ościeżnice kontra panele

1. Data: 2006-10-10 11:28:25

Temat: ościeżnice kontra panele
Od: "pejurek" <j...@q...rq> szukaj wiadomości tego autora

hej
w mieszkaniu, które mam nadzieję niebawem odebrać, nie ma drzwi
wewnętrznych, ani ościeżnic, jedynie otwory w ścianach.
pytanie 1: Czy najpierw kłaść panele na podłogi, a potem wstawiać ościeżnice
drzwi, czy odwrotnie?
pytanie 2: Jakie drzwi polecacie? Drewniane (trwalsze, ładniejsze, cięższe)
czy z płyt wiórowych plus okleina(lżejsze, tańsze)? Jakiej firmy? W jakim
sklepie (Warszawa)?

2. Data: 2006-10-10 12:00:40

Temat: Re: ościeżnice kontra panele
Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytanie 2: Jakie drzwi polecacie? Drewniane (trwalsze, ładniejsze,
> cięższe) czy z płyt wiórowych plus okleina(lżejsze, tańsze)? Jakiej firmy?

u mnie to bylo tak.
najpierw fliziarz, lazienka, WC i kuchnia. polozyl plytki na scianach i na
podlodze.
potem montowalem oscieznice, poniewaz w progu juz byly plytki polozone to
automatycznie oscieznice byly wyzej, tam gdzie nie bylo plytek i tak
podkladalem na czas montazu oscieznic zeby wszystko bylo z taka sama przerwa
od podlogi.
potem standart, gladzie, malowanie no i dopiero panele.
z panelami w wiekszoci nie bylo problemu bo sie dalo ladnie wsunac pod
oscieznice, wprzedpokoju mialem jazde ale to juz konkretnie od ukladu
mieszkania zalezy.
+ zdecydowanie lepszy wyglad, niema docinania paneli do oscieznicy, panel
ladnie sie chowa pod oscieznice.
- troche wiecej kombinowania jak to wsunac pod oscieznice:)

jesli masz mozliwosc polozenia paneli a pozniej oscieznic to wogole bym sie
nie zastanawial, panele a pozniej oscieznice. robota latwa mila i
przyjemna(u mnie nie dalo sie tak, za duzo pylenia i syfienia gladzia i
malowaniem:)

--
pzdr
piotrek

3. Data: 2006-10-10 12:12:28

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kładłem znajomej panele, bo majster od ościeżnic powiedział, że on po
panelach :-)

Jacek

4. Data: 2006-10-10 12:34:07

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pejurek napisał(a):
> [...]
> wewnętrznych, ani ościeżnic, jedynie otwory w ścianach.
> pytanie 1: Czy najpierw kłaść panele na podłogi, a potem wstawiać
Panele później ościeżnice. Drzwi są wyżej jakieś 1 - 1,5 cm nad panelem.
Jeśli chcesz mieć je niżej to trzeba dokładnie ościeżnice skrócić.
Jeśli chcesz sie bawić i niszczyć kolejne panele na docinaniu do
ościeżnic to sobie daruj...:)

> pytanie 2: Jakie drzwi polecacie? Drewniane (trwalsze, ładniejsze,
> cięższe) czy z płyt wiórowych plus okleina(lżejsze, tańsze)? Jakiej
> firmy? W jakim sklepie (Warszawa)?

Ja z Poznania więc nie pomogę w wyborze sklepu.

5. Data: 2006-10-10 12:51:05

Temat: Re: o?cieżnice kontra panele
Od: "pejurek" <j...@q...rq> szukaj wiadomości tego autora

Człowiek podpisany jako "Piotrek" napisał:
> [...]
> jesli masz mozliwosc polozenia paneli a pozniej oscieznic to wogole bym
> sie nie zastanawial, panele a pozniej oscieznice.

Mieszkanie nowe i stoi puste więc mam możliwość najpierw paneli potem
ościeżnic.
Sprawę komplikuje glazurnik/terakotnik, bo...
jak położy płytki na ścianie przy otworze drzwiowym, skoro nie ma tam
jeszcze ościeżnic?
Jak rozumiem zastosowałeś ościeżnice okalające ściankę? Takie C w przekroju?
Póki co nurtuje mnie to jak zamontować ościeżnice na ścianie z położoną
glazurą.

6. Data: 2006-10-10 13:05:28

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przekroju?
> Póki co nurtuje mnie to jak zamontować ościeżnice na ścianie z położoną

ja to proste drzwi kupowalem, classena.
oscieznica uniwersalna z listwami wykanczajacymi(przyklejanymi)
glazurnik polozyl wszedzie plytki rowno do otworu na oscieznice,
zamontowalem oscieznice(kolki i pianka) a wykonczylem listwami(przyklejane
na klej montazowy do sciany i do oscieznicy) wyglada super.

jedna sciane mialem taka ciekawa ze musialem oscieznice zamontowac juz na
plytkach, zero problemu, tylko wiercilem bez udaru przez plytki:),
wpakowalem 3 kolki wypelnilem pianka i trzyma idealnie.

--
pzdr
piotrek

7. Data: 2006-10-10 13:27:38

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pejurek" <j...@q...rq> napisał w wiadomości
> Jak rozumiem zastosowałeś ościeżnice okalające ściankę? Takie C w
> przekroju?
> Póki co nurtuje mnie to jak zamontować ościeżnice na ścianie z położoną
> glazurą.

??
Normalnie - tak jak na ścianie bez glazury. Glazura wchodzi pod ościeżnice.

pzdr.
Dodo

It has removed 759 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

Zalanie sufitu
Co sądzicie o okapach Amici?
zakup pieca akumulacyjnego - na co zwrócić uwagę?
MUSZKI
Żarówka do lodówki Vestfrost- gdzie w Wawie?