owoce - pomysły na przetwory i nie tylko - mile widziane :-)

1. Data: 2006-08-03 17:30:41

Temat: owoce - pomysły na przetwory i nie tylko - mile widziane :-)
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzoki mi nieźle brodziły. Mam od diabła wiśni, porzeczek i agrestu.
Na obiad zupa wiśniowa, kompot też jest. Trochę zamrożę i przeznaczę na
ciasta. Poradźcie, co fajnego zrobić z tych owoców. Najlepiej, by były to
niezbyt skomplikowane i pracochłonne wytwory.
Przy okazji - mile widziane będą też przepisy na gruszki i śliwki, bo to mi
obrodzi już za chwilę.
Wielkie dzięki! :-)
Iwona

2. Data: 2006-08-03 17:40:50

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:eatbl1$vu8$1@news.onet.pl...
> [...]
> niezbyt skomplikowane i pracochłonne wytwory.
> Przy okazji - mile widziane będą też przepisy na gruszki i śliwki, bo to

Czarne porzeczki przetrzeć przez sito. Na 1 l przecieru dodac 1,2 kg cukru.
Miksować az się wszystko rozpusci i połączy. Wsadzić do wyparzonych słoików,
zakręcić.

Jeść zamiast dżemów sklepowych.

DJD

3. Data: 2006-08-03 18:01:33

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Czarne porzeczki przetrzeć przez sito. Na 1 l przecieru dodac 1,2 kg cukru.
> Miksować az się wszystko rozpusci i połączy. Wsadzić do wyparzonych słoików,
> zakręcić.

Nasypać na noc, rano przetrzeć, do słoików a jak się zsiądzie nalac
spirytusu, podpalic i od razu zakrecic.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-08-04 07:22:02

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wyklikał(a):
> Krzoki mi nieźle brodziły. Mam od diabła wiśni, porzeczek i agrestu.

Wiśnie: sok, kompoty, konfitury, dżemy (ostatnio wiśnie na dżem zmiksowałam
'żyrafą', bo nie mogłam się doczekać aż się rozgotują)
Porzeczki: pytanie czarne czy czerwone?
z czarnych: sok, dżem
z czerwonych: marynowane na sposób Krysi Chiger
http://tinylink.com/?8qoEGlfY9t
Agrest: dżemy, konfitury (nie wiem co jeszcze - nie lubię więc nie robię)

> Przy okazji - mile widziane będą też przepisy na gruszki i śliwki, bo
> to mi obrodzi już za chwilę.

Gruszki: marynowane mniammmmm :)
Śliwki: jak węgierki to wiadomo - powidła i marynowane

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
w nowym domku ;-) http://emki.fotosik.pl/albumy/23356.html

5. Data: 2006-08-04 07:28:02

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:eatbl1$vu8$1@news.onet.pl...
> Krzoki mi nieźle brodziły. Mam od diabła wiśni, porzeczek i agrestu.

Teściowie robili od lat kompoty i soki z agrestu. Nikt pić nie chciał, więc
zrobili konfiturę w zeszłym roku. Pycha! Mięsista skórka, pestki, kwaśnawy
smak - obłęd!
Z wiśni dżem lub konfitura. Na sok czy kompot zawsze nam szkoda :) wolimy
malinowe!
Agata

6. Data: 2006-08-04 07:33:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agatek" <a...@y...co.uk> wrote in message

> [...]
> kwaśnawy smak - obłęd!
> Z wiśni dżem lub konfitura. Na sok czy kompot zawsze nam szkoda :) wolimy

Sos agrestowy jest fantastyczny do mięs jak i do dań słodkich.

7. Data: 2006-08-04 07:37:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gdaMa" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
>
> Gruszki: marynowane mniammmmm :)
> Śliwki: jak węgierki to wiadomo - powidła i marynowane

Owoce z dużą iloscią pektyny nadają się na galaretki!

8. Data: 2006-08-04 11:13:24

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wiśnie: sok, kompoty, konfitury, dżemy (ostatnio wiśnie na dżem
> zmiksowałam
> 'żyrafą', bo nie mogłam się doczekać aż się rozgotują)

To marmolada, w dżemie własnie maja byc kawałki.

DJD

9. Data: 2006-08-04 11:14:44

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wyklikał(a):

> To marmolada, w dżemie własnie maja byc kawałki.

w konfituuuuurach mają być kawałki, w dżemie mogą ale nie muszą
a maaarmeeelaaaada też dobra ;))
--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda) głupawka weekendowa mnie dopadła ;-D

10. Data: 2006-08-04 11:22:25

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dominik Jan Domin wyklikał(a):

> w konfituuuuurach mają być kawałki, w dżemie mogą ale nie muszą
> a maaarmeeelaaaada też dobra ;))

W kaonfiturach sa kawałki i tylko kawałki, smazone w syropie.

Dżem to owoce w kawałkach smażone z cukrem, a marmelada to z przecieru.

Przynajmniej tak było za dawnych dobrych czasów, zanim pojawiły się
chemiczne zagęszczacze typu cukier żelujący 3:1.

DJD

Wykwintne dania na Boze Narodzenie
co na zgagę?
W telewizorni