09:13:13

Od: stachu <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wołek napisał(a):

> sytuacji,

> http://www.money.pl/banki/kalkulatory/koszty/
>
> Taksę mozna negocjowac ale ZTCW notariusze uznali ze jest nieetyczne
> pobierac takse inną inż maksymalna

Nie oznacza to,że z notariuszem nie można podyskutować.

Z żadnej z tych opłat notariusz nie może zrezygnować (tzn. może z
własnego wynagrodzenia), ale pozostałe są opłatami urzędowymi bądź
podatkami i za ich zapłatę odpowiada notariusz.

--
spp

4. Data: 2006-09-21 20:31:37

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wołek napisał(a):

> Taksę mozna negocjowac ale ZTCW notariusze uznali ze jest nieetyczne
> pobierac takse inną inż maksymalna

Jak kupowałam mieszkanie, to notariusz mówił, że gdybym chciała na tym
samym lokalu dokonac kolejnej transakcji , obniży taksę chyba o 1/3.
Pzdr
magdalaena

5. Data: 2006-09-25 06:19:48

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wołek napisał(a):
> http://www.money.pl/banki/kalkulatory/koszty/
>
> Taksę mozna negocjowac ale ZTCW notariusze uznali ze jest nieetyczne
> pobierac takse inną inż maksymalna

ot, taki zawod..
aczkolwiek jak kupowalem mieszkanie, to umowilem sie z ludzmi od ktorych
kupowalem, ze oni tez u tego samego notariusza zawrą umowe, dzieki czemu
wynegocjowalem jakistam upust na taksie (nie pamietam jaki..)

Sierp

Wysokosc oprocentowania kredytu hipotecznego
zlew z Ikei-opinie
Jaki odkurzacz wodny?
kominek CTM/Edilkamin z plaszczem wodnym
Syfon umywalkowy z wyjściem na pralkę