osobowość cyklotymiczna

1. Data: 2003-04-30 20:15:30

Temat: osobowość cyklotymiczna
Od: "alexxb" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie - czy ktoś mógłby wyjaśnić mi szerzej czym charakteryzuje się
osoba z takimi zaburzeniami?
pozdrawiam i z góry dziękuję

1. Data: 2003-04-30 22:20:46

Temat: Re: osobowość cyklotymiczna
Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alexxb" <a...@w...pl> napisał
> jak w temacie - czy ktoś mógłby wyjaśnić mi szerzej czym charakteryzuje
się
> osoba z takimi zaburzeniami?

Dwie różne sprawy chyba. W typologii charakterów Kretschmera typ
cyklotymiczny to charakter w którym uczucia oscylują między wesołością a
smutkiem a tempo procesów poznawczych oscyluje miedzy ruchliwością i
ociężałością.
Cyklotymia w znaczeniu o które prawdopodobnie pytasz to rodzaj zaburzeń
nastroju. Chodzi tutaj raczej o długotrwałe zaburzenie nastroju (kilkanaście
miesięcy i więcej) i o mniejszej niż w chorobie afektywnej dwubiegunowej
intensywności.

--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-04-30 23:33:50

Od: "alexxb" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

seredecznie dziękuję. o to właśnie mi chodziło - rozjaśnienie umysłu mego i
wgląd w kwestię, w zakresie której pochwalić się wiedzą nie mogę.

"Wybraniec"
Jak zareaguje dziewczyna?
komentarz
i na to?