osmanthus

1. Data: 2003-03-14 08:23:21

Temat: osmanthus
Od: "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam .

Szukalem w polskim necie informacji o
Osmanthus H. v. Tricolor . Nie znalazlem niczego.
Jest co nieco na stronach obcojezycznych, ale
moze ktos z Was ma to w swoim ogrodzie i moglby
podzielic sie uwagami ?

pozdrawiam

Andrzej

2. Data: 2003-03-14 12:27:41

Temat: Re: osmanthus
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Polanski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Szukalem w polskim necie informacji o
> Osmanthus H. v. Tricolor .
> moze ktos z Was ma to w swoim ogrodzie i moglby
> podzielic sie uwagami ?

Mam od 4 lat. Niczego specjalnego przy nim nie robię. Rośnie powoli, w
półcieniu. Wiosną nawóz (Polifoska, Osmocote), podlewanie, na zimę okryć. Nie
tnę go wcale. Czytałam, że wrażliwy na mrozy, ale u mnie jakoś przeżywał.

Majka

3. Data: 2003-03-14 15:30:05

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Osmanthus H. v. Tricolor . Nie znalazlem niczego.
> Jest co nieco na stronach obcojezycznych, ale
> moze ktos z Was ma to w swoim ogrodzie i moglby

Mam go dopiero od sierpnia. Mały, drogi, o pięknych liściach w trzech
odcieniach zieleni, ostatnia obwódka kremowa, na końcach lisci malutkie
kolce, liście dosyć sztywne i twarde. Różnie się o nim pisze. W jednych
książkach, że wyjątkowo odporny na zimę w innych, że wręcz przeciwnie.
Ziemię lubi obojętną, jałową. Łatwy do pomylenia z ostrokrzewem, o którego
zimoodporności też piszą różnie. Niby zimozielony, ale mój zgubił wszystkie
liście i w tej chwili to taki łysy drobny krzaczek, który łatwo omyłkowo
rozdeptać. Nie wiem czy przemarzł, czy jeszcze coś z niego będzie.
pozdr.
Goldie
> pozdrawiam
>

> Andrzej