opóźniona reakcja alergiczna na testy skórne?

1. Data: 2007-12-02 20:39:43

Temat: opóźniona reakcja alergiczna na testy skórne?
Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

moja corka jak była niemowlankiem miała alergię pokarmowa na mleko
objawiajaca sie tylko w przewodzie pokarmowym (zapalenie okreżnicy). Po
ścisłej diecie i mleku Bebion Amino w koncu udało sie wyciszyc. Jak miała 3
lata zaczeła jesc
normalne mleko krowie.

Sprawa sie ma tego typu, ze jak miała 2.5 roku pojawiły sie zmiany
skórne takie szorstkie na przedarmieniach i pośladkach. Poladki po kontacie
z woda robiły sie czerwone.
I mniej wiecej zaczeła chorowac, cała zime leciało jej z nosa.
Kaszel nocny z wymiotami.
Został włoczony Zyrtec, leki wziewne, singular4. Lekarze
podejrzewali alergie wziewna. Miała kilka zapalen oskrzeli, w tym
roku 2 x zapalenie ucha środkowego.

Alergolog zaproponowal testy po skonczeniu 3 lat. Miała odstawic
Zyrtec na 2 tyg. Wziewne (Beredual i Flixotide) brała nadal.
Na testach na alergeny wziewne po 15 minutach nic nie wyszło. poza
zaczerwienieniem (2 mm) na niektóre. Histamina wyszła 5 mm (bąbel).
Natomiast wieczorem wyszły czerwone placki ale nie na wew.
przedramieniach tylko na zewnetrznych oraz na zgięciach miedzy
kciukami a palcami wskazujacymi.
Mam pytanie. czy tak się obajawia reakcja półopozniona?
chodzi mi o to, ze tam gdzie testy były nic nie wyszło, natomiast po
kilku godzinach wyszły jej zaczerwienienia, ale w innych miejscach.

Czy może to, że miała odstawiony zyrtec to pokazała się alergia na coś
innego?

Młoda miała robione testy na: trawy - 0, chwasty- 0, Plesnie I - 0,
Plesnie II A- 2, Brzoza -2, Olcha- 0, Leszczyna- 2, Zyto -0,
roztocza D farinea -0, D pleronyssinus -2, Kot -0.

co ta łacina znaczy? Z roztoczy nie miała
jeszcze 3 zrobionych tez po lacinie napisane wiec nie wiem :/
Kota nie mamy w domu. Justyna za to ma czesty kontakt z psem.

Bardzo prosze o sugestie i rady

Pozdrawiam,
Zullka